פורום חשמל

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #126655
    difrentional
    משתתף

    שלום אריאל וחברי הפורום.

    תקלת לולאה בלוח מסוג 2 נקבעת לפי המא”ז הגדול בלוח המדן על היציאה. האם זה לא בעייתי מבחינת שהמא”ז הראשי בכל זאת הגנה נוספת במידה והמא”ז הספציפי אינו מתפקד? (הרי קביעת לולאת תקלה לפי הראשי מכסה את כל המא”זים ביציאות למעגלים) זה כמובן בהבטחה לניתוק המעגל בתוך 5 שניות.

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #126656
    difrentional
    משתתף

    כמובן שההתייחסות היא לאו דווקא למתקן דירתי המחייב פחת. 

    #126668
    luz
    משתתף

    שלמה שלום,

    כמובן שעדיפה הגנה נוספת, אך במקום שהמחוקק לא דרש -השאלה מה אתה יכול לדרוש, ומהן ההשלכות…

    בכדי שזרם התקלה בקצה המעגל המרוחק יפסיק את המפסק הראשי, נדרש ערך שקשה להגיע אליו, בפרט במתקן המוגן בהארקת הגנה.

    (אכן יש החמרות באתרים בעלי סיכון מיוחד- למשל באתרי בנייה ארעיים ובחצרים חקלאיים, נדרש פחת כהגנה נוספת בפני חשמול. ובדירות מגורים נדרש פחת כהגנה מפני התחשמלות – שכמובן מהווה גם הגנה נוספת בפני חשמול).

    ובלשון חכמינו-

    ‘ שבעת ימים קודם ליום הכיפורים, מפרישין כוהן גדול מביתו ללשכת פלהדרין; ומתקינין לו כוהן אחר תחתיו, שמא יארע בו פסול.  רבי יהודה אומר, אף אישה אחרת מתקינין לו, שמא תמות אשתו; שנאמר “וכיפר בעדו, ובעד ביתו” — “ביתו”, היא אשתו.  אמרו חכמים: אם כן, אין לדבר סוף ‘

    #126673
    difrentional
    משתתף

    שלום לוי,

    תודה על התשובה (ועל הדברי חוכמה שתמיד כיף לקרוא).

    שאלה: אמנם לא נתקלתי במקרה כזה אך נניח שאתה מבצע בדיקה ללוח סוג 2 ללא פחת שתכולת הציוד תוצרת סין (שאמינותם מוטלת בספק) שנמצאים בשימוש רב מטעמי חיסכון. היית מסתפק בלולאת תקלה כבחוק?

    #126679
    arielsegal
    מנהל בפורום
    1. יש לבדוק תקופתית את לוחות החשמל וציודם.
    2. תקנות החשמל מאפשרות להסתפק בעכבה מסויימת, אולם במתקן דירתי איננו סומכים על המבטח ודורשים הגנה נוספת באמצעות מפסק המגן.
    3. מן הראוי לנהוג כך בכל מקרה שיש חשש מהסוג שתיארת.

    ובלשון חכמים שציטט חברי לוי נסתפק בגיבוי יחיד…. 😀 

    #126682
    difrentional
    משתתף

    שלום אריאל,

    תודה על התשובה. אני מבין  שניתן לבצע בדיקה תקופתית ללוח  (וגם לפחת תוצרת סין במכשיר). מבחינת המא”זים עצמם למרות שחלקם כן קיבלו מכון התקנים ואני בספק אם מכון התקנים בכלל יכול לבדוק כושר ניתוק (אולי זרם קצר להפעלה) אם אנני טועה  מסתמך בעיקר על ניירת או ביקור במפעל בסין. בהנחה שיש לוח מצויד בתוצרת סין ומחווט בצורה תקינה. מעבר לבדיקת תרמית למא”ז איך ניתן לבצע בדיקה מגנטית? כמובן לא מדובר ב ABB, Schnieder. אלא בסינית (לדעתי היחידי שקיבל תו תקן זה  chint יתכן שעוד)

    #126685
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    כושר ניתוק ניתן לבדוק רק במעבדות מיוחדות בהן ניתן לפתח זרמי קצר בעצמה גדולה, למדוד זמני ניתוק וצילום מהיר כדי לבחון מה קורה במבטח בעת הפסקת זרם קצר.

    ישנם מכשירים שיודעים לבדוק את פעולת המנגנון התרמי ואת פעולת המנגנון המגנטי אבל בדיקה כזו דורשת ציוד מאוד מתוחכם, ידע רב וזמן השקעה שאין לנו אפשרות להשקיעו בעת בדיקה של הציוד בלוחות חשמל.

    לפיכך, עדיף להשקיע מלכתחילה בציוד טוב ואיכותי ואז יש פחות ספקות וחשש.

    היום כשרבים נוהגים ושמים את חייהם ברכב מתוצרת סין איני רואה סיבה להתייחס דווקא לציוד החשמל כנחות.

    #126687
    difrentional
    משתתף

    תודה על התשובה המפורטת. היום הרוב made in china.  אפילו ראיתי אזהרה לגבי  רכישת מוצרים תקן  CE  שמאוד דומה ל ce  (הבדל הוא מרחק בין האותיות)  תקן האירופאי אבל למעשה זה   chinese export. 

    #126692
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    שימו לב להבדל בין מוצרים שמסומנים ב- CE כאשר האותיות C ו-E קרובות הרבה יותר במוצרים סיניים שלא עברו תקינה בהתאם לדרישות הקהיליה האירופית.

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.