שלום רב
מקדם בו זמניות (KS)- מבטא את אחוז הצרכנים הפועלים בו זמנית.
מקדם העמסה (KU)- מבטא את אחוז צריכת ההספק (או הזרם) בפועל, ויש להעריכו עבור כל צרכן בנפרד.
באופן כללי מקדמים אלו תלויים במאפייני השימוש במתקן.
*למנועים המצויים בתעשיה מקובל להגדיר מקדם העמסה של כ-0.8, לתאורה מקובל מקדם 1.
*מקובל להגדיר עבור מקדם בו זמניות של 1, עבור תאורה, מיזוג אויר, מעליות וכד’.עבור לוחות חלוקה ערך זה נע בטווח 0.6-0.9, עפ”י כמות המעגלים (0.6- עבור 10 מעגלים או יותר, מאידך 0.9 עבור 2-3 מעגלים).
לשאלתך, מקדם בו זמניות מתייחס למספר הצרכנים בלבד, ואילו מקדם ההעמסה תלוי בשימוש בפועל.
מניסיוני, בשעות העומס אכן צפוי שכל ההליכונים יהיו בשימוש, לכן הבחירה במקדם בו זמניות 1 ראלית, ובחירה במקדם העמסה של 0.8, סבירה בהחלט!.
לידיעתך, ישנם הליכונים הפועלים ללא שימוש באנרגיה חשמלית, ואף מייצרים אנרגיה!.
בהצלחה