פורום חשמל

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #128868
    YaV8
    משתתף

    שלום, 

    האם יש ערך מינימאלי מסויים לבדיקת הבדדה בעמת טעינה קיימת?

    נוסף על כך, האם יש צורך ואיזה ערך צריך לקבל בבדיקת הבדדה בין פאזות בעמדת טעינה?

    תודה מראש.

    #128870
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    יש להבדיל בין מדידת התנגדות בידוד של כבל הזינה עד העמדה לבין מדידת התנגדות בידוד של הכבל מהעמדה לרכב.

    ערכי בידוד כבל הזינה אמורים להיות לא פחות מהנדרש בתקנות החשמל כלומר 1.5 מגה אום. הבדיקה תערך בין כל המוליכים לאדמה ובניהם (לאחר ניתוק מוליך האפס).

    התנגדות בידוד הכבל בין העמדה לרכב צריכה להיות לא פחות מ-2 מגה אוהם, כפי שנדרש במכשירי חשמל.

    #128872
    YaV8
    משתתף

    תודה על התשובה אריאל. 

    האם יש הוראה לבדיקה בין מוליכי הפאזות או רק בין פאזה להארקה?

    והיכן ניתן למצוא את המידע?

    #128875
    arielsegal
    מנהל בפורום

    בתקנות החשמל התקנת מוליכים סעיף 57.

    עקרונית מודדים התנגדות בידוד כדי לוודא שאין קצר כלשהו במתקן.

    לכן עליך לוודא זאת באמצעות מדידת התנגדות בידוד של כלל המוליכים המשתתפים במעגל הזינה.

    מאוד מאוד לא נעים לחבר מתקן לחשמל ולהיווכח (בדיעבד) שיש קצר.

    #128899
    YaV8
    משתתף

    תודה על התשובה.

    הכוונה שלי הייתה להאם קיים אזכור בחוק לגבי בדיקת התנגדות בידוד למכשירי חשמל

    המותקנים באופן קבוע (כגון עמדת טעינה)?

    #128907
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    כמו שציינתי בתשובתי, ערך התנגדות הבידוד של מכשירים ניידים ומיטלטלים מוגדר בתקן ישראל 900 ובתקנים אירופאים ובתקני IEC כגדול שווה מ- 2MΩ.

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.