פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #103829
    avichaisheded
    משתתף

    שלום, האם ידוע על אתר אמין ואיכותי אשר משווה בין דגמי רכיבים למערכת אספקת חשמל (דוגמת מפסקי זרם, מנתקים ללא עומס, מנתקי הארקה וכדומה) לפי קריטריונים וחברות? אני מתכוון לאתר דוגמת ZAP הישראלי המיועד להשוואה מקצועית של רכיבים האלה.<br />לדוגמה, ברצוני לבחור מנתק ללא עומס כאשר ידועים לי כלל הפרמטרים לבחירת מנתק זה (מתח, זרם מחושב מקסימלי, רכיב מחזורי של זרם הקצר כעבור 0.2sec, וזרם הלם) אשר יעמוד בקריטריונים ומצד שני יהיה הזול ביותר תוך עמידה בתקן.<br />תודה

    #103830
    mastaq91
    משתתף

    עקב כך, שזכיתי לראות ולטפל בתוצאות בדיקה תקופתית עשרות אלפים האביזרים של יצרנים שונים וגם בקשר עם מעבדות שבודקות את האביזרים, אז יש לי תמונה ההשווה בין הדגמים רכיבים. מדובר במא”זים וממסרי פחת
    – לפעמים זה מפתיע
    – לא רוצה בפורום הזה והפרטי להדגיש היצרנים ודגמים לא טובים
    – כמאת בכל היצרן יש סידרה יותר יוקרתית ויותר זולה
    – אחד מהשיטות זה לשקול מא”ז או פחת. כמה שיותר שוקל – יותר טוב

    אבל אני רוצה לציין כי רכיבים בלוח הם כמובן חשוב, אבל לא יחידים במעגל. אם תבחר רכיב יקר, אז כל דבר אחר (חוטים, שקעים, תיבות, חשמלאים) צריך להיות בערך באותו מחיר וקטגוריה. כדאי להזכר כי “איפה הוא דק, שם זה שובר.”
    דוגמה – אלקטרודות הארקה. אנו מתענינים ומחפשים רכיבים יוקרתיים, אבל חלק במערכת חשמל לא פחות חשוב (אם לא הכי חשוב) אלקטרודה הארקה קונים כפרזול. ללא אריזה, לא מותג, לא אחריות

    #103831
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מיכאל היקר.

    תודה על שיתוף ניסיונך. 

    אביחי, שלח לי את כתובת המייל שלך ואקשר בינך לבין מיכאל.

    כמו שבוודאי ידוע לך אנו מחוייבים מזה יותר מ-10 שנים לתקנים של ציוד בלוחות חשמל כמו 1419 או הנוכחי ת”י 61439.

    במסגרת התקן חייבים להיות כל פרטי הציוד שבלוח מאותו יצרן. לא ניתן למשל להעדיף מפסקים אוטומטיים מיצרן זה או אחר ומפסקים או מהדקים מתוצרת יצרן אחר.

    לפיכך זה סוג של חתונה של יצרן המסד, יצרן הציוד והלקוח. עד שלא מחליפים לוח חשמל, מחוייבים להשתמש בציוד חשמלי מאותו יצרן.

    כמו שכתב מיכאל, אמינות מרבית מובטחת בבחירת סידרת מוצרי הפרימיום של יצרן הציוד. במקביל יש לבדוק את רמת ה- Coordination בין פרטי הציוד שמותקנים במתקן. 

    type 1 coordination –  במקרה ומתפתח זרם קצר לא יגרם נזק למתקן ו/או למפעיל; מעגל הקצר ינותק אך יהיה צורך בהחלפה של חלק מרכיבי המעגל.

    type 2 coordination – במקרה ומתפתח זרם קצר לא יגרם נזק למתקן ו/או למפעיל ומעגל הקצר ינותק. רכיבי המעגל לא יינזקו אם כי יש סיכוי להדבקה קלה של המגעים, אשר ניתנת לשחרור באמצעות מברג. מעגל הפיקוד וההגנות חייבים לתפקד.

    total coordination – במקרה ומתפתח זרם קצר לא יגרם נזק למתקן ו/או למפעיל; מעגל הקצר יופסק ובסיומו ניתן יהיה לאתחל את המעגל, ללא עיכוב. תחנות כוח, בתי זיקוק ומפעלים כימיים מחוייבים לתכנון ועמידה בדרישות ציוד חשמלי בקטגוריה זו.

    בחירה של ציוד בקטגורית total coordination תאפשר אמינות מרבית

     

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.