פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 19 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #80051

    ערב טוב לאריאל ולכל חברי הפורום.

    איך ניתן לדעת את הספק המנוע בסל”ד מסוים ללא חישובים ארוכים מידי?

    לעניין המעשה, נתון מנוע של 890 סל”ד בהספק של 40 HP (המומנט לא נתון) מתח (400V (Y.
    רציתי לדעת אם הורדת המהירות ב20% תחסוך משמעותית בצריכת החשמל.

    תודה לעונים.

    #80053
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום
    מומנט מנוע השראה שווה בקירוב ליחס בין ההספק למהירות. בדרך רישום אחרת ההספק יחסי למומנט כפול המהירות.
    תהליך ויסות מהירות של משאבה צנטריפוגלית בעזרת בקר מהירות מלווה בחיסכון באנרגיה. ההספק החשמלי הנצרך על ידי המשאבה הוא יחסי למומנט M ולמהירות הסיבוב n.
    התלות בין המומנט למהירות (כאשר הספיקה היא ביחס ישר למהירות) היא בקירוב ריבועית: M יחסי ל- n^2.
    מכאן מתקבל שאם ההספק יחסי למומנט כפול המהירות הרי שההספק תלוי במהירות בחזקה שלישית.
    לדוגמה: ירידה של המהירות ל- 80% תוריד תיאורטית את ההספק ל-Pmax כפול 0.8 בחזקת 3 כלומר בערך 0.51*Pmax.
    (ירידה של ההספק הנצרך לכמעט 50%).

    #85923
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום
    מומנט מנוע השראה שווה בקירוב ליחס בין ההספק למהירות. בדרך רישום אחרת ההספק יחסי למומנט כפול המהירות.
    תהליך ויסות מהירות של משאבה צנטריפוגלית בעזרת בקר מהירות מלווה בחיסכון באנרגיה. ההספק החשמלי הנצרך על ידי המשאבה הוא יחסי למומנט M ולמהירות הסיבוב n.
    התלות בין המומנט למהירות (כאשר הספיקה היא ביחס ישר למהירות) היא בקירוב ריבועית: M יחסי ל- n^2.
    מכאן מתקבל שאם ההספק יחסי למומנט כפול המהירות הרי שההספק תלוי במהירות בחזקה שלישית.
    לדוגמה: ירידה של המהירות ל- 80% תוריד תיאורטית את ההספק ל-Pmax כפול 0.8 בחזקת 3 כלומר בערך 0.51*Pmax.
    (ירידה של ההספק הנצרך לכמעט 50%).

    #80055
    kobigross
    משתתף

    שלום אריאל
    בהתאם להסבר שלך שההספק יחסי למומנט . ברוב המקרים המנוע צריך לתת מומנט כזה שהוא
    יתגבר על המומנט הנגדי של המכניזם שהוא צריך להזיז , במילים אחרות בהרבה מקרים
    אני לא יכול להקטין את המומנט של המנוע באחוזים כאלו , ומערכים מסוימים
    פשוט המנוע לא יוכל להתניע ולסובב את המכונה .
    בברכה

    קובי

    #85925
    kobigross
    משתתף

    שלום אריאל
    בהתאם להסבר שלך שההספק יחסי למומנט . ברוב המקרים המנוע צריך לתת מומנט כזה שהוא
    יתגבר על המומנט הנגדי של המכניזם שהוא צריך להזיז , במילים אחרות בהרבה מקרים
    אני לא יכול להקטין את המומנט של המנוע באחוזים כאלו , ומערכים מסוימים
    פשוט המנוע לא יוכל להתניע ולסובב את המכונה .
    בברכה

    קובי

    #80057
    arielsegal
    מנהל בפורום

    קובי שלום
    למרות הירידה במתח ובתדר המנוע יכול לספק מומנט זהה.
    העומס דורש פחות מומנט עם הירידה במהירות.

    #85927
    arielsegal
    מנהל בפורום

    קובי שלום
    למרות הירידה במתח ובתדר המנוע יכול לספק מומנט זהה.
    העומס דורש פחות מומנט עם הירידה במהירות.

    #80058
    kobigross
    משתתף

    אריאל שלום
    מהתחום שאני עובד בו במעליות , אולי גם בתחומים אחרים , העומס אינו דורש פחות מומנט עם הירידה במהירות .
    ערך המומנט הנדרש מהמנוע במעלית הוא : הכוח / משקל התא+ משקל האנשים בתוכו X רדיוס גלגל ההינע .
    היות ושני הגורמים בנוסחה לא משתנים מכאן המומנט במעליות הוא קבוע ( בעומס מלא ) , ולא תלוי
    במהירות של המעלית ( שהוא תלוי בסל”ד של המנוע ) .
    במילים אחרות בהרבה מקרים , מערכים מסוימים פשוט המנוע לא יוכל להתניע ולסובב את המכונה .

    בתודה

    קובי

    #85928
    kobigross
    משתתף

    אריאל שלום
    מהתחום שאני עובד בו במעליות , אולי גם בתחומים אחרים , העומס אינו דורש פחות מומנט עם הירידה במהירות .
    ערך המומנט הנדרש מהמנוע במעלית הוא : הכוח / משקל התא+ משקל האנשים בתוכו X רדיוס גלגל ההינע .
    היות ושני הגורמים בנוסחה לא משתנים מכאן המומנט במעליות הוא קבוע ( בעומס מלא ) , ולא תלוי
    במהירות של המעלית ( שהוא תלוי בסל”ד של המנוע ) .
    במילים אחרות בהרבה מקרים , מערכים מסוימים פשוט המנוע לא יוכל להתניע ולסובב את המכונה .

    בתודה

    קובי

    #80059
    arielsegal
    מנהל בפורום

    קובי שלום
    לאור העובדה שלא פירטת את סוג העומס, התייחסתי ליישום הנפוץ של משאבות.
    אגב במפוחים החיסכון באנרגיה רב יותר.
    במעליות מאחר והעומס הוא קבוע, אכן הפחתה במהירות תגרום להפחתה פרופורציונית של ההספק.
    החסכון במקרה זה יהיה לינארי.

    #85929
    arielsegal
    מנהל בפורום

    קובי שלום
    לאור העובדה שלא פירטת את סוג העומס, התייחסתי ליישום הנפוץ של משאבות.
    אגב במפוחים החיסכון באנרגיה רב יותר.
    במעליות מאחר והעומס הוא קבוע, אכן הפחתה במהירות תגרום להפחתה פרופורציונית של ההספק.
    החסכון במקרה זה יהיה לינארי.

    #80060
    kobigross
    משתתף

    אריאל שלום
    תודה על התשובה
    חג שמח ושנה טובה לך ולכל משתתפי הפורום
    קובי

    #85930
    kobigross
    משתתף

    אריאל שלום
    תודה על התשובה
    חג שמח ושנה טובה לך ולכל משתתפי הפורום
    קובי

    #80076

    ערב טוב אריאל וסליחה על הדיליי…

    אז לפי הבנתי אם מעלים את המהירות בחזקת 3 אזי מתקבל ההספק בקרוב למהירות הנתונה?

    בתודה
    צוקי
    מט”ש נבי מוסא.

    #85946

    ערב טוב אריאל וסליחה על הדיליי…

    אז לפי הבנתי אם מעלים את המהירות בחזקת 3 אזי מתקבל ההספק בקרוב למהירות הנתונה?

    בתודה
    צוקי
    מט”ש נבי מוסא.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 19 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.