פורום חשמל
תגיות: התקנה נכונה של ווסת מהירות, ווסת מהירות מנוע, מדידת עכבת לולאת תקלה ביציאת ווסת מהירות מנוע השראה
- לנושא זה 16 תגובות,7 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה לפני 4 חודשים, 2 שבועות על ידי- arielsegal.
-
מאתתגובות
-
6 בדצמבר 2023 בשעה 10:33 #128517Powerמשתתף
שלום אריאל וחברי הפורום.
שאלה, האם בדיקת לולאת תקלה של המנוע מוזן דרך VFD באזרת גשר נחשבת מדויקת או אין אפשרות לבדוק LT במנוע כזה?
תודה.
6 בדצמבר 2023 בשעה 19:37 #128521kobigrossמשתתףשלום
אתה יכול לבדוק לולאת תקלה בכניסת הזנה לווסת המהירות
ביציאה של ווסת המהירות לא תוכל לבדוק לולאת תקלה .
ווסת המהירות בודק סימטריות של הזרם ביציאה של 3 הפאזות
יוצא מכך שהוא בודק זליגת זרמים לאדמה / קצר לאדמה / קצר בין פאזות
במקרה של תקלות מהסוג הנ”ל ווסת המהירות מנתק עצמו מהמנוע ונכנס לתקלה.
בברכה
קובי
7 בדצמבר 2023 בשעה 12:48 #128524MalkaEliמשתתףהיי
ניתן לבדוק עם פונקציה ללא הקפצת ממסר פחת.
אלי.
8 בדצמבר 2023 בשעה 8:17 #128533Powerמשתתףשלום Kobigross
כבל שמזין מנוע דרך VFD באורך מעל 50m.
בגלל זה מדידה בכניסה לVFD לא יהיה מדוייקת.
VFD מפסיק בזרם קצר לאדמה,אבל באיזה ערך של הקצר? רציתי להיות בטוח שמפסק אוטומטי שמזין VFD יפסק בקצר .
שלום Malkaeli
במעגל מזין מנוע דרך VFD לא מותקן מפסק מגן.
- התגובה הזו עודכנה לפני לפני 4 חודשים, 3 שבועות ע"י Power.
8 בדצמבר 2023 בשעה 10:14 #128536difrentionalמשתתףשלום,
לדעתי kobigross צודק.
אין טעם לבדוק לולאת תקלה במנוע מה גם שאי אפשר להפעיל את הבקר תדר ללא עומס.
ה vsd מגן ביציאה למנוע נגד קצר פאזה אדמה וקצר בין פאזות בזמני תגובה מהירים של כמה עשרות מילישניות
את הלולאה מבצעים בכניסה לבקר.
ואת הכבל המקשר בין היציאה בבקר למנוע מבצעים מגר לפני החיבור.
8 בדצמבר 2023 בשעה 12:48 #128540MalkaEliמשתתףPower, ברור לי שאין מפסק מגן.
הכוונה הייתה שלא יווצר מצב שבדיקת לולאה בזרם גבוה תגרום לבקר לנתק את המתח למנוע, עקב ההגנות שכולל בקר התדר.
8 בדצמבר 2023 בשעה 12:52 #128541kobigrossמשתתףשלום
תשובה ל -power
כשאתה מתכנן הזנה למתקן חשמל / ווסת מהירות גם אם אורך כבל הזנה הוא 50 מטר
אתה צריך לבחור חתך של כבל שמבחינת לולאת התקלה יפסיק את הזרם על ידי המבטח בזמן קצר,
ויעמוד בתנאים של חוק החשמל , וכמובן גם מפל המתח בכניסה לווסת מהירות .
בעניין מפסק מגן : אפשר להתקין מפסק מגן בכניסת הזנה לווסת מהירות .
בדרך כלל בוחרים מפסק מגן ברגישות 300 מיליאמפר , דגם B . בגלל זליגה של לאדמה
דרך הפילטרים בכניסה לווסת .
בברכה
קובי
8 בדצמבר 2023 בשעה 13:34 #128543Powerמשתתףשלום Kobigross
מתכנן תכנן הזנה למנוע דרך VFD לפי כל התקנות.
לקח בחשבון אורך של הכבל,בחר שטח חתך מתאים.
מתכן עושה תכנון ברמה גבוהה מאוד .
רק נשאר לבדוק באזרת מכשיר מדידה לבדוק בפעול, שבמקרה של הקצר במנוע ,בנקודה מרוחקת ולא בVFD ,מפסק יפסק פחות 5 sec.
