פורום חשמל

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #95763
    יאיר
    משתתף

     שלום לכולם…

    שבוע שעבר נבחנתי בועדה לרשיון להנדסאי חשמל.

    דבר ראשון(כמו כולם פה…)רציתי להודות מאוד לאריאל על כל השאלות ועל הפורום הזה, ועל כל ההסברים והתשובות המדויקות.

    הייתי גם בהכנה לוועדה שלו ומלבד הידע המקצועי החשוב בתחום החשמל לכל חשמלאי באשר הוא, פשוט ההכנה לוועדה והפורום הוא המתכון הכי טוב לעבור את הועדה. לא היתה שאלה ששאלו אותי ולא הופיעה בחומר ההכנה לוועדה או בפורום.

    עצה קטנה לכל הניגשים לועדה:תפסיקו להילחץ! כל מי שחיכה בהמתנה לועדה היה לחוץ בטירוף (ובכללם אני…), וככה מצאתי את עצמי על כמה שאלות בקושי מחזיר להם תשובה ושניה אחרי שיצאתי מהם התשובה היתה כל כך פשוטה…

    תכל’ס הם אנשים מאוד נחמדים, כשאתה לא יודע משהו הם מכוונים אותך, רומזים, צוחקים איתך ואפילו מביאים לך כוס מים…תעשו לעצמכם טובה  – תיכנסו רגועים, תבינו מה שואלים אותכם ורק אז תענו ומקסימום תעשו עוד ועדה, לא ביג דיל.

    שאלות ששאלו אותי ונבחנים לפני:

    1. הראו צילום של מפסק 400A של חברת SUSOL (חפשו אותו בקטלוג שלהם בגוגל). שאלו איזה מפסק זה ומה הערך המינימלי שאפשר לכייל אותו, ואיזה הגנות יש בו.עניתי-לפי שעוני הכיוונון זה מפסק אלקטרוני, ניתן לכוון את I0 לערך השמאלי ביותר 0.8 ואז יוצא I0=380A, ובנוסף מכיילים את IR לערך השמאלי ביותר (לא זוכר, נראה לי 0.6) ואז יוצא 230A=IR=380X0.6 . קיימות פונקציות L טרמי, S קצר מושהה,I מגנטי, G הגנה לאדמה/גנרטור.
    2. שאלו מה זה קצר מושהה ומה זה פונקציה G והאם אפשר להשתמש בה במקום פחת.עניתי-לאפשר למפסקים במורד הזרם לקפוץ ע”מ ליצור סלקטיביות ואי השבתה של כל המתקן, פונ’ G כאשר זרם הקצר נמוך יחסית ולא יצליח להגיע לערכים של S או I ולהפעיל את ההגנה (במקרה של גנרטור או LT גבוה). במקום פחת עניתי שאי אפשר להשתמש אבל לא יודע אם זה נכון.
    3. שאלו מה זה הנוסחה של אופיין זמן הפוך. עניתי שיכולת ספיגת החום של המוליכים חייבת להיות יותר גדולה מכמות האנרגיה העוברת במפסק על מנת שהם יישארו בשלמותם בעת קצר.
    4. איך עובד ממסר פחת.
    5. הראו סכימה של שנאי-3 פאזות וקו יוצא מנקודת הכוכב, וצריך להגיד לאיפה הוא מתחבר-לפס אפסים/פס הארקות/פס השוואה – בשיטת הגנה TNS. עניתי שאת הקו מחברים לפס האפסים. אחר כך שאלו לאיפה מחברים את המוליך שמגיע מהארקת שיטה .עניתי שמחברים אותו בפס השוואה, ומהפס השוואה יש מוליך לפס הארקות.
    6. מה קורה כשמתנתקת ההארקה ב TNS. עניתי שכאשר ההארקה במבנה אז למעשה אין הארקה ואם גוף מתכתי יהיה מחושמל הוא יהיה “צף” , ולא ייסגר מעגל.
    7. האם אפשר לשים פחת בזינה צפה. עניתי שעל פי תקנות החשמל אין לשים, אבל אם ישימו אז בעיקרון הוא לא יקפוץ כי אין סגירת מעגל דרך מקום אחר.אבל (עפי” מה שקראתי פה בפורום) כאשר יש זרם קיבולי גבוה או 2 תקלות בו זמנית כן יקפוץ. הם לא הסכימו לקבל את 2 המקרים הנ”ל, ואמרו שבכל מקרה לא יקפוץ.
    8. שאלו איך לחשב מפסק מתאים לשנאי שרשום עליו 1250KVA. עניתי על פי הנוסחה זרם שווה הספק לחלק לשורש 3 כפול מתח. שאלו מה זה הספק KVA, עניתי שזה הספק מדומה, מסומן באות S.
    9. שאלו הסבר אופן חיבור קבלים במתקן חשמל. עניתי שיש מכשיר חשמלי יחיד שמחובר אליו קבל קבוע, יש לפעמים קבוצת מכשירים שמחוברים אליהם קבלים, ולפעמים בלוח הראשי של המתקן הם מחוברים. שאלו באיזה צורת חיבורים מחוברים הקבלים ולמה, התכוונו שהם מחוברים במשולש ולא בכוכב כי במשולש הגודל הפיזי של הקבלים יותר קטן.
    10. מה זה הנתון שמופיע בשנאי DY11, ולמה משתמשים בו. זה אומר שהצד הראשוני של השנאי מחובר במשולש והמשני בכוכב, 11 זה מיקום זוית המופע, משתמשים בו על מנת לחבר שנאים במקביל, צריך שהם יהיו עם אותם נתונים.

