פורום חשמל

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #130731
    trhtkf
    משתתף
    שלום.
    במשק של הוריי יש 2 דירות: אחת ישנה מלפני עשרות שנים ואחת חדשה. לכל דירה יש מונה בפני עצמו, לדירה החדשה יש הזנה מפילר ולדירה הישנה יש הזנה עילית דרך עמוד כמו בבתים הישנים)
    לפני שפרצה המלחמה, היה תכנון לשפץ ולהשכיר את הדירה הישנה ובמסגרת כך גם ליצור חיבור חשמל חדש עם הזנה מפילר, אבל הדברים התבטלו בעקבות המלחמה.
    בכל אופן, ההורים רצו לשים מערכת סולארית על הגג ולשם כך היה צורך להגדיל את החיבור של הדירה הישנה מחיבור חד פאזי לחיבור תלת פאזי.
    לטובת העניין, נפתחה קריאה בחברת חשמל בעלות של כמעט 6,000 שקל, מחלקת חל”ב וכו’ הגיעה, והחליפה את הכבל מעמוד החשמל לתוך המונה בבית ואף יצרה קופסת נתיכים חדשה לטובת ה-3 פאזות.
    היום הגיע בודק של חברת חשמל, ולא נכנס בכלל לבדוק את הבית. מבחינתו, העובדה שיש חיבור אחד דרך פילר וחיבור שני בצורה עילית לאותה משק אינה חוקית והוא לא מבין מי עשה את זה. כל הניסיונות להראות לו שככה זה בבתים הישנים ושחברת חשמל בעצמה עשתה את העבודה הזאת עלו בתוהו. מבחינתו, הוא לא מאשר את הדבר הזה, ולדבריו, כדי לקבל הגדלת חיבור, עליי לסיים את השיפוץ של הבית הישן ולעשות פילטר ולהוציא מונה החוצה כדי לקבל הזנה.
    כעת, יש מערכת סולארית על הבית שלא מחוברת לחשמל כיוון שהיא מצריכה את הגדלת החיבור, כך שההשקעה הכספית בה יורדת לטימיון.
    בנוסף, שילמתי כמעט 6 אלף שקל לטובת הגדלת חיבור, ואם הדבר אינו חוקי לפי הבודק של חברת חשמל, כיצד עובדי חברת החשמל ביצעו את העבודה?
    לשיטתו, עליי להזמין אותם שוב, שיפרקו את הכל (לקח להם 6 שעות להגדיל את החיבור לפני כחודש), לסיים את השיפוץ של הבית, להוציא מונה החוצה ולחבר פילר.
    האם ישנה אפשרות לתבוע את חברת חשמל? זאת התנהלות שערורייתית. עזבו שאני חושב שהבודק סתם קטנוני, כי רוב הבתים הישנים מחוברים מלמעלה ולא באמצעות פילר, אבל האם אין כאן התנהלות רשלנית של ‘חברת חשמל’? אני, אזרח פשוט, מבקש הגדלה, אם צורת ההגדלה לא חוקית, היא לא צריכה להתבצע, אין זה מן הראוי לחייב אותי 6 אלף שקל על הגדלת חיבור שלדידם עצמם היא אינה חוקית.<br />
    <br />

    בבקשה להגדלת החיבור מחד פאזי לתלת פאזי צוינה הסיבה: ‘הקמת מתקן אגירה סולארי’ או משהו כזה. גם כשהגיעו מחל”ב להחליף את הכבל, הוסבר להם שהדירה הישנה לא ראויה למגורים, אין לה הזנה של מים, קירות סדורים ומתקלפים וכו’, וכל סיבת ההגדלה היא בגלל המערכת הסולארית. הוסבר כי היה תכנון לשפץ את הדירה הישנה, ואף נעשתה יציקה בטון לטובת העניין, אך בעקבות המלחמה, העניין נעצר, וכדי שלא יווצר מצב בו קיימת מערכת לא מחוברת על הגג, הוחלט להגדיל את החיבור עוד לפני השיפוץ.
    הדירות לא מחוברות זו לזו, אין מעבר ביניהם. הם אמנם נראות מחוברות מבחוץ, אבל זה בעצם קיר בלוקים כפול ביניהם והחיבור הוא רק אסתטי.
    על כל גג יש מערכת סולארית בפני עצמה, כי יש בעצם 2 מונים. המערכת שעל הבית החדש מחוברת ומניבה רווח כיוון שבה תמיד היה חיבור תלת פאזי, וכל הטרראם זה על הדירה הישנה שהצריכה הגדלה מחד פאזי לתלת פאזי.

     

    מלבד העובדה ששתי הדירות במשק אחד (אותו מספר משק), אין קשר ביניהם. לא חשמלי ולא רוחני. אחת מקבלת הזנת חשמל באמצעות פילר ואחת מקבלת הזנה בצורה עילית. שני מוני חשמל.
    מבחינת הארנונה, יש שתי חשבוניות, מספר נכס שונה וגם סוג נכס שונה.