שאלה, האם מדידת LT באזרת גשר יותר מדוייקת בגלל הפרעות של VFD ?
8 בדצמבר 2023 בשעה 14:45 #128550yosiwמשתתףבס”ד
שלום וברכה
גשר יכול לשרוף את הווסת!
בנוסף זרם כידוע לכל המשתמשים בפורום הכי מקצועי במדינה(!!), נובע מיחס של מתח לחלק להתנגדות.
בקר תדר כידוע, משחק עם יחס המתח והתדר.
כלפי איזה מתח תמדוד את LT כלפי מתח גבוה או נמוך?
יכול שמדידה שכן תצליח לחלץ היא דוקא במתח גבוה ובפועל הקצר יתרחש בזמן שהמתח נמוך יותר, ואז ההגנות לא יפעלו.
בקר תדר איכותי יש לו בדר”כ הגנות מובנות שמיועדים לעצור זר”ק.
בקר לא איכותי יכול שהטרנזיסטורים ישמשו כקצר או כנתק, חד דו או תלת קוטבי.
חנוכה שמח ושבת שלום.
8 בדצמבר 2023 בשעה 16:00 #128574arielsegalמנהל בפורוםשלום,
אכן לא ניתן למדוד עכבת לולאת ביציאת וסת מהירות למנוע מאחר והמתח אינו סינוסואידלי.
כן ניתן למדוד עכבת לולאת תקלה בכניסה לווסת.
בעת קצר לאדמה אכן תתקבל תקלת ווסת.
התקנה נכונה של וסת מבטיחה ניתוק גלווני בעת קצר לאדמה. לפיכך יש להתקין לפני הווסת מפסק אוטומטי הכולל סליל הפסקה (Trip coil) או מגען שיפסיקו את המתח לווסת בעת קצר ביציאת הווסת (מגע עזר של הווסת יגרום להפסקתם)
8 בדצמבר 2023 בשעה 18:58 #128579Powerמשתתףשלום אריאל.
תודה רבה על התשובה.
12 בדצמבר 2023 בשעה 14:42 #128611luzמשתתףאריאל שלום,
מנסה להבין-
במתקן שאיבה ממירי התדר מותקנים בחדר החשמל, ומשם יוצאים כבלים אל תחנת השאיבה (אזור המשאבות) להזנת המשאבות. השאלה היא לגבי מקרה שלוח החשמל מרוחק מהמשאבות – לפעמים המרחק בין חדר החשמל לאזור המשאבות הוא כ 100 מטר. באזור המשאבות מבוצעת הארקה עצמאית.
כמובן שזליגת זרם לאדמה אמורה לגרום לתקלת ממיר. האם המפסק האוטומטי המגן על הממיר אמור להתאים לזרם התקלה הצפוי במשאבה? (כלומר, האם ניתן להסתמך על ניתוק ע”י ממיר התדר, או שצריך לחשוש למצב של תקלה בממיר.. וגם אז אני לא יודע איזה זרם ישוקף אל המפסק המזין).
תודה
12 בדצמבר 2023 בשעה 21:35 #128619arielsegalמנהל בפורוםשלום,
לכן הצעתי להפסיק את המפסק במעלה הזינה ולאפשר הפסקה גלוונית בעת תקלת ווסת.
לדעתי יש להתקין מפסקי פחת לזרם דלף של 30 מיליאמפר בהזנה לווסתי מהירות שמשמשים להזנת מתקנים שאליהם נחשף ציבור רב כמו שערים חשמליים או מכונות,
13 בדצמבר 2023 בשעה 11:17 #128627yosiwמשתתףאריאל שלום.
שואל כדי להתחדד.
האם ניתן לומר בווסת תדר, שסך הזרמים שווה אפס בכל מצב?
נניח בשינוי מהירות דרסטי נניח 50ל 1000 rpm במנוע גדול מאוד, אני מעריך שיהא הפרש גדול מחמש דלתא in של המפסק דלף אכן לזמן קצר ביותר, ובזמן זה ממסר הפחת עלול למעוד.
תודה רבה
13 בדצמבר 2023 בשעה 16:33 #128633arielsegalמנהל בפורוםתתיחס למה שעניתי היכן נדרשים מפסקי פחת. מנסיוני לא מבצעים במתקנים אלה שינויים קיצוניים כמו שתיארת.
לא זיהיתי הפסקות רבות במתקנים שבהם נבחר מפסק פחת מתאים (מדגם F, או AP-R או SI וכדומה).
-
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.