    מקווה שדייקתי בהכל…

    ב”ה הודיעו לי שעברתי.

    חברים,תהיו רגועים בועדה וככה תענו הרבה יותר טוב.

    בהצלחה!!!

    #95765
    arielsegal
    מנהל בפורום

    יאיר שלום

    תודה על השיתוף.

    ברכותי לשדרוג הרישיון. אין ספק שאתה ראוי.

    בהצלחה בהמשך דרכך המקצועית

    #95773
    Omritzalaf0
    משתתף

    יאיר שלום

    תוכל להיות יותר ספציפי בעניין המפסק 400A או לשלוח קישור.

    נכנסתי לאתר של חבאת המפסק ולא הצלחתי למצוא איור או מפרט לגבי מפסק אלקטרוני כמו משציינת.

    תודה

    #95774
    Omritzalaf0
    משתתף

    Io זהו הכיוונון הגס ?

    Ir זהו הכיוונון העדין?

    תודה.

    #95776
    יאיר
    משתתף
    1. קטלוג מפסקי אויר http://www.bridex.com.au/download/LS/Susol_ACB_E_1109.pdf 

         2. קטלוג מפסקים מגבילי זרם קצר http://factorymation.info/LS/Susol_MCCB_manual.pdf

    צירפתי את 2 הקטלוגים, תסתכל בקטלוג הראשון. לא מצאתי בדיוק את המפסק שהם הראו לי אבל שעוני הכיוונון נראים אותו הדבר.

    תסתכל בדפים 28-36, יש שם כמה אפשרויות לכוונן את המפסק עפ”י הפונקציות השונות. שים לב שחלק בכפולות של In וחלק של Ir או Iu.

    I0 זה כיוונון הזרם הגבוה ביותר שיוכל להיות מכויל.

    Ir זה הזרם המכוונן בפועל.

    למשל אם יש מפסק שה”קופסא” שלו ( ה FRAME) מסוגל להעביר 250A, וכיוונו את I0 ל 0.9, זה אומר שהזרם המקסימלי שנוכל לכוונו הוא 225A.

    Ir הוא הזרם המכוונן בפועל, למשל אם כיוונו אותו ל 0.8 אז הכיוונון יהיה ל 225X0.8=180A

    מקווה שהסברתי נכון…

    בהצלחה.

     

    #95781
    arielsegal
    מנהל בפורום

    תודה יאיר. 😆 

    מקווה להשתתפותך הפעילה בפורום גם בהמשך.

    ב ה צ ל ח ה

    #95788
    Omritzalaf0
    משתתף

    בוקר טוב לכולם.

    יאיר הקישורים לא תקינים אבל אני בכל זאת אסתדר. 🙂

    דרך אגב לפי מה הפירוט שלך תוצאת החישוב שלך לא תקינה.

    תודה על הפירוט המיקצועי.

    #95798
    hadaravshalom
    משתתף

    אריאל צהריים טובים..ומה שלומך

    אנא תשובתך בנושא פחת בזינה צפה..אין שמים פחת בזינה צפה זה ברור, אבל אם שמו, להערכתי קצר ראשון גורם למעין הארקת שיטה במעגל, וקצר שני מקפיץ את הפחת והבוחנים אמרו שהתשובה אינה נכונה?

     

    האם ניתן לפרט מדוע לא בנושא זה?

    בתודה 

    אבשלום 

    #95800
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    1. פחת לא מיועד למתקן הפועל בזינה צפה היות ודרישות התקנות הן להתקנת פחת במתקן שלמקור יש הארקת שיטה וכן הארקה של המתקן המוזן.
    2. במתקן שבו המקור בזינה צפה, קצר לאדמה לפני מפסק מגן בפני זרם דלף לאדמה (פחת) יצור מעין הארקת שיטה וקצר נוסף לאדמה לאחריו יצור הפרש זרמים שיגרום להפסקת מפסק המגן. 2 קצרים לאדמה יגרמו בכל מקרה לקצר דו פאזי. אם הם אחרי מפסק המגן יפסק המבטח המגן על המעגל.
    #95802
    hadaravshalom
    משתתף

    תודה

    #110957
    Faresk
    משתתף

    בוקר טוב לכולם

    אשמח לקבל הסבר על מבחן בכתיב לקבלת רישיון חשמל 630 A.

    מה התנאים ואיך עובד כל הסיפור

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.