פורום חשמל

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #126741

    שלום רב,

    1. האם בדיקה תקופתית למתקן חשמל הנערכת פעם בחמש שנים שונה מבדיקות הנדרשות בטופס 3 לכבאות הנערכות פעם בשנה ? בטופס 3 קיים סעיף אשר נדרש לסמן תקין או לא תקין – ” מערכת החשמל לרבות תאורת חירום ושילוט מואר נמצאו תקינים בהתאם לחוק החשמל” כלומר להבנתי נדרש לבצע את כל הבדיקות כמו לולאת התקלה, בדיקת מפסקי מגן, רציפות הארקה וכו או שהכוונה רק למפסקי חירום, תאורת חירום ושלטי חירום ?
    2. האם במערכת DC אשר כאשר מותקן משגוח בידוד נדרש לכייל סף התנגדות בידוד להתראה לפי הכלל של לכל עשר וולט נדרש כיול של אחד קילו אוהם ? לדוגמה ספק כוח DC 600 V נדרש לכייל ערך המשגוח ל – 60 קילו אוהם.

    תודה.

    #126768
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. טופס 3 מאשר לשרותי כבאות את תקינות מתקני חשמל שמעניינים אותם. לטופס זה חייב להיות דוח מלא המפרט את בדיקת כלל לטץוחות החשמל והארקות המתקן. הטופס אינו תחליף לבדיקה מקפת ומלאה של מתקני החשמל באמצעות בודק חשמל.

    2. כוונון התנגדות הבידוד של המשגוח במתקנים קטנים בהספק של מספר kVA, אכן מתבצע לפי הכלל של 100 אום לכל וולט של מתח הזינה. במתקנים בעלי הספק ניכר, כמו מתקנים סולאריים או עמדות טעינה בזרם ישר לרכב חשמלי, ערך ההתנגדות נמוך הרבה יותר. ניתן לראות את ערכי הכוונון המזעריים באתר של מינהל החשמל.

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.