פורום חשמל

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #120618
    M.B
    משתתף
    שלום שמי מוריאל,
    אני לקראת סיום התואר בהנדסת חשמל (זרם חזק).
    אני מעוניין לעבוד במשרד תכנון חשמל.
    אשמח לקבל המלצות על משרדי תכנון בחשמל גדולים שעוסקים בפרויקטים מגוונים בתחום.
     
    תודה לעונים.
     
    • הדיון הזה עודכן לפני ‫2 שנים, חודש ע״יM.B.
    #120623
    bes
    משתתף

    היי מוריאל

    בתור בעל משרד תכנון בתחום החשמל, אני יכול להציע לך לבדוק מהי ההתמחות של המשרדים ופחות שם המשרד או כמות המהנדסים שעובדים בו.

    תחום החשמל דומה בנפח ההתמחויות ובהתמחויות המשנה שקיימות בו לעולם הרפואה, רק שתתחיל לעבוד בפועל תבין כמה העולם הזה עמוק ורחב.

    קיימים משרדים שונים או חברות הנדסה שמתכננות ופועלות בתחומים שונים כגון: תחנות כוח סולאריות (קטנות או גדולות), תחנות כוח סטנדרטיות (קטנות או גדולות), מבני דירות (רגילים או רבי קומות), מבני משרדים, תשתיות כגון: תחבורה (רכבות חשמליות או כבישים), גז ונפט, מים, תשתיות רחבות אזורים (חברת חשמל) – רשתות אספקה, מערכות אלקטרומכניות עם פיקוד ובקרה תעשייתית (בקרים מתוכנתים), יש עוד הרבה אבל נראה לי שהבנת.

    כל אחד מהנ”ל הוא עולם שלם כאשר לכל אחד יש את הייחודיות שלו ומיקודים בנושאים מקצועיים שיותר רלוונטיים אליו.

    אני לא מכיר משרד או מהנדס שמכיר את כל העולמות כי זה פשוט אין סופי.

    לדעתי תתחיל עם מה שהכי מעניין אותך ותוודא שיש בינך לבין ה”מדריך” כימיה מסוימת כי אם אין לא תוכל ללמוד ממנו, במקצוע הזה אתה חייב מישהו שידריך אותך, אי אפשר ללמוד את המקצוע הזה לבד.

    אני חייב להגיד לך שזאת דרך מאוד מאוד לא פשוטה, צריך אופי מסוים ויכולות מסוימות על מנת להיות מתכנן טוב ולספוג כל כך הרבה ידע במהלך ה 6-5 שנים הראשונות של הקריירה שלך, מניסיוני האישי התחלת עבודה כמתכנן בגיל צעיר יחסית עוזרת גם.

    שיהיה לך המון בהצלחה.

     

    #120624
    erez84
    משתתף

    תתחיל בלקחת קורס REVIT , בלי זה אין מה לחפש במשרדי תכנון . 

    #120630
    M.B
    משתתף

    תודה רבה על התשובה.<br />
    באמת מעניין מאוד מה שאתה אומר

    #120631
    bes
    משתתף

    היי erez84

    תוכנת REVIT היא כלי, לדעתי היא לא גם לא הדבר החשוב ביותר למהנדס חשמל לדעת או להכיר.

    הדבר החשוב ביותר היא הבנה חשמלית שמבוססת על ידע רחב בנושאים כמו : חישובי זרמי קצר, מפלי מתח, חישובי העמסות כבלים, בחירת ציוד מיתוג מ”נ , הבנה עמוקה בהארקות, סוגי הגנות, סוגי הגנות בפני חשמול וישומם, מערכות הינע (ממירים, מתנעים), בקרה תעשייתית, מערכות גנרציה, ציוד מתח גבוה, תאורה, הכרת תקנים ישראלים, אירופאים וכו’.

    לצערי (ואני יכול להעיד גם על עצמי) יש תחושה אצל סטודנטים שמה שמלמדים באוניברסיטה זה בכלל לא רלוונטי “בעולם האמיתי” למען האמת אין יותר רלוונטי מזה בהבנה הבסיסית של המקצוע, מי שלא יודע בעל פה לחשב זרם קצר או לא זוכר איך לחשב עכבה של שנאי, אין לו מה לחפש בכלל בראיונות עבודה אצל משרדי תכנון.

    מי שיגיד שהוא מתכנן אך לא שאלו אותו את השאלות הללו או שהוא לא עוסק בדברים האלה קיימות שתי ברירות, או שאותו משרד תכנון שהוא עובד בו כנראה משתמש בו בתור שרטט אוטוקאד או רוויט ולא באמת מכשיר אותו להיות מהנדס מתכנן בעתיד, או סוג הפרויקטים שהוא עובד בהם לא באמת מצריכים מהנדסים ויכולים להיות מתוכננים גם על ידי הנדסאים או חשמלאים מוסמכים.

