פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #125477
    difrentional
    משתתף

    שלום אריאל וחברי הפורום.

    נתבקשתי לבצע במתקן מספר עבודות שאחת מהן החלפת פסי צבירה בלוח ראשי חדש עקב החלטה של הגדלת חיבור.  הלוח יוצר עם תקן 61439 ומבחינתי זה שינוי מהותי. דרשתי אישור יצרן הלוח להמשך אחריות לאחר החלפה וישנה המתנה לתשובתו בעניין. מעבר לכך פסי הצבירה לא אמורים לעבור בדיקה? מי יכול לבדוק לאחר החלפה ולאשר? אולי אני טועה אך אני לא חושב שבודק 2 יכול לאשר. 

    #125481
    luz
    משתתף

    שלום,

    העבודה צריכה להתבצע ע”י יצרן הלוח (היצרן המרכיב), ובהתאם להוראות הסיסטם של יצרן המקור, כך שהיצרן המרכיב יוכל להצהיר שהלוח נבנה בהתאם לתקן.

    מניח שלא מדובר רק בהחלפת פסי הצבירה (והמבודדים?), אלא גם בהחלפת המפסק הראשי, מוליכי ההזנה לפס הצבירה, וכו’… יצרן הלוח צריך לבדוק את ההיתכנות לביצוע וההשלכות מבחינת חישובי עליית טמפרטורה, זרם קצר אם השתנה, ועוד…

    מלבד זאת בין כה יש צורך בחשמלאי בודק עבור ההגדלה. אך הלוח עצמו הוא מוצר ולא מתקן, וחשמלאי בודק לא יודע ולא מוסמך לאשר את תקינות הלוח עצמו למיטב ידיעתי. (כמובן שהוא יבדוק את חיבור הכבלים ללוח, וגם יסתכל על הלוח לראות אם הוא מזהה בעייה כלשהי).

    #125482
    difrentional
    משתתף

    תודה לוי על תשובתך,

     אני גם נוטה להסכים עמך פשוט היה נראה לי תמוה שהיצרן לוחות עדכן את הקבלן שיביא חשמלאי להחליף את הפסי צבירה כאשר הוא נותן אחריות על המוצר.

    #125491
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    מסכים לחלוטין עם תשובתו של לוי (LUZ), כמו תמיד תשבות מדויקות.

    לא פרטת את הזרם הנקוב של המפסק הראשי, אבל בודק סוג 2 רשאי לבדוק לוחות בעלי זרם נקוב שאינו עולה על 250 אמפר.

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.