שלום .
לא אריאל, אך אנסה לעזור.
בנקודת ארקת שיטה של הגנרטור – אפס וארקה זה אותו פוטנציאל.
ככל שמתרחקים מהגנרטור ויש עומסים לא סימטריים ( חד פאזיים )
יש הפרש זרמים במוליך אפס ( כוכב…)
הפרש זרמים זה מתורגם למתח במוליך אפס כלפי הארקה.
ככל שיש יותר עומסים שונים בפאזות, כך ילך ויגדל מתח על מוליך האפס.
לידיעתך , מכשיר קומבי מטרל לא מאפשר בדיקת Zs מעבר למתח 7V בין אפס לארקה.
קורה לי מידי פעם בבדיקת לוחות שירות שמוזנים מעמודי תאורה שלא ניתן למדוד לולאת תקלה אחרי פחתים ,
כי המתח 8V או יותר…..
Zlop לא ניתן לבדוק אחרי פחת , אז נשאר רק לפתוח לוח שירות ולבדוק לפני פחת…
מקווה שעזרתי
יוסי