פורום חשמל

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #111403
    YUDA
    משתתף

    האם מותר להזין 2 מזגנים של 1 כ”ס כל אחד ממעגל סופי משותף?

    האם זה בניגוד לתקנות החשמל, מעגלים סופיים, תקנה 41.

     

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #111408
    difrentional
    משתתף

    אהלן,

    בתקנה 39 א:

    מנוע שהספקו עולה על 0.5 קילו ואט יוגן בפני עומס יתר על ידי מבטח המיועד לו בלבד, המפסיק אוטומטית זרם העלול לגרום נזק למנוע בשל התחממות יתירה.

    אני מניח שמכיוון שמזגן בא עם הגנות פנימיות ואין מדובר ב 2 מנועים ללא הגנות, ו 2 מזגני  1 כ”ס יספקו זרם עבודה בערך 8 אמפר (אולי התנעה של שניהם במקביל בו זמנית קצת בעייתית) ניתן לחברם למעגל משותף וכך יש התקנות רבות בבתים. למשל 2 חדרים צמודים שלכל חדר מזגן 1 כ”ס והם מחוברים לאותו מעגל עם מא”ז (c16  או c10). 

    באותה מידה לפי החוק אפשרי לחבר 4 מנועי חצי קילו ואט באותו מעגל עם מבטח 10 אמפר ללא הגנה overload המיועדת  לכל מנוע בנפרד עם מבטח 10 אמפר.

    אם יש תשובה יותר מדויקת נשמח אם יתקנו

     

    #111411
    YUDA
    משתתף

    אז מה תקנה 41 באה להוסיף על תקנה 39?

    תקנה 41:  אין להזין ממעגל אחד, חד מופעי או תלת מופעי, מנועים אחדים אלא אם כן הספקו של כל מנוע אינו עולה על חצי קילווט והזרם הנקוב של המבטח בפני זרם יתר במעגל הזינה , אינו עולה על 10 אמפר.

     

    אני לא חושש מזרם ההתנעה. במזגנים הביתיים המצויים היום ההתנעה מאוד “רכה” (ובנוסף זמן ההתנעה תלוי במערכת האלקטרונית של המזגן ולכן הסבירות ש-2 מזגנים יתניעו באותו רגע נמוכה).

    #111422
    difrentional
    משתתף

    תקנה 39 מדברת על התקנת מנוע יחיד  במעגל שאינו יעודי לו ויתכן שישנם צרכנים נוספים במעגל והמנוע ללא הגנה תרמית. כך שאם עולה הספקו מעל 0.5 קילו ואט חייב בהגנה נפרדת. כיום המזגנים באים עם הגנות תרמיות פנימיות אם זה דו מתכת וכדומה.

    תקנה 40 מציינת  שניתן לחבר מספר מנועים  תחת מבטח משותף במידה וכל אחד מחובר עם הגנה תרמית משלו שלגעתי זה המקרה פה.

    תקנה 41  מדברת על הגנה משותפת למספר מנועים ללא הגנות תרמיות ומגבילה על ההזנה של המנועים ממעגל משותף… רק במקרה של הספק חצי קילו ואט והזרם הנקוב אינו עולה מעל 10 אמפר.

    ממה שאני מבין, שאם יש לך מנועים שכל מנוע בא עם הגנת OVERLOAD משלו ניתן לחבר תחת מבטח משותף להגנה נגד זרם קצר גם אם הספק כלמנוע עולה מעל 0.5 קילו ואט. ורק במקרה שכל מנוע עולה הספקו  מעל ערך זה ובלי הגנה תרמית חייב במבטח יעודי לו.

     

     

    #111430
    YUDA
    משתתף

    תודה על ההסבר, ההיגיון שבדבריך משכנע.

    אבל ניסוח התקנות עדיין לא ברור לי:

    1. אם תקנה 39 אוסרת להזין מנוע ממעגל המשותף לצרכן כלשהו (אא”כ יש לו הגנה עצמאית), אז זה כולל כבר איסור להזין מנוע ממעגל המשותף למנוע נוסף. ומה מוסיפה תקנה 41?
    2. בתקנה 39 ברור שבמקרה של צרכן אחר, אוברלוד פותר את הבעיה. אבל בתקנה 41 נראה שבמקרה של מנוע נוסף האיסור על מעגל משותף הוא בכל מקרה, ולא רק אם אין למנוע אוברלוד.
    #111447
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אין מניעה להזין 2 מזגנים בהספק 1כ”ס מאותו מעגל סופי בתנאי ולכל מזגן ישנו התקן זרם יתר מתאים לזרם הנקוב שלו.

    #111468
    YUDA
    משתתף

    תודה

    (עדיין לא הבנתי את תקנה 41)

    #111472
    arielsegal
    מנהל בפורום

    בדיוק כמו שהסביר המשתתף difrentional הכוונה למנועים שאין להם הגנת עומס יתר משלהם כמו מערך מכונות תפירה או מערך מקדחות עמוד וכדומה.

     

    #111476
    YUDA
    משתתף

    תודה

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.