פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #119591
    matanturji
    משתתף

    בס”ד

    שלום אריאל.

    בחלוקת האזורים בחוק החשמל של חדר מקלחת, מופיע בגובה של 2.25 מטכ ומעלה מעל אזורים 2 ו3 זה נחסב מחוץ לחדר המקלחת ואין מגבלה של התקנת אביזרים לא מוגני מים. רציתי לשאול מדוע? הרי בחלל חדר המקלחת גם מעל גובה 2.25 מ’ יש אדים בעיקר בחורף שיכולים לגרום רטיבות על אביזרים לא מוגני מים ולמוליכות חשמלית.

    אשמח להסברך!

    #119596
    luz
    משתתף

    מתן שלום,

    מעל לאזורים 2,3 בחדר האמבטיה זה אמנם לא נחשב לאזור 2,3 , אך בוודאי שהציוד שם צריך להיות מוגן מים, ובטיחותי למשתמש מכל בחינה שהיא. כל ציוד צריך להתאים למקום ותנאי התקנתו. מלבד ההגיון הפשוט כמו שכתבת, ראה למשל בפרק ‘מעגלים סופיים’:

    “ציוד חשמלי במעגל סופי יתאים לדרישות התקן”, “ציוד חשמלי של מעגל סופי יתאים לתנאים הקיימים במקום ההתקנה, כגון: רטיבות, סכנה של פגיעות מכניות, השפעה כימית, אש, התפוצצות, הצטברות אבק או לכלוך הפוגמים באוורור התקין”.

    ובפרק ‘התקנת מוליכים’:

    “תיבה ואבזר יהיו תקניים ובנויים באופן שיבטיחו את כל אלה או מקצתם לפי הענין… אטימה נאותה בפני חדירת גזים, מים, אבק וחמרים מזיקים אחרים, הכל לפי מקום ההתקנה”, “לא יותקנו תיבה או אבזר במקום רטוב או במקום שבו נמצא חומר נפיץ, מתלקח או מאכל, אלא אם הם מצויידים, נוסף לאמור בתקנת משנה (א), בתותב אוטם המונע חדירת החמרים האמורים לתוך התיבה או האבזר”.

    חנוכה שמח

    #119597
    matanturji
    משתתף

    אוקיי.

    אז איזה ip צריך להתקין מעל אזורים 2, 3 בגובה של 2.25 ומעלה?

    #119604
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מעל גובה של 2.25 מטר יש להגן בפני טפטוף אנכי בלבד כלומר IPX1.

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.