פורום חשמל
- לנושא זה 10 תגובות,משתתף 1, והוא עודכן לאחרונה לפני 12 שנים, 5 חודשים על ידי- gilhrt.
-
מאתתגובות
-
7 בנובמבר 2011 בשעה 19:33 #75184arie230חבר
אריאל שלום
דבר ראשון זה כיף לקבל תשובות מבר סמכא ודבר שני אם תוכל לפרט לגבי ההבדלים בין מא”ז רגיל לבין הגנת מנוע כמו PKZM
תודה מראש
ויינשטיין אריה8 בנובמבר 2011 בשעה 11:08 #75185pichu70חברשלום
ההבדל המהותי בין מא”ז ל PKZM הוא:
מא”זים- מפסקים אוטומטים שלא ניתנים לכוונון
PKZM- מפסק אוטומטי שהמנגנון הטרמי ניתן לכוונון על פי זרם העבודה של המעגל והמנגנון המגנטי אינו ניתן לכוונון.8 בנובמבר 2011 בשעה 11:08 #81055pichu70חברשלום
ההבדל המהותי בין מא”ז ל PKZM הוא:
מא”זים- מפסקים אוטומטים שלא ניתנים לכוונון
PKZM- מפסק אוטומטי שהמנגנון הטרמי ניתן לכוונון על פי זרם העבודה של המעגל והמנגנון המגנטי אינו ניתן לכוונון.9 בנובמבר 2011 בשעה 17:29 #75188arielsegalמנהל בפורוםarie230 אומר:
אריאל שלום
דבר ראשון זה כיף לקבל תשובות מבר סמכא ודבר שני אם תוכל לפרט לגבי ההבדלים בין מא”ז רגיל לבין הגנת מנוע כמו PKZM
תודה מראש
ויינשטיין אריהאריה שלום
תודה על המחמאות ותודה ל- Pichu70 על תשובתו המדוייקת.
אבקש להוסיף מספר פרטים:
1. PKZM הוא שם למתנע תרמו מגנטי מתוצרת חברת Moeller. ישנם מתנעים תרמו מגנטיים מתוצרת חברות רבות והם אינם נקראים PKZM אלא בשמות אחרים כמו למשל GV2 בשניידר. PKZM הפך להיות שם נרדף למוצר בדיוק כמו שג’יפ הפך להיות שם נרדף לרכב שטח. אבל יש לומר מתנע תרמו מגנטי.
2. כושר הניתוק (יכולת הפסקת זרמי קצר) של מתנעים תרמו-מגנטיים עולה בהרבה על זה של מא”ז סטנדרטי וחלקם מגיעם לכושר ניתוק של 50kA ואף 100kA. מא”זים מסוגלים להתמודד עם זרמי קצר קטנים בהרבה.
3. גמישות האופיין של מתנע תרמו- מגנטי קטנה בהרבה מזו של מא”ז. מרבית המא”זים מאפשרים גמישות רבה של הצריכה וחלקם יכול לאפשר זרם יתר של 1.5In למשך 10 דקות ויותר. הסיבה לכך היא שהם אינם מיועדים לצרכן נתון אלא מגנים על מעגלים שהצריכה בהם משתנה. מתנע תרמו- מגנטי מיועד לצרכן מסויים שצריכתו אינה משתנה. זרם יתר מצביע על תקלה שיש להפסיקה תוך פרק זמן קצר. לפיכך גמישות האופין של המתנע נמוכה משמעותית.9 בנובמבר 2011 בשעה 17:29 #81058arielsegalמנהל בפורוםarie230 אומר:
אריאל שלום
דבר ראשון זה כיף לקבל תשובות מבר סמכא ודבר שני אם תוכל לפרט לגבי ההבדלים בין מא”ז רגיל לבין הגנת מנוע כמו PKZM
תודה מראש
ויינשטיין אריהאריה שלום
תודה על המחמאות ותודה ל- Pichu70 על תשובתו המדוייקת.
אבקש להוסיף מספר פרטים:
1. PKZM הוא שם למתנע תרמו מגנטי מתוצרת חברת Moeller. ישנם מתנעים תרמו מגנטיים מתוצרת חברות רבות והם אינם נקראים PKZM אלא בשמות אחרים כמו למשל GV2 בשניידר. PKZM הפך להיות שם נרדף למוצר בדיוק כמו שג’יפ הפך להיות שם נרדף לרכב שטח. אבל יש לומר מתנע תרמו מגנטי.
2. כושר הניתוק (יכולת הפסקת זרמי קצר) של מתנעים תרמו-מגנטיים עולה בהרבה על זה של מא”ז סטנדרטי וחלקם מגיעם לכושר ניתוק של 50kA ואף 100kA. מא”זים מסוגלים להתמודד עם זרמי קצר קטנים בהרבה.
