פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #107531
    ohad20024
    משתתף

    שלום רב ,

    במסגרת עבודתי אני נדרש לתכנן קווי הזנה עבור משאבות ספרינקלרים , קו הזנה משדה חח”י וקו הזנה מגנרטור .

    הנחיות יועצי האינסטלציה משתנות מיועץ ליועץ ואינם ברורות ועקביות בנושא משאבת הספרינקלרים .

    מהדרישות שקיבלתי מהיועצים נדרש שקו  חח”י  המזין את המשאבה יעמוד בעומס 300% למשך 30 דקות ועומס יתר של 600% למשך 12 שניות (כמובן שאין להתקין הגנה תרמית למפסק), וקו ההזנה של הגנרטור יעמוד בזרם ההתנעה של המשאבה(תלוי אם משתמשים במתנע כוכב\משולש או ווסת מהירות).

    הנתונים המופיעים בתקן NFPA קצת שונים וגם לא ממש ברורים.

    הנתונים הנ”ל ממש מוגזמים וברוב הפרויקטים שאני מתכנן יאלצו מעבר לחיבור במתח גבוה (הוצאה כספית גבוה מאוד ליזם).

    הייתי שמח אם תוכל לחדד את ההנחיות בנושא דרישות החשמל  עבור משאבת ספרינקלרים מקו ההזנה חח”י ומקו ההזנה מהגנרטור.

     

    #107551
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    משאבות ספרינקלרים חייבות להיות מוגנות על ידי מפסק עם הגנות מגנטיות בלבד (אין להזינן עם מפסק המכיל הגנות תרמיות).

    כבל ההזנה חייב להיות מסוג חסין אש ל- 90 דקות עבודה.

    אין צורך להגזים בשטח חתך הכבלים. יש לדאוג לשטח חתך מתאים לזרם או עליה בדרגה אחת.

    #107587
    ohad20024
    משתתף

    תוכל בבקשה להתייחס לבחירת גודל הגנרטור ולבחירת גודל החיבור של חח”י (600%) ??

    #107591
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    עמידה בזרם יתר של 600% למשך 12 שניות אינה מהווה כלל בעיה. בדוק את הערך של הזרם בריבוע כפול הזמן של 12 שניות צריך להיות קטן מ- K בריבוע כפול שטח החתך בריבוע. למיטב נסיוני שטח חתך אחד גדול מהנדרש על פי הזרם הנקוב עשוי להתאים (במקרים רבים גם שטח חתך המתאים לזרם הנקוב).

    מאחר והגנרטור מחובר למספר צרכני חירום ולא רק למשאבת כיבוי אש, איני רואה בעיה מיוחדת שהגנרטור יניע את המנוע בהתנעת כוכב משולש אם הספקו גדול בערך ב- 50% מהספק כלל הצרכנים המחוברים אליו. 

    #107594
    Adnan
    משתתף

    שלום, 

    אנסה לעזור, לגבי אופי ההגנות אריאל כבר הסביר, אסור שתהיה הגנה טרמית במעגל של המשאבה.

    מבחינת תכנון המעגל למצב עבודה קריטי, זרם העבודה שתצטרך לקחת בחשבון הוא ה FLA שמופיע על המדבקה של המשאבה ומשמעותו  FULL LOAD AMPS.

    עוד נתון על זרם ההתנעה שיכול לעזור לך בתכנון המעגל להתנעה,שגם הוא מופיע על המדבקה נקרא 

    LRA – LOCKED ROTOR AMPS.

    במשאבה עצמה קיימת מערכת החלפה, שני הקווים אמורים לקיים את חוק הזרם הנומינלי ולכן יהיה לכבלים אותו שטח חתך ושניהם אמורים להתאים ל FLA.

     

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.