פורום חשמל

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #101024
    NATALIE
    משתתף

    שלום רב,

    אני צריכה לחבר מספר מנועים ללוח MCC.

    איך שאני יודעת החיבור נעשה ע”י מתנע קונטקטור ומפסק.

    הסיבה היחידה שאני יודעת שמשתמשים בהם זה מכייון שמנוע לא עובד רצוף,נדלק ונכבה.

    בגלל זה מתנע,קונטקטור ומפסק .מה הם עוד סיבות לשימוש במכשירים הנ”ל.

     

    תודה 

    #101025
    saar111
    משתתף

    יש גם ווסת תדר, מתנע רך…

     תלוי במתקן….

    #101028
    arielsegal
    מנהל בפורום

    נטלי שלום

    לא ממש הבנתי את שאלתך.

    שיטת התנעת או ויסות המנוע צריכה להופיע בתכנית החשמל של הלוח.

    על פי רוב מנועים מוגנים באמצעות מתנע תרמומגנטי ומופעלים באמצעות מגען המפוקד על ידי מעגל פיקוד.

    את מזמנת להתקשר אלי כדי שאבין במה מדובר.

    #101030
    Refael Galin
    משתתף

    לרוב משתמשים במגען לחיבור והפסקה של מנוע כאשר לא נדרש לשלוט על מהירות סיבוב המנוע.  ניתן להפוך כיוון סיבוב המנוע על ידי מיתוג בין שני מגענים או שימוש במגען מיוחד בעל 2 מגעים פתוחים ושני מגעים סגורים. בנוסף קיימים מנועים עם שני מהירויות, על ידי שימוש במגענים ממתגים חיבורי סלילים שונים. 

    לפי אמות מידה של חברת חשמל יש לדאוג לאמצעים להקטנת זרם התנעה של מנועים תלת פאזיים מעל 5 כ”ס. זאת ניתן לעשות על ידי שימוש במתנע כוכב משולש, המתנע מורכב משלושה מגענים (פחות נפוץ היום),  מתנע רך או וסת תדר.  כאשר יש צורך לשלוט על מהירות מנוע חשמלי משתמשים בוסת תדר שכברירת מחדל גורם להקטנת זרמי התנעה.

     

    #101040
    arielsegal
    מנהל בפורום

    רפאל שלום

    מספר נקודות להבהרה.

    1. אמות המידה לגבי הספק הצרכנים והמנועים שניתן להפעיל ישירות לרשת נקבעים על ידי הרשות הציבורים חשמל בספר אמות מידה שדינו כחוק החשמל.
    2. מגען בעל 2 מגעים הפוכים יכול להפוך כוון במקרה הטוב במנוע חד פאזי והשיטה הנ”ל ממש ממש לא מומלצת היות והמנוע עובר מידית ממצב אחד לשני ואין מצב הפסקה. הפיכת כוון מבצעים רק באמצעות 2 מגענים נפרדים שרצוי שיחוגרו בניהם. 
    #101043
    Refael Galin
    משתתף

    אריאל שלום,  טעיתי, מגען בעל שני מגעים סגורים ושני מגעים פתוחים (2NO, 2NCׂ) משמש לשינוי חיבור בין סלילים של מנוע שתי מהירויות. צריך לדאוג להשהיה במעבר ממהירות גבוהה לנמוכה אחרת יווצר מומנט בלימה גבוה, אפשר ליישם את זה במספר דרכים.  המנוע בקישור ניתן לחיבור בתצורת חיבור עם זוג קטבים אחד (מהירות גבוהה) ותצורת חיבור עם שישה זוגות קטבים (מהירות נמוכה).

    https://pasteboard.co/HcXtwIp.jpg

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.