פורום חשמל

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #123064
    Yossnir
    משתתף

    בבניין רב קומות מותקן לוח שירותי בית למעליות, מפוחים, משאבות מים, תאורת חירום וכיוצ”ב.
    כל הלוח שדה חיוני אחד עם גיבוי של גנרטור.
    מקדם הבו זמניות 0.6.
    מבטח ראשי 3x250A.
    שאלתי, האם חוקי ונכון להוסיף ללוח לוח משני של 3x80A עבור עמדות טעינה לרכב חשמלי?

    #123066
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. ניתן לחבר את הלוח לעמדות הטעינה רק לשדה הבלתי חיוני.
    2. יש לבצע מדידה של הצריכה לאורך זמן בלוח זה ולקבוע האם ניתן להתפצל ממנו ללוח נוסף של 80A.
    3. אם לוח ההזנה למתקן הציבורי הוא בתקן  61439, ניתן להוסיף מפסק רק באישור יצרן הלוח.
    4. חיבור של 80A לעמדות חניה ברב קומות הוא מצחיק וברגע שדיירים רבים ירכשו רכב חשמלי החיבור הנ”ל לא יאפשר טעינה מספקת. כך במקרה של 10 מכוניות חשמליות בלבד ידרשו כ- 17 שעות טעינה להביאן מאפס לטעינה מלאה.
    #123067
    Yossnir
    משתתף

    אכן מדובר בחיבור לזמן קצר עד להתקנת לוח יעודי למספר מכוניות הרבה יותר גדול.

    #123077
    Yossnir
    משתתף

    שאלה נוספת,
    האם שינוי יעוד הלוח מחיוני בלבד לחיוני + לא חיוני מחייב בדיקה של חח”י?

    #123089
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אין לחבר את לוח הטעינה ללוח החיוני מאחר ובעת חירום נדרש הספק הגנרטור וכל ההספק ללוח לצרכני החירום: משאבות כיבוי אש, מפוחי סילוק עשן, מפוחי דיחוס לחדרי מדרגות וכדומה.

    #123090
    Yossnir
    משתתף

    התייחסתי לאפשרות להגדיל את החיבור למשל ל 3×400
    בכפוף להתאמות הנדרשות, כבילה, מבטח במעלה נזרם וכיוצ”ב.
    ואז לפצל לשני שדות כאשר השדה החיוני כולל הגנרטור נשארים.כפי שהיו ושדה בלתי חיוני לצורך הטענת.כלי הרכב שיפוצל מהמבטח החדש של.3×400.
    השאלה אם שינוי.כזה מחייב בדיקה ואישור של חברת החשמל?

    #123092
    IsraelC
    משתתף

    שינוי גודל החיבור מהווה שינוי יסודי ולכן מחייב בדיקה (על פי תקנות החשמל).

    חברת החשמל לא משנה גודל חיבור ללא בדיקה של בודק מטעמה.<br />
    .

     

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.