     

    כאמור, הבודק טוען שאם תהיה שריפה, הכבאי לא ידע שיש חשמל לא מנותק. אבל.. הניתוק הוא לא מפילר, הניתוק הוא מרשת החשמל שנמצאת בצומת של הרחוב, כך שזה קשקוש לעניות דעתי שכן במבט חפוז, זה נראה שזה על אותם חוטים שם למעלה..
    חוץ מזה, אני לא יודע מה היה בשנות ה-60, אבל כמצב נתון, יש 2 הזנות במשק אחד, ואלמלא הרצון להגדיל מחד פאזי לתלת פאזי, מצב זה היה נמשך גם עוד 50 שנה. וחוץ מזה, אני לא מבין למה פילר פותר את בעיית הבטיחות הזאת שהוא מלין עליה. ואם כן, מדוע מחלקת חל”ב שביצעה את העבודה בכלל ביצעה אותה אם היא איננה חוקית?
    ניסיתי לגשש עם כל מיני חברים חשמלאים והם אמרו לי שבבדיקה ‘תלוי על איזה בודק אתה נופל’, כאילו מדובר במאפיה, זה הזוי בעיניי.
    תזת ההשקעה במערכת סולארית במשק הזה, הייתה לאור העובדה שיש 2 מונים, כך שאפשר יהיה לקבל תשלום על חיבור ביתי ולא על חיבור מסחרי.

    <br />
    מה אפשר לעשות?<br />
    <br />
    May be an image of ‎text that says '‎במקום הנ"ל ומצאנו, כי דרושים בו התיקונים דלהלן: הנדון: ליקויים במתקן החשמל שלום רב שני מבנים מוזנים ממקורות שונים כבל אווירי ופילר הננו מודיעים לכבודו שבדקנו את מתקן החשמל יש בעיה בטיחותית .1‎'‎

     
    • הדיון הזה עודכן לפני ‫2 שבועות, יום ע״יtrhtkf.
    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #130742
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    הבודק דרש את הדרישה הזו בהתאם לחוק משק החשמל שבו מוגדר חיבור יחיד לכל מגרש.

    הדרישה הזו התחילה להיאכף השנה ולא שמעתי על מקרים כאלה בעבר.

    לצערי אין לי איך לעזור לך חוץ מלפנות למנהל מחלקת צרכנים טכנית באגף הרשת אליו אתה שייך ולציין שמדובר בשדרוג התקנה ישנה ואת כל העובדות שציינת בפרוט רב.

    מצ”ב החלק הרלוונטי מתוך חוק משק החשמל דף-מידע-ללקוח_רפורמה הזנה יחידה ללקוח

    #130746
    trhtkf
    משתתף

    קראתי את הקובץ שהעלית, לא הבנתי מה זה רלוונטי אליה. אני לא חיבור חדש, אלא הגדלת חיבור קיים.

     

    איך אני פונה למנהל מחלקת צרכנים? האם בעקבות פנייתי הם יוכלו לבטל מונה אחד ולהקצות דה פקטו רק הזנה אחת למשק? אני חושש ללכת איתם ראש בראש בגלל זה

    #130752
    arielsegal
    מנהל בפורום

    סיפקתי לך את המידע הרלוונטי. כעת הכל תלוי בך ובפניה למוקד חברת החשמל 103 ומשם למנהל מחלקת צרכנים טכנית באזור מגוריך.

     

    #130753
    trhtkf
    משתתף

    אוקיי, פשוט בקובץ שהעלת ההתייחסות הינה להזמנות חיבור חדשות שנפתחו החל מ-2018. לא חשבתי שאני כלול בדבר הזה, כי לא מדובר על הזמנת חיבור חדשה מאפס, אלא הגדלה של חיבור קיים.

    #130754
    trhtkf
    משתתף

    כמו כן, ממה שאני הבנתי, הבודק לא דרש חיבור יחיד למגרש, אלא שהחיבור לדירה הישנה לא יהיה עילי. כלומר, פילר נוסף. ואני הקטן שואל, מדוע? ואם אכן זהו ‘החוק’, כיצד חל”ב ביצעו את העבודה? הם פועלים נגד החוק? (החליפו את הכבל העילי, שמו תיבת נתיכים בתוך הבית, פירקו את המונה הישן מעץ ושמו במקומו מונה אחר..)

    #130761
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    הוא דרש שהחיבור לדירה הישנה יתבצע מאותו פילר כלומר הזנה יחידה למגרש.

    להלן הנוסח המלא של המסמך עליו מבוססת הדרישה Files_Hachlatot_68806_n_ria

    #130799
    trhtkf
    משתתף

    הבנתי, תודה.

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.