פורום חשמל
- לנושא זה 10 תגובות,משתתף 1, והוא עודכן לאחרונה לפני 11 שנים, 2 חודשים על ידי- ofir.r.
-
מאתתגובות
-
6 במרץ 2013 בשעה 17:53 #76559yaniv287חבר
שלום רב,
הנני מתכנן מבנה רב קומות ומתלבט כיצד לבצע את פיר ורטיקלי בלובי קומתי לכל הגובה .לובי הקומתי מוגדר כדרך מילוט וע”פ תקנות החשמל קירות הפיר צריכים לעמוד באש במשך 90 דקות לפחות.
בפיר הורטיקלי קיימת- נישה למוני ח”ח כולל פיר כבלים ח”ח – פיר כבלים של מיתקן ציבורי כולל לוח שירות – פיר כבלים חסין אש.
שאלתי – האם מותר להתקין ארון פח כמקובל בבניים או שאני חייב דלת אש.
ידוע לי כי לדלת פח אין אישור מכון תקנים שעמידה ב-90 דקות.
אודה מראש על תוגבתכםיניב
6 במרץ 2013 בשעה 21:28 #76560zeevמשתתףיניב שלום!
חושבני כי התשובה לשאלתך נמצאת בשאלה . הלובי מוגדר כדרך מילוט ועליו לעמוד בכל הנדרש בתקנות מדרך מילוט.
מאידך יתכן שתוכל להפעיל את הדימיון ולגרום לכך שהפייר לא יפתח אל הלובי אלא הפתח יבוצע אל החלל האחורי של הפייר והצד הפונה אל הלובי יהיה קיר שלם ועליו יתקנו השירותים שעוברים/נמצאים בפיר. כמובן שהחלל האחורי צריך להתאים ולעמוד בנדרש ממנו, לא יהיה הגיוני שאם הוא מוגדר גם כן כדרך מילוט לבצע שינוי שכזה, בודאי שצריך לערב את האדריכל ואולי גם את הקונסטרוקרטור של המבנה בפתרון.
זאב6 במרץ 2013 בשעה 21:28 #82430zeevמשתתףיניב שלום!
חושבני כי התשובה לשאלתך נמצאת בשאלה . הלובי מוגדר כדרך מילוט ועליו לעמוד בכל הנדרש בתקנות מדרך מילוט.
מאידך יתכן שתוכל להפעיל את הדימיון ולגרום לכך שהפייר לא יפתח אל הלובי אלא הפתח יבוצע אל החלל האחורי של הפייר והצד הפונה אל הלובי יהיה קיר שלם ועליו יתקנו השירותים שעוברים/נמצאים בפיר. כמובן שהחלל האחורי צריך להתאים ולעמוד בנדרש ממנו, לא יהיה הגיוני שאם הוא מוגדר גם כן כדרך מילוט לבצע שינוי שכזה, בודאי שצריך לערב את האדריכל ואולי גם את הקונסטרוקרטור של המבנה בפתרון.
זאב7 במרץ 2013 בשעה 8:28 #76564arielsegalמנהל בפורוםיניב שלום.
לא הצלחתי להבין את שאלתך עד הסוף.
אנא חזור והסבר מהי הבעיה.
למיטב ידיעתי אין כל בעיה למצא לוח חירום מתאים.
בתקנות החשמל רשום: לוח החירום יהיה עשוי פח פלדה או חומר בידוד קשיח, בעל דרגת התלקחות BHI (לפי DIN/VDE 0304 TELL3) זה גם מה שמחייב אותך.7 במרץ 2013 בשעה 8:28 #82434arielsegalמנהל בפורוםיניב שלום.
לא הצלחתי להבין את שאלתך עד הסוף.
אנא חזור והסבר מהי הבעיה.
למיטב ידיעתי אין כל בעיה למצא לוח חירום מתאים.
בתקנות החשמל רשום: לוח החירום יהיה עשוי פח פלדה או חומר בידוד קשיח, בעל דרגת התלקחות BHI (לפי DIN/VDE 0304 TELL3) זה גם מה שמחייב אותך.7 במרץ 2013 בשעה 8:48 #76565yaniv287חבראריאל שלום,
במבנה המונים של ח”ח יותקנו בלובי קומתי ולא ארון ריכוז מונים כמקובל במבנים נמוכים על מנת לא לרדת 20 קומות למרתף .
