פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #107380
    yzmot200
    משתתף

    שלום רב 

    השאלה היא כזו יש לי שקע בבית ואני רוצה להזין מהשקע הזה עוד שקע 

    האביזרים הם גוויס – מה התקן אומר 30 ס”מ או עד 3 מ’ 

    אציין כי במקום שהוא סלון אין קופסאות חיבורים קיימות וכי מדובר בבית ישן 

     

    #107381
    eran.by
    משתתף

    שלום. 

    ע”פ תקנה 23. בפרק מעגלים סופיים, ניתן להסתעף מבית תקע אחד לבית תקע אחר כאשר המרחק אינו עולה על 30 ס”מ ( המרחק נקבע בין מרכזי בתי התקע).

    במידה והמרחק עולה על המרחק האמור יש להתקין קופסאת חיבורים .

    #107382
    Or Hayat
    משתתף

    נכון מאוד

    תוכל גם להשתמש בקופסא ייעודית לבית התקע לבצע את החיבורים בקופסא לחצוב אנכית עד לגובה של 2 מטר לאחר מכן לחצוב אופקית עד למיקום בית התקע החדש אותו תרצה להתקין ולרדת בצורה אנכית אל בית התקע החדש אותו אתה רוצה להתקין.

    יש לי שאלה אחרת בנושא זה.

    במידה ויש הסתעפות מבית תקע (עם קופסה ייעודית לחיבורים באמצעות מהדקים) בגובה 30 ס”מ מהרצפה לבית תקע אחר בגובה 30 ס”מ מהריצפה.

    האם דבר כזה אפשרי?

    תודה מראש

    #107385
    luz
    משתתף

    ערב טוב חברים,

    הסתעפות מהדק של אבזר אכן מותרת עד למרחק 30 ס”מ ובמוליכי 1.5 בלבד. כאשר ישנם 2 חורים כגון גוויס- זה נחשב ע”פ וועדת הפירושים לשני הדקים, ולכן מותר להסתעף גם כאשר המוליכים בשטח חתך של 2.5.

    אך כאשר יש מקום פנוי בקופסא ניתן גם לשים מהדקי חיבור בתוך קופסת גוויס (או להחליף אותה לקופסת גויס עומק), ואז לא חייבים להתקין קופסאות חיבורים נוספות, גם כאשר רוצים להסתעף למרחק גדול יותר.

    לגבי דבריו של אור על תעלה אנכית שעולה מהקופסה לגובה של 2 מטר, שם לחצוב בצורה אופקית, וירידה אנכית שוב אל האבזר הבא- אכן זה מקובל מאד בין החשמלאים, אך אינני בטוח שזו כוונת החוק. כאשר כתוב שהתקנה אופקית של צינור מותרת רק מעל לגובה 1.80 מטר, לעניות דעתי הכוונה היא שכאשר יש קופסת חיבורים בגובה, ניתן להתקין צינורות ממנה הצידה. ואין הכוונה ל”טיולים” של צינור בתוך הקיר. אדם יכול לקדוח בקיר מבלי אפשרות לדעת שעובר שם צינור.

    כלומר-אם אני צודק בפרשנות, אזי ע”פ התקנות (אם יש ריצוף ואין אפשרות אחרת) מה שצריך לעשות זה 2 קופסאות מעבר למוליכים בגובה.

    אשמח להתייחסות עניינית מהי כוונת החוק בנושא. (מבלי להתייחס לשאלה אם זה ישים או לא.. )

    תודה

    #107399
    arielsegal
    מנהל בפורום
מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.