פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #99605
    rafi1791
    משתתף

    שלום אריאל וחברי הפורום.

    התבקשתי לבצע חיבור של מבנה שירותים נייד מבטון שהעבירו מאזור אחר למקום הנוכחי זאת אומרת מעולם לא היה מחובר לרשת החשמל באזור הנוכחי, רשת החשמל היא עמודי עץ רשת עילית עם כבלים חשופים (רק לציין שאין תוכניות) הרשת מוזנת ממפסק 630 אמפר שרצה לאורך ומתפצלת ומזינה מספר רב של מבנים לאורך הרשת, הרשת פרטית (בסיס), מהם השלבים לחיבור המבנה איך אפשר לדעת בכלל אם ניתן לחבר הרי אין תוכניות, מה עושים במצב זה ?

    והאם לפי החוק רק מישהו עם רשיון חשמלאי הנדסאי ומעלה יכול לבצע חיבור לרשת או גם חשמלאי ראשי בפיקוח של בעל רשיון מתאים לגודל ההזנה?

    #99611
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    את החיבור יש לבצע על ידי לוח שיותקן על העמוד ויוזן מהרשת.

    הלוח יכלול מבטח ואפשרי שיכלול גם מפסק מגן סלקטיבי.

    מלוח זה תזין את המבנה (כמובן לאחר התקנת הארקה מתאימה).

    את העבודה רצוי לעשות כשהרשת מופסקת ומקוצרת. במידה ולא ניתן, יש לבצעה לפי כללי הנחיות תקנות החשמל כעבודה במתקן חשמלי חי ולכן נדרש בעל רישיון חש לאי הנדסאי לפחות לביצועה.

    #99615
    rafi1791
    משתתף

    שלום אריאל

    במידה ויש לוח על המבנה יש צורך בלוח על העמוד?

    ואם אין תוכניות איך אפשר לבדוק שתוספת של עומס לא תגרום התחחמות יתר של הקוו הראשון העילי, (זה שלפני נקודת הפיצול), במקרה יש חובה לבצע מיפוי של כול העומסים/מבנים המוזנים מאותו קוו?

    לגבי הארקה, המבנה מונח על מספר פלחים מברזל בארבעת הפינות שמונחים על יסודות מבטון, שיטת הגנה היא TNS, האם מספיק הארקת הגנה או שיש לבצע הארקת יסוד 

    והאם יש מקדם ביקוש/מקדם העמסה כשמודבר במספר רב של מבנים קטנים?

    תודה.

    #99623
    arielsegal
    מנהל בפורום

    רפי שלום

    1. הדרישה ללוח על העמוד או על המבנה תלויה במרחק המבנה מהעמוד. בעמוד שמרוחק מטרים ספורים מהמבנה ניתן להסתפק בלוח במבנה. במרחק העולה על כ-10 מטרים חשוב מאוד שיהיה לוח על העמוד. במבנה מחומר מתכתי (כמו מכולה) נדרש לוח על העמוד בכל מקרה כדי למנוע חשמול המבנה.
    2. ניתן למדוד את ערכי הזרמים בתחילת הקו ולהעריך אם תוספת עומס תגרום להעמסת יתר. כמו כן יש לדאוג למניעת מפל מתח מעבר למותר בתקנות ולזרם קצר שיגרום להפסקת המבטח.
    3.  התיאור מתאים להארקת יסוד בתנאי וקיים קישור בין מוטות הברזל. במידה ולא יש לדאוג לקישור כזה.
    4. מקדם בו זמניות במתקן חשמל המכיל מבנים רבים נע בדרך כלל בין 0.4 ל-0.5.
    #99629
    rafi1791
    משתתף

    תודה רבה!

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.