פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #75171
    arielsegal
    מנהל בפורום

    הי אריאל
    מזה זמן רב רציתי לשאול למה משתמשים במטוסים בתדר של 400HZ.
    תודה אסף

    #75172
    arielsegal
    מנהל בפורום

    הי אסף
    במטוסים משתמשים במערכות DC במתח של 28V או כמו שכתבת במתח חילופין בתדר 400HZ.
    המטרה היא להקטין משקל.

    ידוע כי הכא”מ (והמתח בקירוב) המתפתח בסליל שווה ל: E=4.44∙f∙N∙φ=4.44∙f∙N∙a∙B
    כאשר N, מספר הליפופים, f – התדר, φ- שטף מגנטי, a – שטח הליבה, B – צפיפות שטף מגנטי.
    במתח נתון, במתקן חשמלי (נניח מנוע) שבו מספר הליפופים קבוע ונדרשת צפיפות שטף מסוימת ניתן בתדר של 400HZ להסתפק בשטח ליבה של פי 8 קטן יותר מאשר במנוע זהה הפועל בתדר של 50HZ. עובדה זו מקטינה את משקל המטוס בזכות השימוש במנועים קטנים יותר וקלים יותר.
    בכל מקרה יש להתחשב כי הפסדי ברזל בהתקנים אלקטרומגנטיים תלויים בקירוב בתדר בחזקת 1.3. לפיכך הפסדי ברזל במנועים אלה גדולים משמעותית יותר ונצילותם פחותה.
    מקווה שפירוט היתר לא בלבל יותר מאשר הבהיר.

    #81042
    arielsegal
    מנהל בפורום

    הי אסף
    במטוסים משתמשים במערכות DC במתח של 28V או כמו שכתבת במתח חילופין בתדר 400HZ.
    המטרה היא להקטין משקל.

    ידוע כי הכא”מ (והמתח בקירוב) המתפתח בסליל שווה ל: E=4.44∙f∙N∙φ=4.44∙f∙N∙a∙B
    כאשר N, מספר הליפופים, f – התדר, φ- שטף מגנטי, a – שטח הליבה, B – צפיפות שטף מגנטי.
    במתח נתון, במתקן חשמלי (נניח מנוע) שבו מספר הליפופים קבוע ונדרשת צפיפות שטף מסוימת ניתן בתדר של 400HZ להסתפק בשטח ליבה של פי 8 קטן יותר מאשר במנוע זהה הפועל בתדר של 50HZ. עובדה זו מקטינה את משקל המטוס בזכות השימוש במנועים קטנים יותר וקלים יותר.
    בכל מקרה יש להתחשב כי הפסדי ברזל בהתקנים אלקטרומגנטיים תלויים בקירוב בתדר בחזקת 1.3. לפיכך הפסדי ברזל במנועים אלה גדולים משמעותית יותר ונצילותם פחותה.
    מקווה שפירוט היתר לא בלבל יותר מאשר הבהיר.

    #113146
    aron david
    משתתף

    מדהים אריאל!

    תוכל להסביר יותר בפירוט בבקשה את מה שכתבת:

    הפסדי ברזל בהתקנים אלקטרומגנטיים תלויים בקירוב בתדר בחזקת 1.3.

    #113160
    arielsegal
    מנהל בפורום

    לכל התקן אלקטרומגנטי שפועל במתח חילופין יש הפסדי ברזל שמתחלקים ל-2 סוגים: הפסדי מערבות והפסדי היסטרזיס.

    הפסדי מערבולת תלויים בתדר בריבוע

    הפסדי היסטרזיס גדלים ביחס ישר לתדר.

    השיקלול של שני הפסדים אלה (בתדר של 400HZ)  גורם להפסדי הברזל לעלות פי 8 בחזקת 1.3 ביחס להפסדים של אותו התקן בתדר של 50 הרץ.

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.