פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 17 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #128517
    Power
    משתתף

    שלום אריאל וחברי הפורום. 

    שאלה, האם בדיקת לולאת תקלה של המנוע מוזן דרך VFD באזרת גשר נחשבת מדויקת או אין אפשרות לבדוק LT במנוע כזה?

    תודה. 

    #128521
    kobigross
    משתתף

    שלום

    אתה  יכול  לבדוק לולאת תקלה  בכניסת  הזנה  לווסת  המהירות 

    ביציאה של  ווסת  המהירות  לא  תוכל  לבדוק לולאת  תקלה .

    ווסת  המהירות  בודק  סימטריות  של  הזרם  ביציאה  של  3  הפאזות 

    יוצא  מכך  שהוא  בודק  זליגת  זרמים  לאדמה  /  קצר  לאדמה / קצר  בין  פאזות 

    במקרה  של  תקלות  מהסוג  הנ”ל  ווסת  המהירות  מנתק  עצמו  מהמנוע  ונכנס  לתקלה.

    בברכה

    קובי

    #128524
    MalkaEli
    משתתף

    היי

    ניתן לבדוק עם פונקציה ללא הקפצת ממסר פחת.

    אלי.

    #128533
    Power
    משתתף

    שלום Kobigross

    כבל שמזין מנוע דרך VFD באורך מעל 50m.

    בגלל זה מדידה בכניסה לVFD לא יהיה מדוייקת. 

    VFD מפסיק בזרם קצר לאדמה,אבל באיזה ערך של הקצר?  רציתי להיות בטוח שמפסק אוטומטי שמזין VFD יפסק בקצר .

    שלום Malkaeli 

    במעגל מזין מנוע דרך VFD לא מותקן מפסק מגן.

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני ‫4 חודשים, ‫3 שבועות ע"י Power.
    #128536
    difrentional
    משתתף

    שלום,

    לדעתי kobigross צודק.

    אין טעם לבדוק לולאת תקלה במנוע מה גם שאי אפשר להפעיל את הבקר תדר ללא עומס.

    ה vsd מגן ביציאה למנוע נגד  קצר פאזה אדמה וקצר בין פאזות בזמני תגובה מהירים של כמה עשרות מילישניות

    את הלולאה מבצעים בכניסה לבקר.

    ואת הכבל המקשר בין היציאה בבקר למנוע מבצעים מגר לפני החיבור.

    #128540
    MalkaEli
    משתתף

    Power, ברור לי שאין מפסק מגן.

    הכוונה הייתה שלא יווצר מצב שבדיקת לולאה בזרם גבוה תגרום לבקר לנתק את המתח למנוע, עקב ההגנות שכולל בקר התדר.

    #128541
    kobigross
    משתתף

    שלום

    תשובה ל -power

    כשאתה  מתכנן  הזנה למתקן  חשמל  / ווסת  מהירות   גם  אם  אורך  כבל  הזנה הוא 50  מטר

    אתה  צריך  לבחור  חתך  של  כבל  שמבחינת  לולאת  התקלה  יפסיק  את  הזרם  על  ידי  המבטח בזמן  קצר,

    ויעמוד  בתנאים  של  חוק  החשמל  , וכמובן  גם  מפל  המתח  בכניסה  לווסת  מהירות .

    בעניין  מפסק  מגן : אפשר  להתקין  מפסק  מגן  בכניסת  הזנה  לווסת  מהירות .

    בדרך  כלל  בוחרים מפסק  מגן  ברגישות  300  מיליאמפר  , דגם  B .  בגלל  זליגה  של  לאדמה 

    דרך  הפילטרים  בכניסה  לווסת  .

    בברכה

    קובי

    #128543
    Power
    משתתף

    שלום Kobigross 

    מתכנן תכנן הזנה למנוע דרך VFD לפי כל  התקנות.

    לקח בחשבון אורך של הכבל,בחר שטח חתך מתאים. 

    מתכן עושה תכנון ברמה גבוהה מאוד .

    רק נשאר  לבדוק באזרת מכשיר מדידה לבדוק בפעול, שבמקרה של הקצר  במנוע ,בנקודה מרוחקת ולא בVFD ,מפסק יפסק פחות 5 sec.

    שאלה, האם מדידת LT באזרת גשר יותר מדוייקת בגלל הפרעות של VFD ?

