פורום חשמל

מוצגות 14 תגובות – 1 עד 14 (מתוך 14 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #125278
    ommm
    משתתף

    היי,

    מה דין מטענים למלגזות חשמליות במפעלים?

    האם יש  דרישות מסויימות חוץ מאשר הגנה על כבלי הזנה?

    מצרף תמונות של המטענים

    תודה

     

     

     

     

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #125287
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    לפי הנחיות מינהל החשמל (ראה קישור) מלגזה חשמלית היא גם רכב חשמלי 

    ההנחיה חלה על רכבים מסוג M ומסוג N

    רכב מסוג N – רכב מנועי מסחרי בעל 4 גלגלים לפחות אשר תוכנן, נבנה ומיועד להובלת טובין או רכב שצוין ברישיונו כרכב עבודה;

    #125293
    ommm
    משתתף

    היי אריאל,

    תודה על התשובה.

    האם ניתן לשים בלוח הראשי מא”ז מתאים לכבילה ובקצה הקו לחבר פחת מסוג B ?

    האם פחת מסוג B מבחינתי בודק גם זליגות AC וגם DC ומייתר לי פחת A בצד המזין?

    האם יש בתקן חובה שעמדות הטעינה יגיעו עם ממסר זליגה DC – או שאין חובה והאחריות היא על בעל המתקן?

    תודה

     

    #125299
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. התקנת מפסק פחת מחוייבת בהנחיות מינהל החשמל לעמדות טעינה לרכב חשמלי.

    2. אם מלגזה מוגדרת כרכב חשמלי הנחיות אלה חלות גם על טעינתה.

    3. מפסק פחת מסוג B, מאפשר הגנה מפני זליגת זרם חילופין, פועם, ישר וגם בתדר גבוה.

    4. ניתן להגן על מעגל הזינה באחת משלשת הדרכים המפורטות בהנחיות מינהל החשמל.

    #125302
    ommm
    משתתף

    היי אריאל,

    תודה על התשובה, יש לי עוד שאלה. 

    חלק מהמלגזות ( 17 יחידות ) מוזנות מלוח יעודי להן. 

    האם ניתן להשתמש בממסר זליגה עם בייגלה על המפסק הראשי כך שימדוד זליגה על כלל המעגלים ובכך אם תיהיה זליגה המעגל הראשי של המלגזות יפול כולו? 

    במקרה זה אוכל להתקין ממסר אחד בודד בלי לעשות שינויים גדולים מידי במערך?

    תודה 

    #125318
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1.הפתרון שהצעת אינו מאפשר זיהוי זליגת זרם ישר.

    2. איני ממליץ על התקנת מערכת יחידה לזיהוי זרם דלף מאחר והיא עשויה להתעוור בשל זליגת זרם ישר וכן תתכן הפסקה של כל הטעינה בעת זליגה במלגה אחת ( לא הגיוני).

    #125350
    ommm
    משתתף

    היי

    מצורפת הסקיצה של המטען,

    המטען הוא תלת פאזי ללא N, כיצד ניתן לבצע הגנת פחת אם המטען לא מקבל בכלל אפס?

    תודה

     

     

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #125356
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אין בעיה להתקין מפסק פחת על מכשיר שאינו מכיל אפס.

    ישנם מספר דיונים בפורום שעוסקים בנושא זה:

    אין בעיה להשתמש בכל מפסק פחת, הבעיה היחידה שעלולה להתרחש היא שלחצן הבדיקה אינו פועל

    בעיקרון יש שתי אפשרויות:

    1. שימוש במפסק פחת שנגד הבדיקה מחובר בין שתי פאזות.
    2. שימוש במפסק פחת רגיל שמביאים לו מוליך אפס להדק האפס אבל אינו ממשיך לצרכן.

     

    #125360
    ommm
    משתתף

    היי אריאל,

    לאחר בדיקה מעמיקה המלגזות החשמליות הן רכב מסוג  T3- מכונה ניידת.

    אם אני מבין נכון התקנות הנ”ל אינן נדרשות במקרה זה אלא רק לרכבים סוג  M או N?

     

    #125387
    arielsegal
    מנהל בפורום

    תודה על העדכון.

    אם אכן כך, הן לא מוכלות בתקנות.

    בכל מקרה הדיון היה מועיל ותרם לבטיחות הטעינה.

    #129748
    tzaflev1
    משתתף

     

    היי , 

    יכול לומר היכן מצאת הגדרה כזו שמלגזה חשמלית היא כלי רכב מסוג T3 ? 

    אצלנו באתר פניתי לקצין התחבורה שהציג לי את רשיון הרכב ( זה נקרא רשיון ציוד הנדסי ) של המלגזה החשמלית ואין שם שום סיווג מלבד הדבר הבא : 

    סוג ציוד : מלגזה מנוע חשמל 

    לא מצויין אם זה סוג N או T 

    #129774
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אכן גם לי לא ברור לי הסיווג של מלגזה.

    לדעתי יש לפנות בשאילתה למשרד התחבורה.

    #129949
    tzaflev1
    משתתף

    פניתי אליהם . אני ממתין לתשובה . 

    בכל מקרה מצאתי משהו אחר .

    בתקנות התעבורה, תשכ”א-1961 , חלק א’:כללי , סעיף 1:הגדרות , נכתב : 

    “מכונה ניידת” – רכב מנועי שלפי מבנהו מיועד לביצוע עבודות ואינו מיועד לגרירה; 

    “מלגזה” – מכונה ניידת בעלת תורן או זרוע שליפה, שלהם מחובר מזלג או התקן אחר המיועדים להרמה ולשינוע של משאות, אשר צוינה ברישיונה כמלגזה; 

    אז האם מלגזה היא אכן רכב מסוג T3 ( מכונה ניידת ) ? נמתין לתשובת משרד התחבורה . 

    #129968
    arielsegal
    מנהל בפורום

    תודה, אנא עדכן כשתתקבל תשובתם.

מוצגות 14 תגובות – 1 עד 14 (מתוך 14 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.