פורום חשמל

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #94932
    eli
    משתתף

    אריאל שלום. באחת התשובות בפורום מצאתי את תשובתך לשאלה מדוע נקבע שבאיפוס לא תעלה התנגדות אלקטרודה כלפי האדמה יותר מ-20 אוהם. ” באיפוס TN-C-S, העכבה השקולה בין נקודת הכוכב של שנאי הזינה למסה הכללית של האדמה אסור שתעלה על 20 אום. (אם נתייחס לכל הארקות מוליך ה-PEN ברשת כאלקטרודה אחת שחלקיה מגושרים הרי ברור שהתנגדות זו נמוכה בהרבה).
    בדומה זהו גם הערך המרבי של הארקת היסוד המותרת למבנה המוגן באיפוס.
    החשש הוא מפריצת בידוד ליפופי השנאי, בין המתח הגבוה למתח הנמוך והופעת מתח גבוה בצד המתח הנמוך. העכבה הנמוכה מבטיחה הפסקת המעגל מהזינה באמצעות הגנותיו (הגנה וואטמטרית).
    בנוסף בל נשכח שבמקרה וניתך מוליך ה- PEN נותר המתקן מוגן בשיטת TT. ערך נמוך של הארקת היסוד והארקת השיטה, מבטיחים פעולה של מפסק המגן” שאלתי אם כך למה לא דרשו כמו בהארקת הגנה לא יותר מ-5 אוהם? הרי ערך נמוך יותר יבטיח לנו הפסקה של המפסק ביתר שאת?

    #94933
    yossi69
    משתתף

    היי אלי,

    אני מניח שדרשו 5 אום משיטת הגנה בפני חשמול – T.T מהסיבה שזרם לולאת התקלה זורם דרך האדמה בלבד . בשיטת הגנה בפני חשמול – איפוס נדרש לא יותר מ 20 אום כי רוב זרם לולאת התקלה נסגרת דרך מוליך הPEN וחלק קטן דרך האדמה (למוליך התנגדות קטנה בהרבה מהאדמה) לכן החמירו בשיטת הגנה ע”פ שיטת איפוס.

    מקווה שעזרתי

     

    #94944
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אכן תשובה מדוייקת יוסי

    #94953
    eli
    משתתף

    אריאל ויוסי שלום.

    תודה על תשובתכם, אך עדיין לא ברור, כי הרי ממה נפשך, אם אנו סומכים על כך שבשיטת איפוס  לולאת התקלה תיסגר דרך מוליך ה-PEN (ברובה כמובן!!!) ,אז א”כ מה זה מעניין ה-20 אוהם ? אלא מה, יש חשש שמוליך ה-PEN  יתנתק ולכן דרשו שגם בשיטת איפוס ההתנגדות לא תעלה מעל ערך מסויים. ואם כן כאשר מוליך ה-PEN נותק אז כל לולאת התקלה נסגרת דרך האדמה ואז לדעתי היו צריכים לדרוש שההתנגדות לא תעלה מעל 5 אוהם כמו שיטת TT . לא כן?

    #94970
    arielsegal
    מנהל בפורום

     אלי שלום

    שים לב לשאלתך הראשונה.

    חייבת להיות הארקה נאותה כדי שמפסקי המגן יפסקו וכן מהנימוק שרשמת בשאלתך הראשונה.

    אל תשכח שהארקת יסוד והשוואת פוטנציאלים מבטיחים בדרך כלל ערכי הארקה טובים בהרבה מהערך שהוזכר.

    יתרה מזו, מאחר והאיפוס מתבצע בבתים רבים באוותה רשת מתחברות הארקות הבניינים במקביל באמצעות מוליך האפס. לכן, אין צורך לדרוש הארקה טובה בכל אחד מהבניינים כמו בהארקת הגנה שבה אין חיבור במקביל של הארקות בניינים שונים באותה רשת.

    #94974
    eli
    משתתף

    תודה אריאל ושבוע טוב

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.