פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #78279
    bery
    משתתף

    שלום לכולם.
    איזו הגנה עלי לספק לעמדות הטענה לרכב בחניון מחוץ לתחום השפעה של אלקטרודת הארקה?

    חשבתי אולי לעשות כמו שעושים בעמודי תאורה 35 ממ”ר גיד הארקה מסביב לכל עמדה ולחבר בין עמדות, מכיוון שיש כבל מאריך אני חושב שזה לא מספיק.
    אני שם גם פחת בתחילת כל קו אבל לא רוצה להסתמך רק עליו כהגנה בלעדית!
    יש רעיונות?

    #78298
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום
    ההגנה בפני חשמול של עמדות טעינה לרכב חשמלי הממוקמות מחוץ להשפעת אלקטרודת הארקת היסוד של המבנה ממנו היא מוזנת, תתבצע לפי ההנחיות הרלוונטיות למקרה שלך של ועדת הפירושים באמצעות אחת השיטות הנ”ל:
    1. שימוש בעמוד תאורה בעל גוף מבודד.
    2. הארקת עמוד התאורה באמצעות אלקטרודת הארקה נפרדת.
    3. ביצוע השוואת פוטנציאליים בין גוף העמוד לבין סביבתו הקרובה ע”י התקנת רשת ברזל בצורת משטח בקוטר 2 מ’ סביב העמוד באדמה וחיבורו של משטח זה לבסיס העמוד. אפשר להטמין גם מוליך נחושת חשוף בעל שטח חתך של 35 ממ”ר סביב לעמוד התאורה ברדיוס של 1 מטר ובעומק של 80 ס”מ ולחברו לעמוד.
    4. הזנה בשיטת הפרד מגן באמצעות שנאי מבדל.

    #84168
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום
    ההגנה בפני חשמול של עמדות טעינה לרכב חשמלי הממוקמות מחוץ להשפעת אלקטרודת הארקת היסוד של המבנה ממנו היא מוזנת, תתבצע לפי ההנחיות הרלוונטיות למקרה שלך של ועדת הפירושים באמצעות אחת השיטות הנ”ל:
    1. שימוש בעמוד תאורה בעל גוף מבודד.
    2. הארקת עמוד התאורה באמצעות אלקטרודת הארקה נפרדת.
    3. ביצוע השוואת פוטנציאליים בין גוף העמוד לבין סביבתו הקרובה ע”י התקנת רשת ברזל בצורת משטח בקוטר 2 מ’ סביב העמוד באדמה וחיבורו של משטח זה לבסיס העמוד. אפשר להטמין גם מוליך נחושת חשוף בעל שטח חתך של 35 ממ”ר סביב לעמוד התאורה ברדיוס של 1 מטר ובעומק של 80 ס”מ ולחברו לעמוד.
    4. הזנה בשיטת הפרד מגן באמצעות שנאי מבדל.

    #78319
    bery
    משתתף

    אריאל תודה!
    הבעיה שלי היא שעמדת תאורה לא זהה מבחינת אופיה לעמדת טעינה.
    לדוגמא, נניח ואבצע את אופציה 3
    והמטעין משתמש בכבל מאריך שאורכו יוצא מתחום האלקטרודה.
    האם אין סיכון במקרה של קצר בצד הרכב?

    #84189
    bery
    משתתף

    אריאל תודה!
    הבעיה שלי היא שעמדת תאורה לא זהה מבחינת אופיה לעמדת טעינה.
    לדוגמא, נניח ואבצע את אופציה 3
    והמטעין משתמש בכבל מאריך שאורכו יוצא מתחום האלקטרודה.
    האם אין סיכון במקרה של קצר בצד הרכב?

    #78323
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום
    1. המעגל ביציאת עמוד הטעינה מוגן על ידי מפסק מגן.
    2. איני סבור שכבל ההזנה למכונית מכיל מוליך הארקה אם כי איני בטוח בכך.

    #84193
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום
    1. המעגל ביציאת עמוד הטעינה מוגן על ידי מפסק מגן.
    2. איני סבור שכבל ההזנה למכונית מכיל מוליך הארקה אם כי איני בטוח בכך.

    #78338
    bery
    משתתף

    אריאל תודה
    אם כך, אני יכול לדאוג מראש שלא יחברו גיד הארקה לשקע וע”י כך למנוע את הבעיתיות עליה דברתי

    #84208
    bery
    משתתף

    אריאל תודה
    אם כך, אני יכול לדאוג מראש שלא יחברו גיד הארקה לשקע וע”י כך למנוע את הבעיתיות עליה דברתי

    #78343
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אכן כן.
    מוליך ההארקה יגיע לעמוד הטעינה ויאריק אותו.
    תקע החיבור למכונית יהיה ללא הארקה.

    #84213
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אכן כן.
    מוליך ההארקה יגיע לעמוד הטעינה ויאריק אותו.
    תקע החיבור למכונית יהיה ללא הארקה.

    #78372
    MOTITZIK
    משתתף

    שלום לכל משתתפי הפורום,
    לנושא זה יש ת.י 61851 המתבסס כל תקן IEC 61851-1 הדן בנושא הנ”ל,
    דרישת התקן הנה כמובן מפסק מגן 30 מיליאמפר,
    יחידת הבקרה במצב פעולה 2 –
    תנתק את האספקה לרכב הכביש החשמלי בעת תקלה בכבל, במעגל המזין או בהארקה,
    לכן לדעתי כן יש צורך בגיד הארקה לרכב החשמלי ויח’ בקרה מתאימה Confused

    #84242
    MOTITZIK
    משתתף

    שלום לכל משתתפי הפורום,
    לנושא זה יש ת.י 61851 המתבסס כל תקן IEC 61851-1 הדן בנושא הנ”ל,
    דרישת התקן הנה כמובן מפסק מגן 30 מיליאמפר,
    יחידת הבקרה במצב פעולה 2 –
    תנתק את האספקה לרכב הכביש החשמלי בעת תקלה בכבל, במעגל המזין או בהארקה,
    לכן לדעתי כן יש צורך בגיד הארקה לרכב החשמלי ויח’ בקרה מתאימה Confused

    #78381
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מוטי שלום
    יפה ציטטת אכן זה נדרש.
    הדרישה הנ”ל מתייחסת לכבל הזינה לעמוד ולא בין העמוד לרכב.
    הזינה בין העמוד לרכב (למיטב ידיעתי) אינה מכילה מוליך הארקה.

    #84251
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מוטי שלום
    יפה ציטטת אכן זה נדרש.
    הדרישה הנ”ל מתייחסת לכבל הזינה לעמוד ולא בין העמוד לרכב.
    הזינה בין העמוד לרכב (למיטב ידיעתי) אינה מכילה מוליך הארקה.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.