פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #98293
    shai23
    משתתף

    שלום,

    נתקלתי במוצר שנקרא מתנע רך.

    לפי מה שאני מבין הוא מוריד את מתח הרשת ובעצם ביציאה שלו למנוע מספק מתח נמוך יותר וכתוצאה מכך גם הזרם נמוך יותר.

    מה היתרון שלו על פני שיטת התנעה של כוכב/משולש?

    #98303
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    למתנע רך מספר יתרונות:

    1. הגבלת זרם ההתנעה למשך כל ההתנעה.
    2. עליה הדרגתית של המתח ומניעת נזק של מנגנונים מכניים כמו רצועות גלגלי שיניים ומערכות תמסורת בשל החיבור הפתאומי למתח.
    3. מומנט התנעה שהולך וגדל עד למצב שהמנוע מניע (בהתנעת כוכב משולש מומנט ההתנעה קטן פי 3 ממומנט ההתנעה בהתנעה ישירה, כך שיתכן מצב שהמנוע אינו מניע).
    4. בהתנעת כוכב משולש מקבל המנוע את זרם ההתנעה ב-2 “תשלומים” בהתנעה עם מתנע רך כאמור הזרם מוגבל.
    5. מתנע רך משלב בתוכו על פי רוב גם הגנות למנוע.
    6. מתנע כוכב משולש מחייב מנוע שמתאים למתח 400/690V. בהתנעה עם מתנע רך לא נדרש מנוע כזה.
    #98317
    shai23
    משתתף

    אריאל תודה רבה על ההסבר המצוין,

    אשאל שאלה נוספת,

    מדוע כבר לא להשתמש בוסת תדר?

    המחירים של וסתי תדר מאוד זולים היום. ויש בהם את כל המאפיינים שתיארת למעלה ועוד הרבה יותר:

    1. חיבור דרך תקשורת ישירות לבקר מתוכנת (משמע חיסכון בחיווט + אמינות)
    2. הגבלת זרם
    3. קביעה של פרופיל התנועה (תאוצה ותאוטה)
    4. שינוי מהירויות שונות בעזרת הבקר
    5. כניסות ויצאות דיג’ ועוד ועוד…

    והכל יכול להיעשות דרך תוכנה של המחשב, בלי פוטנציומטרים ומברג.

    בכלל לא מבין למה עוד מלמדים אותנו את השיטות של התנעה עם מגענים במקום לגרוס את זה מתכנית הלימודים. וישר לעבור לוסתי תדר!

    #98322
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    וסת תדר בהחלט עדיף.

    הוא מבצע התנעה רכה והדממה רכה.

    מחירו עדין גבוה בהרבה ממחיר מתנע רך.

    אני לצערי לא אחראי לתכניות הלימודים. 😥 

     

    #127307
    mordehay
    משתתף

    שלום רב 

    מתנע רך שונה מווסת תדר 

    לאפליקציות שאינן דורשות שינוי מהירות או התנעות תכופות ממש . עדיף מתנע רך מהסיבות הבאות 

    1] עלויות זולות משמעותיות 

    2] כמעט כל המתנעים היום מצוידים במגען פנימי עוקף כך שאחר ההנעה המנוע מחובר לרשת ולא דרך מעגל אלקטרוני 

    3] אמינות רבה יותר  

    4] פשטות וגודל פיזי קטן בהרבה . לא מייצר חום בלוחות 

    נקודה חשובה: רוב המתנעים בעלי ממסר עוקף מצוידים בממסר פנימי מסוג LATCH . כך שבהפסקת חמל פתאומית המתנע וממסר נשארים במצב מחובר  ובחזרת המתח המנוע מקבל חיבור ישיר וזרם הנעה גבוה  . לכן משתשים במגען  בטור  למתנע  . מגען הפועל דרך מגע   עזר של מתנע מוכן לפעולה

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.