פורום חשמל

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #122822
    nivschl
    משתתף

    במקרים מסויימים ולזרום (מתח ביתי 220) דרך הפינים הכסופים של התקע גם אם הם נכנסו רק חצי-דרך פנימה ויש עדיין מרווח של אוויר ביניהם לבין תופסני השקע? לדוגמה כשההארקה לא עובדת טוב והשקע נשאר טעון (לא נפרק כראוי) משימוש קודם?

    אני שואל כי הנושא קצת מטריד אותי ואני רוצה לדעת אם יש סכנה כזו כי אם כן אז אהיה עירני אפילו יותר כשאני מחבר. תודה

    • הדיון הזה עודכן לפני שנה, ‫7 חודשים ע״יnivschl.
    #122838
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. לא נראה לי שהשאלה הועתקה במלואה.
    2. תקע לאחר שליפתו לא אמור להשאר טעון וגם אם יש קבלים במוצר מטענם צפוי להתפרק תוך פרק זמן קצר מאוד דרך המוצר בהם הם מותקנים.
    3. יש כמובן להמנע ממצב שבתקע שנכנס לבית התקע הפינים נראים לעין ולא נכנסו בשלמותם לבית התקע. יש להקפיד על חיבור טוב ואיכותי של הפינים מחשש למגע רופף, סיכוני שריפה ואף התחשמלות בעת שליפה.

    להלן מספר כללי בטיחות לשימוש נכון בתקעים ובתי תקע:

    ודא שהמפסק של המכשיר מופסק לפני חיבור או שליפה של התקע המזין.
    שליפת התקע מבית התקע תתבצע תמיד כשאחת הידיים תומכת את מכסה בית התקע והשנייה אוחזת בגוף התקע. ניתוק מכשיר ע”י משיכה בפתיל ההזנה במקום באמצעות התקע עלולה לגרום לניתוק מוליכים ממקומם, לנגיעתם זה בזה, לקשת חשמלית (שריפה) או לחשמול מסוכן של המכשיר.

    כשמחברים מכשיר חשמלי בעל פתיל הזנה נתיק, יש לחבר קודם את המחבר אל המכשיר ולוודא שהחיבור טוב ורק לאחר מכן את להכניס את התקע אל בית התקע. ניתוק המכשיר יתבצע בסדר הפוך.
    אין להשתמש במכשירים שלפתיל הזינה שלהם מחובר תקע בתקן אירופאי. תקע כזה כשהוא מוחדר לבית תקע ישראלי אינו מאפשר חיבור של מוליך הארקה לגוף המתכתי של המכשיר ולכן אין הגנה למשתמשים במכשיר.

    בחדרי ילדים ובמקומות שבהם עשויים להיות ילדים יש להתקין בתי תקע עם תריסי מגן.

    במרפסות, בגינות, או במקום חיצוני אשר חשוף לרטיבות, יש להתקין בתי התקע בעלי כיסוי מיוחד המגן מפני חדירת מים.

    אין להשתמש  בשקעי חשמל שבורים ו/או בתקעים או בשקעים ששינו את צבעם, כנראה כתוצאה מחימום יתר.

    יש להימנע משימוש מיותר בשקעים מפצלים, שמגדילים את הסבירות לקצר, שריפה או התחשמלות. בשום מקרה, אין לשרשר מפצלים. כשאין ברירה ומשתמשים בכל זאת במפצלים יש לוודא שהמפצל תקין שכל הפינים קיימים ויציבים ושאין על מפצל סימני חריכה.

    בתי תקע חייבים להיות מוגנים באמצעות מפסקי פחת, יש לבדוק את תקינות מפסק הפחת לפחות אחת לחצי שנה על ידי לחיצה על לחיץ הבדיקה שלו. בהזדמנות זו יש להסתכל על רכיבי הלוח לזהות סימני חום או לזהות ריח של חריכה.

     

     

     

     

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.