פורום חשמל
- לנושא זה 22 תגובות,4 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה לפני 6 שנים, 10 חודשים על ידי- אלמוני.
-
מאתתגובות
-
27 בינואר 2014 בשעה 19:31 #77639dgמשתתף
שלום,
מה אמורים להיות ערכי בידוד (סליל לסליל ולהארקה)?
מנוע תלת פאזי, 7.5 קוו’ט,זרמי עבודה בעומס 14.5 +- בכל פאזה, התנגדות סליל 1.8 אוהם,
התנגדות מגר הכי נמוכה שמדדתי (לאחר פירוק גישורי המשולש..) 48 מגה.
המנוע מחובר לקומפרסור ומוגן ע’י מנתק הספק מכוייל 17 אמפר בהמלצת טכנאי המדחסים.
בזמן האחרון, קופצת ההגנה..28 בינואר 2014 בשעה 11:58 #77643bstחברבקשר להתנגדות סלילי המנוע, מה שחשוב שתוצאת תהיה זהה (+-)בכל הפאזות.(רק היצרן יכול לאשר ש-1.8 אהום תקין)
בקשר לבדיקת בידוד (אני סבור שבוצע עם “מגר” 500 וולט). עקרונית 50 מגה למנוע לא חדש זה בסדר.
צריכים למדוד התנגדות של כל ליפוף כלפי האדמה ולבצע קריאה אחרי 60 שניות.
חשוב למדוד “מקדם ספיגה” (absorption factor), לרשום את הערכים אחרי 30 ואחרי 60 שניות.
היחס R60R30 צריך להיות גדול מ-1.6 (אם אני זוכר טוב למנוע class b צריך להיות גדול מ-2)אם כל המדידות תקינות רצוי למדוד זרם נצרך על-ידי המנוע ולשים לב אם הוא משנתה אחרי התייצבות שאחרי ההתנעה. לפעמים תקלות מכניות גורמות בצריכת זרם מעל המותר והפעלת ההגנות.
גם מדידת טמפרטורה (עם מכשיר מדידה ללא מגע) בפרט באזור המיסבים יכולה לספק אינפורמציה.28 בינואר 2014 בשעה 11:58 #83513bstחברבקשר להתנגדות סלילי המנוע, מה שחשוב שתוצאת תהיה זהה (+-)בכל הפאזות.(רק היצרן יכול לאשר ש-1.8 אהום תקין)
בקשר לבדיקת בידוד (אני סבור שבוצע עם “מגר” 500 וולט). עקרונית 50 מגה למנוע לא חדש זה בסדר.
צריכים למדוד התנגדות של כל ליפוף כלפי האדמה ולבצע קריאה אחרי 60 שניות.
חשוב למדוד “מקדם ספיגה” (absorption factor), לרשום את הערכים אחרי 30 ואחרי 60 שניות.
היחס R60R30 צריך להיות גדול מ-1.6 (אם אני זוכר טוב למנוע class b צריך להיות גדול מ-2)אם כל המדידות תקינות רצוי למדוד זרם נצרך על-ידי המנוע ולשים לב אם הוא משנתה אחרי התייצבות שאחרי ההתנעה. לפעמים תקלות מכניות גורמות בצריכת זרם מעל המותר והפעלת ההגנות.
גם מדידת טמפרטורה (עם מכשיר מדידה ללא מגע) בפרט באזור המיסבים יכולה לספק אינפורמציה.28 בינואר 2014 בשעה 16:26 #77644dgמשתתףתודה רבה!
אכן מגר 500 וזרמים לאחר התייצבות.. 🙂
האם מקדם הספיגה שייך לקיבוליות הסלילים?
אבדוק טמפ’ כהמלצתךשוב- תודה!
28 בינואר 2014 בשעה 16:26 #83514dgמשתתףתודה רבה!
אכן מגר 500 וזרמים לאחר התייצבות.. 🙂
האם מקדם הספיגה שייך לקיבוליות הסלילים?
אבדוק טמפ’ כהמלצתךשוב- תודה!
28 בינואר 2014 בשעה 17:11 #77646bstחבריחס מקדם הספיגה (Dielectric Absorption Ratio), בדיקה שנותנת אינדיקציה חשובה של מצב הבידוד.
תחת מתח בדיקה מופיע זרם זליגה. כאשר הבידוד טוב, ההתנגדוד גודלת (הבדיקה חייבת להמשך לפחות דקה), זרם הזליגה קטן.28 בינואר 2014 בשעה 17:11 #83516bstחבריחס מקדם הספיגה (Dielectric Absorption Ratio), בדיקה שנותנת אינדיקציה חשובה של מצב הבידוד.
תחת מתח בדיקה מופיע זרם זליגה. כאשר הבידוד טוב, ההתנגדוד גודלת (הבדיקה חייבת להמשך לפחות דקה), זרם הזליגה קטן.31 בינואר 2014 בשעה 11:35 #77651arielsegalמנהל בפורוםעל פי IEEE Std 43-2000 ערכי התנגדות הבידוד במכונות מסתובבות במתח של עד 1000V צריכים להיות לא פחות מ- 5 מגה אוהם.
