פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #79314
    elad
    משתתף

    שלום לכולם
    כידוע, זרם התנעה של מנועים נע בין פי 5-8 מהזרם הנקוב.
    הפסדי נחושת בסטטור מהווה כ- 25%-40% מסך ההפסדים.
    לפיכך, אחת “הטכניקות” להגדלת הנצילות הינה הגדלת שטח חתך הליפופים.
    מחד גיסא, הגדלנו את נצילות המנוע, מאידך גיסא, זרם ההתנעה גדל ויכול להגיע עד פי 11 מהזרם הנקוב.
    האם מישהו נתקל בתופעה (אולי מדד?) שאכן מנועים בעלי נצילות גבוהה, בעלי זרם התנעה גדול ממנועים בעלי נצילות נמוכה?
    אשמח להתייחסותCool
    תודה

    #79325
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אלעד שלום
    אכן צדקת במאפיינים של מנועי נצילות גבוהה.
    כדי להגדיל את הנצילות נוהגים להגדיל את שטח חתך ליפופי המנוע ב- 20 עד 60 אחוז, הגדלת שטח הפלדה בעד כ-35%, בהקטנת עובי פחיות הסטטור והרוטור, בשיפור הפלדות ועוד.
    כל אלה גורמים להפחתת היגב הקצר של המנוע ולכן גדל זרם ההתנעה.
    זרם ההתנעה של מנוע בעל נצילות גבוהה במיוחד במחזור הראשון יכול להגיע לפי 20 ויותר מהזרם הנקוב.
    הפתרון מתבצע ב-2 מישורים:
    1. התאמת ההגנות בהתאם.
    2. שימוש במתנע רך ואמצעים אחרים להפחתת זרם ההתנעה.

    #85195
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אלעד שלום
    אכן צדקת במאפיינים של מנועי נצילות גבוהה.
    כדי להגדיל את הנצילות נוהגים להגדיל את שטח חתך ליפופי המנוע ב- 20 עד 60 אחוז, הגדלת שטח הפלדה בעד כ-35%, בהקטנת עובי פחיות הסטטור והרוטור, בשיפור הפלדות ועוד.
    כל אלה גורמים להפחתת היגב הקצר של המנוע ולכן גדל זרם ההתנעה.
    זרם ההתנעה של מנוע בעל נצילות גבוהה במיוחד במחזור הראשון יכול להגיע לפי 20 ויותר מהזרם הנקוב.
    הפתרון מתבצע ב-2 מישורים:
    1. התאמת ההגנות בהתאם.
    2. שימוש במתנע רך ואמצעים אחרים להפחתת זרם ההתנעה.

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.