פורום חשמל

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #112363
    yud
    משתתף

    אריאל שלום רב.

    בעת חיבור מנוע בשטח, מחברים בתוך קופסת החיבורים של המנוע שלוש פאזות (בחיבור תלת פאזי כמובן) וגיד הארקה לנקודה יעודית בתוך קופסת החיבורים.                                                               ישנם מנועים שמחברים להם בנוסף גיד הארקה חיצוני לגוף המנוע.                                                           לשם מה נועד כפל הארקה זה ??

    #112365
    ronnie1234
    משתתף

    הבטחה כפולה במידה והגיד בקופסת החיבורים יפגע או ינזק

    לדעתי לא כל כף מומלץ זה גורם לזרימות זרמים במוליכי הארקה ישנם שתי מוליכי הארקה במקביל

    #112381
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אכן רוני צודק.

    יש להאריק את המנועים באמצעות מוליך יחיד (מכבל הזינה או הארקה מקומית).

    בהתאם לערך זרם הקצר יש לכוונן את ההגנות בהתאם.

    #112403
    yud
    משתתף

    רוני,תודה רבה. 

    #112404
    yud
    משתתף

    אריאל,תודה רבה. 

    #112407
    romeo
    משתתף

    שלום.

    איפה זה רשום בחוק החשמל שאסור 2 הארקות לחבר למנוע?

    תודה.

    #112411
    romeo
    משתתף

    בשביל לבטל בפרוייקט החדש את  ההארקה  השניה למנועים אני צריך הסמכה בחקיקה.

    #112435
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    החקיקה דורשת שכל גוף מתכתי יוארק באמצעות מוליך הארקה.

    לא קיימת חקיקה שאוסרת הארקה באמצעות 2 או יותר מוליכים בדיוק כמו שלא קיימת חקיקה בנושאים אחרים שברורים מאליהם.

    ריבוי מוליכי הארקה במתקן גורם ללולאות זרם, להגדלת השדות המגנטיים (קרינה), לזרם חשמלי דרך מעטים מתכתיים של ציוד, לקורוזיה מוגברת ועוד.

    מי שצריך להנחות אותך בדבר מספר מוליכי ההארקה למתקן הוא בודק החשמל 

    חשוב שהבודק של המתקן יהיה אדם שלמד בקורס בודקים, נבחן בפני וועדה והתמקצע מספר שנים. 

    #112449
    romeo
    משתתף

    אריאל,תודה רבה.

    #112458
    difrentional
    משתתף

    שלום אריאל,

    אשמח להבהרה או אם ישנו מאמר בנושא.

    רבות נתקלתי במפעלים בתהליכים שבהם המנוע מחובר למיכל תהליך מתכתי מאורק והקשר בינם   גלווני. בנוסף המנוע  העביר נוזלים דרך צנרת מתכתית שגם יש חיבור גלווני בינם והצנרת מאורקת במקום אחר . יוצא שמעבר להארקה בכבל המזין נמצאו עוד מספר מסלולי הארקה שבטוח במידה וישנו זרם בארקות הפוטנציאל בין המסלולים השונים משמעותי היות ואינם מחוברים באותה נקודת חיבור או פס הארקות ובעלי התנגדות שונה. יתכן שהמצב לא תקין. האם ישנם קווים מנחים כגון: מנוע יוארק בנקודה אחת בלבד וכדומה? כך ראיתי לדוגמה גם במטבחים שהציוד (תנורים, קומביסטימרים, מחבתות) מוארקים על ידי כבל הזינה בנפרד ובנוסף ישנו מוליך גישור בין הציודים נפרד שגם מוארק. 

    חג שמח

    #112462
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    התופעה ידועה ואכן מתרחשת בהתקנות רבות.

    אם ריבוי מוליכי ההארקה אינו גורם לזרם במוליכים אלה, או לקורוזיה מוגברת בצנרת, או ניצוצות במסבי מנועים, אזי התופעה אינה משמעותית.

    מאידך אם תופעות אלה מתרחשות יש להסיר מוליכי הארקה, לדאות להארקה יחידה, להתקין חיץ מבודד בצינורו וכדומה.

    בכל מקרה מוליך ההארקה חייב להבטיח עכבת לולאת תקלה מספקת כדי לגרום למבטח המגן על המתקן להפסק במקרה של קצר לגוף, בהתאם לנדרש בתקנות החשמל.

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.