במנועי מתח גבוה שיוצרו אחרי שנת 1970 במתח המנוע שציינת יש לבצע את הבדיקה במתח של 5kV. ערך התנגדות הבידוד במנוע תקין אסור שתפחת מ- 100 מגה אוהם.
הבדיקות שצויינו על ידי המשתתפים כמו בדיקת מקדם קיטוב נותנות אינדיקציה על מצב רטיבות הבידוד ו/או זיהום.31 בינואר 2014 בשעה 11:35 #83521arielsegalמנהל בפורוםעל פי IEEE Std 43-2000 ערכי התנגדות הבידוד במכונות מסתובבות במתח של עד 1000V צריכים להיות לא פחות מ- 5 מגה אוהם.
במנועי מתח גבוה שיוצרו אחרי שנת 1970 במתח המנוע שציינת יש לבצע את הבדיקה במתח של 5kV. ערך התנגדות הבידוד במנוע תקין אסור שתפחת מ- 100 מגה אוהם.
הבדיקות שצויינו על ידי המשתתפים כמו בדיקת מקדם קיטוב נותנות אינדיקציה על מצב רטיבות הבידוד ו/או זיהום.31 בינואר 2014 בשעה 17:49 #77654dgמשתתףאריאל תודה.
לא הבנתי את שייכות מנועי מתח גבוה..
אתה מצטט תקן עד 1000 וולט המגדיר התנגדות סליל לגוף של 5 מגה, אבל ממשיך עם הסבר שהערך לא יפחת מ-100 מגה. לאיזו המלצה להתייחס?
ועוד שאלה- האם יש הגדרת זמן לביצוע בדיקת מנוע במגר? האם לא מספיקה לחיצה על הכפתור עד קבלת קריאה?
אגב, מגען המנוע הוא שגרם את הצרות 🙂
תודה ושבת שלום.31 בינואר 2014 בשעה 17:49 #83524dgמשתתףאריאל תודה.
לא הבנתי את שייכות מנועי מתח גבוה..
אתה מצטט תקן עד 1000 וולט המגדיר התנגדות סליל לגוף של 5 מגה, אבל ממשיך עם הסבר שהערך לא יפחת מ-100 מגה. לאיזו המלצה להתייחס?
ועוד שאלה- האם יש הגדרת זמן לביצוע בדיקת מנוע במגר? האם לא מספיקה לחיצה על הכפתור עד קבלת קריאה?
אגב, מגען המנוע הוא שגרם את הצרות 🙂
תודה ושבת שלום.31 בינואר 2014 בשעה 18:32 #77656arielsegalמנהל בפורוםשלום
1. הנתונים שצוטטו מהתקן מתייחסים להתנגדות הבידוד של מנועים הפועלים במתח נמוך ובמתח גבוה:
התנגדות הבידוד של מנועים הפועלים במתח נמוך של עד 1000 וולט לא תפחת מ-5 מגה אוהם.
התנגדות הבידוד של מנועים הפועלים במתח גבוה העולה על 1000 וולט לא תפחת מ-100 מגה אוהם.
2. משך זמן המדידה צריך להיות לא פחות מ-1 דקה ורצוי שזו תמשך 10 דקות כדי שנוכל לחשב את מקדם הקיטוב : PI.
מקדם קיטוב הקטן מ-1.5 מצביע על בידוד רטוב ו/או מזוהם.31 בינואר 2014 בשעה 18:32 #83526arielsegalמנהל בפורוםשלום
1. הנתונים שצוטטו מהתקן מתייחסים להתנגדות הבידוד של מנועים הפועלים במתח נמוך ובמתח גבוה:
התנגדות הבידוד של מנועים הפועלים במתח נמוך של עד 1000 וולט לא תפחת מ-5 מגה אוהם.
התנגדות הבידוד של מנועים הפועלים במתח גבוה העולה על 1000 וולט לא תפחת מ-100 מגה אוהם.
2. משך זמן המדידה צריך להיות לא פחות מ-1 דקה ורצוי שזו תמשך 10 דקות כדי שנוכל לחשב את מקדם הקיטוב : PI.
מקדם קיטוב הקטן מ-1.5 מצביע על בידוד רטוב ו/או מזוהם.31 בינואר 2014 בשעה 18:41 #77657bstחברעד שאריאל תיתן תשובתה מוסמכת, תרשה לי לציין 2 דברים:
בדיקת בידוד שנמשכת פחות מ-60 שניות היא לא רלוונטית.כשבודקים מנוע (או כל ציוד אחר) חובה לנתק מיתר ציוד המיתוג והגנה
שמחובר בעבודה. אחרת באמת בלתי אפשר לאתר את התקלה אף לפעמים אפשר לגרום נזק
לציוד שלא מתאים לעמוד בבדיקות של ציוד אחר.31 בינואר 2014 בשעה 18:41 #83527bstחברעד שאריאל תיתן תשובתה מוסמכת, תרשה לי לציין 2 דברים:
בדיקת בידוד שנמשכת פחות מ-60 שניות היא לא רלוונטית.כשבודקים מנוע (או כל ציוד אחר) חובה לנתק מיתר ציוד המיתוג והגנה
שמחובר בעבודה. אחרת באמת בלתי אפשר לאתר את התקלה אף לפעמים אפשר לגרום נזק
לציוד שלא מתאים לעמוד בבדיקות של ציוד אחר. -
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.