3. גמישות האופיין של מתנע תרמו- מגנטי קטנה בהרבה מזו של מא”ז. מרבית המא”זים מאפשרים גמישות רבה של הצריכה וחלקם יכול לאפשר זרם יתר של 1.5In למשך 10 דקות ויותר. הסיבה לכך היא שהם אינם מיועדים לצרכן נתון אלא מגנים על מעגלים שהצריכה בהם משתנה. מתנע תרמו- מגנטי מיועד לצרכן מסויים שצריכתו אינה משתנה. זרם יתר מצביע על תקלה שיש להפסיקה תוך פרק זמן קצר. לפיכך גמישות האופין של המתנע נמוכה משמעותית.9 בנובמבר 2011 בשעה 22:27 #75191arie230חברכלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע
9 בנובמבר 2011 בשעה 22:27 #81061arie230חברכלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע
10 בנובמבר 2011 בשעה 6:25 #75193arielsegalמנהל בפורוםarie230 אומר:
כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע
אריה שלום
מתנע תרמו מגנטי מאחד בתוכו את 2 האלמנטים: הגנה בפני קצר כמו המא”ז והגנה בפני זרם יתר כמו ה- Overload.למתנע יתרונות כמו שתיארתי בתשובתי הקודמת אך חסרונו הוא שאם הוא אינו מצוייד במגעי דווח או אמצעי תצוגה אין לדעת מהי סיבת היותו מופסק (זרם יתר, קצר או יזום) לפיכך יש מקרים שבהם מעדיפים 2 אמצעי הגנה נפרדים במידה והם עומדים בזרם הקצר הצפוי.
עלי לציין כי קיים מושג נוסף שנקרא תאימות Coordination שמתאר תאימות בין אביזרי המעגל ויכולת שרידותם אחרי קצר. תאימות כזו מושגת טוב הרבה יותר במתנע תרמו מגנטי מאשר במתנע ו- Overload נפרדים.10 בנובמבר 2011 בשעה 6:25 #81063arielsegalמנהל בפורוםarie230 אומר:
כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע
אריה שלום
מתנע תרמו מגנטי מאחד בתוכו את 2 האלמנטים: הגנה בפני קצר כמו המא”ז והגנה בפני זרם יתר כמו ה- Overload.למתנע יתרונות כמו שתיארתי בתשובתי הקודמת אך חסרונו הוא שאם הוא אינו מצוייד במגעי דווח או אמצעי תצוגה אין לדעת מהי סיבת היותו מופסק (זרם יתר, קצר או יזום) לפיכך יש מקרים שבהם מעדיפים 2 אמצעי הגנה נפרדים במידה והם עומדים בזרם הקצר הצפוי.
עלי לציין כי קיים מושג נוסף שנקרא תאימות Coordination שמתאר תאימות בין אביזרי המעגל ויכולת שרידותם אחרי קצר. תאימות כזו מושגת טוב הרבה יותר במתנע תרמו מגנטי מאשר במתנע ו- Overload נפרדים.20 בנובמבר 2011 בשעה 10:16 #75214gilhrtחברarie230 אומר:
כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע
עוד הבדל אחד קטן בין מא”ז לבין מתנע ה-PKZM שברצוני להוסיף:
מכיוון שה-PKZM נוצר בכדי להגן בעיקר על מנועים, יש לו פונקציה נוספת של רגישות לחוסר איזון בין פאזות הצרכן. כאשר חוסר איזון כזה מורגש, אופיין הזרם/זמן של ההגנה נהפך “רגיש” או “מהיר” יותר (בערך ב-15%).20 בנובמבר 2011 בשעה 10:16 #81084gilhrtחברarie230 אומר:
כלומר מתשובתך אני מסיק שעדיף להשתמש במתנע תרמו מגנטי מאשר במשהו שאני נתקלתי בו בהרבה מקומות שזה :ראשי מא”ז רגיל אחריו בא המגען וביציאה מהמגען יש הגנה תרמית מתכווננת וממנו יוצא הכבל למנוע
עוד הבדל אחד קטן בין מא”ז לבין מתנע ה-PKZM שברצוני להוסיף:
מכיוון שה-PKZM נוצר בכדי להגן בעיקר על מנועים, יש לו פונקציה נוספת של רגישות לחוסר איזון בין פאזות הצרכן. כאשר חוסר איזון כזה מורגש, אופיין הזרם/זמן של ההגנה נהפך “רגיש” או “מהיר” יותר (בערך ב-15%). -
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.