בבניין רב קומות מותקן לוח שירותי בית למעליות, מפוחים, משאבות מים, תאורת חירום וכיוצ”ב.
כל הלוח שדה חיוני אחד עם גיבוי של גנרטור.
מקדם הבו זמניות 0.6.
מבטח ראשי 3x250A.
שאלתי, האם חוקי ונכון להוסיף ללוח לוח משני של 3x80A עבור עמדות טעינה לרכב חשמלי?
ניתן לחבר את הלוח לעמדות הטעינה רק לשדה הבלתי חיוני.
יש לבצע מדידה של הצריכה לאורך זמן בלוח זה ולקבוע האם ניתן להתפצל ממנו ללוח נוסף של 80A.
אם לוח ההזנה למתקן הציבורי הוא בתקן 61439, ניתן להוסיף מפסק רק באישור יצרן הלוח.
חיבור של 80A לעמדות חניה ברב קומות הוא מצחיק וברגע שדיירים רבים ירכשו רכב חשמלי החיבור הנ”ל לא יאפשר טעינה מספקת. כך במקרה של 10 מכוניות חשמליות בלבד ידרשו כ- 17 שעות טעינה להביאן מאפס לטעינה מלאה.
אין לחבר את לוח הטעינה ללוח החיוני מאחר ובעת חירום נדרש הספק הגנרטור וכל ההספק ללוח לצרכני החירום: משאבות כיבוי אש, מפוחי סילוק עשן, מפוחי דיחוס לחדרי מדרגות וכדומה.
התייחסתי לאפשרות להגדיל את החיבור למשל ל 3×400
בכפוף להתאמות הנדרשות, כבילה, מבטח במעלה נזרם וכיוצ”ב.
ואז לפצל לשני שדות כאשר השדה החיוני כולל הגנרטור נשארים.כפי שהיו ושדה בלתי חיוני לצורך הטענת.כלי הרכב שיפוצל מהמבטח החדש של.3×400.
השאלה אם שינוי.כזה מחייב בדיקה ואישור של חברת החשמל?