הי אסף
במטוסים משתמשים במערכות DC במתח של 28V או כמו שכתבת במתח חילופין בתדר 400HZ.
המטרה היא להקטין משקל.
ידוע כי הכא”מ (והמתח בקירוב) המתפתח בסליל שווה ל: E=4.44∙f∙N∙φ=4.44∙f∙N∙a∙B
כאשר N, מספר הליפופים, f – התדר, φ- שטף מגנטי, a – שטח הליבה, B – צפיפות שטף מגנטי.
במתח נתון, במתקן חשמלי (נניח מנוע) שבו מספר הליפופים קבוע ונדרשת צפיפות שטף מסוימת ניתן בתדר של 400HZ להסתפק בשטח ליבה של פי 8 קטן יותר מאשר במנוע זהה הפועל בתדר של 50HZ. עובדה זו מקטינה את משקל המטוס בזכות השימוש במנועים קטנים יותר וקלים יותר.
בכל מקרה יש להתחשב כי הפסדי ברזל בהתקנים אלקטרומגנטיים תלויים בקירוב בתדר בחזקת 1.3. לפיכך הפסדי ברזל במנועים אלה גדולים משמעותית יותר ונצילותם פחותה.
מקווה שפירוט היתר לא בלבל יותר מאשר הבהיר.