פורום חשמל

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #125246
    Power
    משתתף

    שלום אריאל וחברי הפורום 

    עמדת טעינה 22kw מוזנת דרך מא”ז 16A ,כבל 2.5×5 למרחק 10m.

    בוצע שינוי בהספק של העמדת טעינה ל50% ,מ22kw ל11kw

    זאת אומרת,עמדה צורכת עד 16A

    שאלה,האם מצב הזה תקין?

    או בגלל שאפשר לשנות  בחזרה ל22kw,מא”ז וכבל צריכים להיות בהתאם ל22kw?

    תודה. 

    • הדיון הזה עודכן לפני שנה, ‫2 חודשים ע״יPower.
    • הדיון הזה עודכן לפני שנה, ‫2 חודשים ע״יPower.
    #125249
    MalkaEli
    משתתף

    היי

    המא”ז בלוח המזין צריך להיות בהתאם לכבל וצורת ההתקנה.

    גם אם נניח העמדה תכוון לטעינה של 22kw, המא”ז יגן על הכבל.

    (לא מכיר רכב בארץ שתומך בטעינה כזאת,

    נכון להיום בדר”כ תלת פאזי עד 11kw, או חד פאזי עד 7.2kw)

     

    #125250
    Power
    משתתף

    שלום 

    תודה רבה על התשובה. 

    גם אני חושב,האם מא”ז מגן על הכבל אז הכל בסדר. 

    פשות קיימת אפשרות לשנות זרם עבודה,אבל גם במקרה הזה מא”ז עדיין מגן על הכבל.

    #125251
    MalkaEli
    משתתף

    אין משמעות לכמה אפשר לכוון את העמדה, המא”ז מגן על המעגל.

    מה שכן, בעתיד במידה ויגיע רכב עם אפשרות טעינה של 22kw לא יכלו להטעין בהספק כזה.

    אם יש אפשרות להתקין תשתית מתאימה לעתיד, כמובן שזה עדיף. כך עשיתי אצלי.

    לרוב אני מעדיף להטעין בקצב איטי 3x10A, ככל שהזמן מאפשר, אין לאן למהר.

    וגם נראה לי שזה טוב יותר למצברים ולממיר ברכב.

     

     

     

    #125256
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אכן מומלץ להתקין כבל בשטח חתך מוליכים של 6 ממ”ר לפחות, כדי לאפשר טעינה בזרם של 32A בעתיד.

    המבטח צריך אכן להגן על הכבל. את זרם הטעינה קובע הרכב או הכוונונים בעמדה.

     

    #125296
    Power
    משתתף

    שלום אריאל.

    תודה רבה על התשובה. 

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.