פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #99321
    meravner15
    משתתף

    שלום,

    אני משפצת את הבית. כחלק מהשיפוץ אני מגדילה את הראשי שלי מ 3*25 אמפר ל- 3*40 אמפר בגלל שבדירה יהיה לי: תרמוספיד (חימום מים חשמלי במקום גז), כיריים אינדוקציה, מזגן מיני מרכזי 5.5 כ״ס (יושב על שלושה חצאי אוטומט 16 אמפר כל אחד). יש לי חימום תת רצפתי שלאחר החלפת הריצוף – הוא מקצר.

    קודם כל לגבי הטסט של חב׳ החשמל: האם צריך להכין שרטוט של לוח החשמל או שהם רק בודקים הארקות, מפסקים/שקעים/בתי מנורה מוגני מים בחדרים הרטובים?

    שנית, התברר לי שה״חשמלאי״ של הקבלן העמיס מאוד על חצי אוטומט אחד כמעט את כל הבית!

    ישנו חצי אוטומט של 10 אמפר (חוט 1.5) – שממנו יוצא: תאורה ושקעים של 3 חדרי שינה, שירותים, תאורת מטבח, מקרר, תנור חימום לאמבטיה, שקע שירות באי של המטבח. 

    התנור אפיה + שלושה שקעי שירות במטבח (אחד מהם של מיקסר) + שקע של קולט אדים על חצי אוטומט אחד של 16 אמפר.

    המדיח כלים + שקע שירות נוסף במטבח – על חצי אוטומט אחד של 16 אמפר.

    יש לי שני שקעים נפרדים כל אחד יושב על חצי אוטומט של 16 אמפר למכונת כביסה ולמייבש.

    בביתי: מקרר lg  של 800 ליטר.

    מכונת כביסה lg של 12 קג ומייבש של 8 קג שעובדים כמעט ללא הפסקה מרבית שעות היום.

    כאמור יהיו לי כיריים אינדוקציה שלהם חיברתי שקע תלת פאזי של 16*3 משלהם. התרמוספיד יעבוד בשעות הערב למקלחות – הוא יושב על תלת פאזי של 32*3.

    האם ניתן להשאיר את החלוקה כמות שהיא? או שאסבול מקצרים חוזרים ונשנים? אני לא רוצה לחשוב פעמיים לפני כל שימוש במכשיר חשמלי – אם אני יכולה להשתמש בו במקביל למכשיר אחר או לא.

    להעביר צנרת חדשה מתחת לריצוף כמובן שאי אפשר. להוסיף חוטים בתעלות קיימות לא מומלץ. אולי להשתמש בהכנות של החימום התת רצפתי שבו לא אשתמש? אולי לפצל את החלוקה של השקעים המופרדים של המכונה והמייבש? נאמר שהמייבש והמקרר יעבדו על אותו 16 אמפר. והמכונת כביסה ותנור חימום האמבטיה על 16 אמפר אחר?

    או שפשוט אפשר להשאיר כך ולא יקצר?

    דבר נוסף, לפני השיפוץ אם הייתי מדליקה את תנור האמבטיה על הדרגה הכי גבוהה – הוא היה מקצר (כאמור מחובר לתאורת כל החדרים) – כעת נוסף גם המקרר לחיווט הזה וגם שקע שירות נוסף של המטבח. אם הייתי מדליקה את התנור על דרגה יותר נמוכה – הוא לא קיצר.

    אזמח לחוות דעתך המלומדת,

    מירב.

    #99323
    Eran Nami
    משתתף

    שלום מירב,

    המלצתי המלומדת היא שכדאי לך למצוא בעל מקצוע שיתכנן לך את מערכת החשמל מחדש, ויתן מענה חשמלי לכל צרכן וצרכן, מעגלי כח בנפרד ומעגלי מאור ושרות בנפרד, המשמעות היא שצריך גם לחצוב ולהעביר כבילה מתאימה למבטחים ולעומסים.

    שיהיה בהצלחה.

     

     

    #99327
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מירב שלום

    המצב שתיארת בדירה מצביע על עבירות רבות על תקנות החשמל ועל מערכת חשמל שלא תאפשר לך פעולה בו זמנית של מספר מכשירים יחד המחוברים לאותו מעגל.

    יתכן בהחלט שהבודק של חברת החשמל שיגיע לדירתך בעקבות הגדלת החיבור לא יאשר את ההגדלה בגין עבירות אלה.

    בכל מקרה כפי שהמערכת בנויה היום יהיו הפסקות רבות מעומס יתר (שימי לב להבדל בין קצר שהוא מצב תקלה לבין עומס יתר שפרושו צריכה גבוהה מיכולת ההזרמה במעגל נתון).

    אין ספק שאת זקוקה לתכנון מחודש של מערכת החשמל של הבית וקרוב לודאי גם התקנה מתאימה לתכנון.

    בהצלחה. 

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.