שי שלום
אכן התדר בכל הארץ זהה.
בזכות הסינכרון בין מקורות יצור החשמל ניתן לראות את המערכת הארצית כעין מערכת אחת בעלה ציר מכני משותף.
תהליך הסינכרון דומה לתדלוק מטוס באוויר.
כדי לתדלק צריכים המטוס המתדלק והמתודלק לטוס באותו כוון באותו גובה באותה מהירות ולהימצא באותה נקודה.
בחשמל פירוש התנאים: שוויון סדר פזות, שוויון מתחים, שוויון תדרים, שוויון זווית מופע.
מרגע הסינכרון כל מקורות האנרגיה מתחלקים במאמץ היצור. כדי להתאים את היצור לצריכה שולטים על רמת הדלק להזנת מקור הסיבוב של הטורבינות בדומה למערכת ניהוג ברכב המתאימה את הלחיצה על דוושת התאוצה כדי לשמור על מהירות קבועה למרות תנאי דרך משתנים.
מקווה שהאנלוגיות שפורטו יעזרו לך להבין את התהליך.