פורום חשמל

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #125428
    elad
    משתתף

    שלום רב,

    1. כידוע, עפ”י החלטת ועדת הפירושים ניתן לחבר פסי השוואת פוטנציאלים משניים לפה”פ הראשי.

    2. להבנתי, בבניין בן 20 קומות שנדרש לבצע השוואת פוטנציאלים, ניתן לחבר בכל קומה פה”פ משני (או פה”פ משני למספר קומות), ואת הפה”פ המשני לפה”פ הראשי.

    3. בפועל, קבלנים מתקינים מוליך הארקה ראשי לכל גובה הבניין, ובכל קומה מחברים פס הארקות ואליו מחברים גם את מוליכי החיבור בקומה, וגם מתחברים לפס הארקות בלוח הקומתי, באופן שאינו תואם לתקנות.

    השאלה, האם ניתן להתקין בנוסף למוליך הארקה ראשי, מוליך נוסף, ולחבר למוליך זה פה”פ משני בכל קומה, ולחבר אליו את השירותים המתכתיים בקומה?

    האם יש פתרון יותר ”חסכוני” העונה לנדרש בתקנות, במקום לחבר עשרות מוליכים מפה”פ ראשי לפה”פ משניים?

    ידועה לי האפשרות של חיבור פס מגולוון לכל גובה הבניין (בד”כ ביציקה), ובכל קומה להוציא קוץ לטובת חיבור לפה”פ קומתי-אך פתרון זה בד”כ לא מתבצע בשלב הבנייה.

    בתודה מראש

     

    #125438
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    יש לנהוג על פי תקנות החשמל הארקות יסוד:

    מוליכי הארקה תק’ תשנ”ג-1992

    5. (א) מוליך ההארקה בקטע שבין טבעת הגישור לבין פס השוואת הפוטנציאלים יהיה מפלדה ובמידות מזעריות כנדרש בתקנה 3(א)(1) או (2), לפי הענין; המוליך יהיה שלם לכל אורכו ויותקן בתוך קירות המבנה; אם לא נתאפשרה התקנה בתוך קירות המבנה, הוא יוגן בפני שיתוך ופגיעות מיכניות.

    (ב) חיבור המוליך לטבעת הגישור ייעשה בריתוך באורך 3 ס”מ לפחות.

    (ג) מוליך הארקה המחבר יותר מלוח ראשי אחד (מוליך הארקה ראשי כמתואר באיור ג’ בנספח ט’) יהיה בחתך של 10 ממ”ר לפחות ושלם לכל אורכו.

    (ד) במבנה בן 4 קומות ומעלה יותקן מוליך נוסף במקביל למוליך ההארקה הראשי (להלן – מוליך מקביל), שיהיה אחד מאלה:

    (1) מוליך פלדה אנכי הטמון בבטון המבנה, המהווה חלק מזיון המבנה (טבעת גישור אנכית) ואשר ימלא אחר כל הדרישות הקיימות לגבי טבעת גישור;

    (2) מוליך נחושת בעל חתך שווה לפחות לזה של מוליך ההארקה הראשי.

    (ה) בכל קומה רביעית וכן בקומה העליונה של מבנה ייעשה חיבור בין המוליך המקביל לבין מוליך ההארקה הראשי; היה המוליך המקביל מוליך הפלדה האנכי (טבעת גישור אנכית), יהיה החיבור אל היציאה כדוגמת יציאת חוץ מטבעת גישור לפס השוואת פוטנציאלים.

    (ו) מוליכי הארקה לחלקי מתכת של תורן אנטנה או של קולט ברקים יהיו לפי התקן ויחוברו ליציאות חוץ מטבעת הגישור, כאמור בתקנה 3(ה).

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.