     

     

     

     

    #120641
    erez84
    משתתף

    בהנדסה מתעסקים בעיקר במתמטיקה ופיזיקה, ואתה יכול לראות את היחס בין סה”כ נקודות זכות בקורסי מתמטיקה וייסוד , לעומת קורסים רלוונטים לתחום החשמל, 

    מניסיוני , בעבר שרק סיימתי את הלימודים , כל משרד תכנון שאל אם יש לי ניסיון באוטוקד ורוויט,  ולקחתי קורסים באופן עצמאי בתוכנות האלו,   חבל שבמקום הקורסים (ויש הרבה ) שלא עושים איתם כלום בפועל בתחום החשמל, לא מכניסים כמה קורסי שרטוט כקורסי חובה, 

    זכור לי  ששאלתי את המרצה לקורס מערכות הספק , על הצורה שבה לומדים בקורס חישובי קצר, לעומת הדרך שבה מחשבים בשביל התכנון בפרוייקט, 

    אני זוכר במפורש את תשובתו: מה שלומדים בקורס זה משהו אחד, והדרך שבה אני צריך לחשב זרמי קצר בפרוייקט זה לפי חוק החשמל, ובפועל זה לפי נוסחאון של הנדסאים. 

    #120652
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    שמח לדיון הפורה שהיה כאן.

    אכן כדאי להצטייד בכלי תכנון ושרטוט כמו Autocad ו- Revit.

    בכל מקרה ממליץ כחלק מארגז הכלים להשתתף בקורסים של תכנון ובדיקת מתקני חשמל במתח נמוך ותכנון מתקנים במתח גבוה.

    בקרוב עומד להתחיל קורס ייחודי בארץ שיכיל שידור ישיר מאולפן (שיאפשר דו שיח עם הלומדים) וכן צפייה חוזרת בהרצאות למשך חצי שנה. פרטים באתר Studie או מאיש הקשר  ולאדי: 054-5454100.

    כמו כן קורסים בהדרכתי מתקיים בלשכת המהנדסים והאדריכלים (בבית המהנדס בתל אביב) פרטים באתר לשכת המהנדסים.

     

    #120678
    Refael Galin
    משתתף

    אני יכול להעיד על עצמי, לי מאוד עזרו קורסי התכנון של אריאל סגל כדי לגשר על פער הידע אחרי סיום הלימודים. 

    כמו שנרשם מעלה יש משרדי תכנון וחברות הנדסה שונות העוסקות בתחומים מאוד שונים ומגוונים בחשמל. לכן כדאי לרכוש בסיס ידע רחב ובהמשך להתמקד בתחום מסויים.

    בהצלחה

     

     

    #120718
    difrentional
    משתתף

    מניסיוני הדל במשרד תכנון שעבדתי בו, BES צודק שצריך אופי לכך.

    בתור מתכנן חשמל  אין ספק שיש יתרון גדול בהבנת AUTOCAD ו REVIT אבל זה רחוק מלהיות עבודתך העיקרית ולכך המשרד מעסיק  שרטטות לרוב. לכן קצת מוזר ש EREZ84  טוען שנדרש לכך. מכיוון ששרטט זה מקצוע בפני עצמו ולהיות גם מתכנן חשמל וגם שרטט זה סוג של משרה כפולה (כאשר מדובר על משרד גדול) אכן צריך ידע בסיסי אבל לא נתבקשתי לשלוט בתוכנות אלו. היתרונות בעבודה במשרד תכנון שאתה נחשף לעולם שלם בחשמל והבמהלך התכנון עצמו נכנס לרזולוציות שברגיל לא היית נותן את הדעת עליהם בכלל. מעבר לתקנות החשמל יהיו המון תקנים במגוון נושאים שתלמד בהתאם לתחום (כך שתצטרך לשחות בכל מה שקשור לתקנות החשמל, תקנות לוחות, כיבוי אש, נהלים במוסדות חינוך וכדומה). למעשה זה תכנון מאפס עד לסוף הפרויקט וזו הדרך הכי טובה ללמוד ולהתמקצע בעולם החשמל (לא מעשי), אין ספק שתלמד המון ותמצא עצמך חוזר בהמון תחומים לחומר שנלמד בתואר הנדסה. יחד עם זאת תצפה לשכר מאוד נמוך , ולוקח זמן רב עד שאתה הופך למתכנן טוב ומקבל שכר טוב (שכמהנדס בחוץ תקבל יותר מהר ועם הזמן תקבל גם יותר מהיכולת של משרד תכנון לשלם לך) העבודה היא בלחץ רב מכיוון שאף מתכנן לא מקבל פרויקט אחד או שניים אלא הרבה יותר (אף בעל משרד תכנון חשמל יחזיק אותך בשביל פרוקיט וחצי). המון שעות של ישיבה מול מחשב וכמויות אדירות של זומים על גבי זומים והמון בירוקרטיה וטלפונים אחרי העבודה. יש יציאות מהמשרד לפגישות, ביקורות ובדיקות חשמל במידה והמשרד מבצע. אך 90 אחוז מהמזמן זה ישיבות,  עבודה מול מחשב ובזומים והמון לחץ!!  בנוסף משרדי תכנון כאשר  מקבלים פרויקטים חדשים שביצעו בעבר  עובדים מאוד שטנץ! לכן תבדוק טוב אם אתה בנוי לכך בכלל. מקסימום תמיד אפשר לשנות 🙂

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.