פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #126885
    MalkaEli
    משתתף

    היי,

    בסעיף 5 (ג), נאמר שאפשר להוציא הארקה ממתקן מאופס למעבר 5 מטר,

    אם יתקיימו אחד מ 2 התנאים.

    התנאי הראשון, התנגדות הארקה במבנה כלפי המסה הכללית של האדמה לא תאפשר התפתחות של מתח מגע הגדול מ 50V,

    במקרה של ניתוק מוליך ה pen.

    האם הכוונה שצריך למדוד באמצעות מגר אדמה את ההתנגדות מהנק’ בה יעמוד הרכב ועד האלקטרודה של המבנה המזין (או פהפ?).

    ואם כן, איזה ערך של התנגדות אני מצפה לקבל על מנת לעמוד בתנאי זה?

     

    אלי.

     

     

    #126889
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אלי שלום.

    1. אני מעדיף את השימוש במערכת שמודדת את המתח בין מוליך ההארקה לבין האדמה בנקודת עמידת הרכב ובמידה וקיים ביניהן הפרש פוטנציאלים העולה על 50 וולט להפסיק את ההזנה לעמדה כולל את מוליך ההארקה. שיטה זו נהוגה בבריטניה ובאירלנד.

    2. לגבי עצם שאלתך אני סבור שכוונת ההנחיה היא למדוד את התנגדות האלקטרודה ביחס למסה הכללית של האדמה ולחלק את הערך שמתקבל לעכבת לולאת התקלה ולכפול את התוצאה ב-230 וולט. אם הערך שמתקבל עולה על 50 וולט הרי שיש להתקין הארקה מקומית לעמדת הטעינה, או להשוות פוטנציאלים בין המבנה למקום החניה של הרכב.

    #126891
    MalkaEli
    משתתף

    שלום אריאל,

    תודה על התשובה.

    מה שם האביזר שמודד את המתח הנ”ל,

    ומאפשר ניתוק?

     

    אלי.

     

     

    #126894
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אלי שלום

    חפש בגוגל pen fault detection device ותמצא התקנים רבים והסבר.

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.