פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #96466
    uzina
    משתתף

    שלום לכולם.

    רציתי לדעת איך מתחברת הארקת היסוד לפה”פ  

    מהארקת היסוד מוציאים 4 קוצים, האם מחברים את כל הקוצים לפה”פ שמחוברים ביניהם?   או שמחברים רק קוץ אחד שהוא החיבור היחיד בין הארקת המבנה לפה”פ, ושאר הקוצים הם לבדיקות טיב הארקה בלבד?

    אשמח לתשובה בנושא.

    תודה

     

    #96467
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    טבעת הגישור, המחברת בין ברזלי הזיון ביסודות המבנה, תותקן בהיקף המבנה. חלקי הטבעת יחוברו ביניהם להבטחת רציפות חשמלית טובה. (ריתוך, סימרור ברגים או הדקים מיוחדים). ליצירת טבעת גישור ניתן להשתמש במוטות ברזל בקוטר של 10 מ”מ לפחות או בפס ברזל בחתך של 100 ממ”ר לפחות ובעובי של 3,5 מ”מ לפחות.

    טבעת גישור טמונה כולה בבטון ולאחר יציקת הבטון אין יותר גישה אליה. אולם יכול להופיע צורך להתחבר אליה בעתיד, לאחר השלמת המבנה, כמו לשם הארקת קולט ברק, או חיבור של הארקת יסוד של מבנים סמוכים, או חיבור אלקטרודה נוספת חיצונית. למטרה זו יש להכין בכל צד של המבנה, יציאה מטבעת הגישור (קוצים). יציאה זו תהיה מברזל בעל מידות השוות לפחות למידות מינימליות הנדרשות מטבעת גישור. רצוי להתקין יציאה כזו בבריכה באדמה או עם מכסה, צמודה לקיר.  יציאות חוץ (קוצים) יחוברו לטבעת הגישור בריתוך בלבד!!!

    החיבור בין טבעת הגישור ובין פס השוואת הפוטנציאליים ייעשה ע”י מוט או פס ברזל בעל מידות שלא יהיו קטנות מהמידות המינימליות של טבעת הגישור ואשר יחוברו אל טבעת זו בריתוך בלבד. אורך החיבור המרותך צריך להיות 3 ס”מ לפחות. בדרך כלל מבוצע החיבור באמצעות פס מברזל מגלוון.

    הקטע של מוליך הארקה בין טבעת הגישור ובין פס השוואת פוטנציאליים יותקן עד כמה שניתן, בתוך קיר המבנה. אם לא ניתן לעשות זאת ויש להתקינו מחוץ לקיר, דרוש להגן עליו בפני חלודה ופגיעות מכניות. מוליך הארקה המחבר בין טבעת הגישור ופס השוואת הפוטנציאליים חייב להיות שלם לכל אורכו.

    #96468
    uzina
    משתתף

    אריאל תודה רבה על התגובה המהירה.

    לצורך הבהרה אם הבנתי נכון,

    ישנו חיבור אחד בלבד בין טבעת הגישור שהיא למעשה הארקת היסוד לפס השוואת הפוטנציאלים והוא חייב להיות שלם לכל אורכו ומרותך אל פס השוואת הפוטנציאלים. 

    ושאר הקוצים הם רק אופציה להתחברות עתידית.

     

    #96473
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אכן הבנת נכון.

    תפקיד נוסף של הקוצים הוא לבדיקת תקינות ריתוכי חיבור טבעת הגישור בבדיקה תקופתית ובהפעלה ראשונית

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.