     

     

     

     

     

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני ‫4 חודשים, ‫3 שבועות ע"י Power.
    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני ‫4 חודשים, ‫3 שבועות ע"י Power.
    #128550
    yosiw
    משתתף

    בס”ד

    שלום וברכה

    גשר יכול לשרוף את הווסת!

    בנוסף זרם כידוע לכל המשתמשים בפורום הכי מקצועי במדינה(!!), נובע מיחס של מתח לחלק להתנגדות.

    בקר תדר כידוע, משחק עם יחס המתח והתדר.

    כלפי איזה מתח תמדוד את LT כלפי מתח גבוה או נמוך?

    יכול שמדידה שכן תצליח לחלץ היא דוקא במתח גבוה ובפועל הקצר יתרחש בזמן שהמתח נמוך יותר, ואז ההגנות לא יפעלו.

    בקר תדר איכותי יש לו בדר”כ הגנות מובנות שמיועדים לעצור זר”ק.

    בקר לא איכותי יכול שהטרנזיסטורים ישמשו כקצר או כנתק, חד דו או תלת קוטבי.

    חנוכה שמח ושבת שלום.

     

    #128574
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אכן לא ניתן למדוד עכבת לולאת ביציאת וסת מהירות למנוע מאחר והמתח אינו סינוסואידלי. 

    כן ניתן למדוד עכבת לולאת תקלה בכניסה לווסת.

    בעת קצר לאדמה אכן תתקבל תקלת ווסת.

    התקנה נכונה של וסת מבטיחה ניתוק גלווני בעת קצר לאדמה. לפיכך יש להתקין לפני הווסת מפסק אוטומטי הכולל סליל הפסקה (Trip coil) או מגען שיפסיקו את המתח לווסת בעת קצר ביציאת הווסת (מגע עזר של הווסת יגרום להפסקתם)

    #128579
    Power
    משתתף

    שלום אריאל. 

    תודה רבה על התשובה. 

    #128611
    luz
    משתתף

    אריאל שלום,

    מנסה להבין-

    במתקן שאיבה ממירי התדר מותקנים בחדר החשמל, ומשם יוצאים כבלים אל תחנת השאיבה (אזור המשאבות) להזנת המשאבות. השאלה היא לגבי מקרה שלוח החשמל מרוחק מהמשאבות – לפעמים המרחק בין חדר החשמל לאזור המשאבות הוא כ 100 מטר. באזור המשאבות מבוצעת הארקה עצמאית.

    כמובן שזליגת זרם לאדמה אמורה לגרום לתקלת ממיר. האם המפסק האוטומטי המגן על הממיר אמור להתאים לזרם התקלה הצפוי במשאבה? (כלומר, האם ניתן להסתמך על ניתוק ע”י ממיר התדר, או שצריך לחשוש למצב של תקלה בממיר.. וגם אז אני לא יודע איזה זרם ישוקף אל המפסק המזין).

     

    תודה

    #128619
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    לכן הצעתי להפסיק את המפסק במעלה הזינה ולאפשר הפסקה גלוונית בעת תקלת ווסת.

    לדעתי יש להתקין מפסקי פחת לזרם דלף של 30 מיליאמפר בהזנה לווסתי מהירות שמשמשים להזנת מתקנים שאליהם נחשף ציבור רב כמו שערים חשמליים או מכונות,

    #128627
    yosiw
    משתתף

    אריאל שלום.

    שואל כדי להתחדד.

    האם ניתן לומר בווסת תדר, שסך הזרמים שווה אפס בכל מצב?

    נניח בשינוי מהירות דרסטי נניח 50ל 1000 rpm במנוע גדול מאוד, אני מעריך שיהא הפרש גדול מחמש דלתא in של המפסק דלף אכן לזמן קצר ביותר, ובזמן זה ממסר הפחת עלול למעוד.

    תודה רבה 

    #128633
    arielsegal
    מנהל בפורום

    תתיחס למה שעניתי היכן נדרשים מפסקי פחת. מנסיוני לא מבצעים במתקנים אלה שינויים קיצוניים כמו שתיארת.

    לא זיהיתי הפסקות רבות במתקנים שבהם נבחר מפסק פחת מתאים (מדגם F, או AP-R או SI וכדומה).

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 17 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.