בנוסף יש פיר חשמל לכבלים חסין אש וN2XY ועוד לוחון שמשרת את תאורת הלובי( מוגדר כלוח שדה בילתי חיוני)והכל פונה ללובי קומתי ז”א שקורא המונים של ח”ח וחשמלאי ניגש לפיר דרך הלובי והוא מוגדר כנתיב מילוט
הפיר נסגר ע”י דלתות פח- ואנני יודע אם זה תקני ומותר??.
יש לציין שיש הפרדה אש 90 דקות בין פירים השונים ולקומות מעל ומתחת.7 במרץ 2013 בשעה 8:48 #82435yaniv287חבראריאל שלום,
במבנה המונים של ח”ח יותקנו בלובי קומתי ולא ארון ריכוז מונים כמקובל במבנים נמוכים על מנת לא לרדת 20 קומות למרתף .
בנוסף יש פיר חשמל לכבלים חסין אש וN2XY ועוד לוחון שמשרת את תאורת הלובי( מוגדר כלוח שדה בילתי חיוני)והכל פונה ללובי קומתי ז”א שקורא המונים של ח”ח וחשמלאי ניגש לפיר דרך הלובי והוא מוגדר כנתיב מילוט
הפיר נסגר ע”י דלתות פח- ואנני יודע אם זה תקני ומותר??.
יש לציין שיש הפרדה אש 90 דקות בין פירים השונים ולקומות מעל ומתחת.7 במרץ 2013 בשעה 9:31 #76566yaniv287חברשאלה נוספת –
המבנה יבנה עבור 120 יח’ דיור כ-9/7 יח’ דיור בקומה ועוד קומת מסחר בקרקע –
אני מתלבט בין 2 שיטות התקנה עבור המונים של ח”ח – א. חדר עם ריכוז מונים לכל המבנה בקומת המרתף.
ב. התקנה מונים בקומות.לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות – אשמח לקבל את דעתכם.
יניב
7 במרץ 2013 בשעה 9:31 #82436yaniv287חברשאלה נוספת –
המבנה יבנה עבור 120 יח’ דיור כ-9/7 יח’ דיור בקומה ועוד קומת מסחר בקרקע –
אני מתלבט בין 2 שיטות התקנה עבור המונים של ח”ח – א. חדר עם ריכוז מונים לכל המבנה בקומת המרתף.
ב. התקנה מונים בקומות.לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות – אשמח לקבל את דעתכם.
יניב
7 במרץ 2013 בשעה 16:15 #76567ofir.rמשתתףיניב שלום
היות ומדובר במבנה רב קומות,בוודאי קיימת תוכנית בטיחות ע”י יועץ בטיחות. בתוכנית זו אמורות להיות כל הדרישות לנתיבי מילוט ואזורי אש והאלמנטים הקיימים בהם. רצוי כי תבקש זאת מהגורמים שהינך עובד איתם.
לשאלתך בנושא אכן דלתות פח לארונות חשמל ופירים עונה על הדרישה בלובי קומתי שלמעשה משמש כנתיב מילוט לחדר המדרגות. יש רק לוודא כי דלתות אלו מיוצרות ע”י יצרן מורשה כדוגמת “פלרז” ואו “שהרבני”
ובידיהם אישור בהתאם לדרישות התקן.
לעניין התקנת המונים אכן יש יתרונות וחסרונות בכל שיטה, רצוי כי תתיעץ בנושא עם חח”י.
ברוב הבניינים כיום מקובל כי ריכוז המונים יהיה במקום אחד.7 במרץ 2013 בשעה 16:15 #82437ofir.rמשתתףיניב שלום
היות ומדובר במבנה רב קומות,בוודאי קיימת תוכנית בטיחות ע”י יועץ בטיחות. בתוכנית זו אמורות להיות כל הדרישות לנתיבי מילוט ואזורי אש והאלמנטים הקיימים בהם. רצוי כי תבקש זאת מהגורמים שהינך עובד איתם.
לשאלתך בנושא אכן דלתות פח לארונות חשמל ופירים עונה על הדרישה בלובי קומתי שלמעשה משמש כנתיב מילוט לחדר המדרגות. יש רק לוודא כי דלתות אלו מיוצרות ע”י יצרן מורשה כדוגמת “פלרז” ואו “שהרבני”
ובידיהם אישור בהתאם לדרישות התקן.
לעניין התקנת המונים אכן יש יתרונות וחסרונות בכל שיטה, רצוי כי תתיעץ בנושא עם חח”י.
ברוב הבניינים כיום מקובל כי ריכוז המונים יהיה במקום אחד. -
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.