פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #130538
    dvir123
    משתתף

    שלום אריאל, 

    רציתי לשאול בבקשה כיצד עובד מנגנון העמדה אשר מנתק אותה כאשר אין הארקה.

    אם אחבר אותה למשל לאלקטרודה שנותנת התנגדות גבוהה מאוד נניח של 300 אום, האם העמדה תפרש את זה כחוסר חיבור הארקה ולכן היא לא תפעל או שכל עוד היא מקבלת ערך כל שהוא היא תפעל?

    תודה מראש.

    #130541
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    מרבית עמדות הטעינה לרכב חשמלי שנמכרות בארץ, אינן מכילות לצערי אמצעי זיהוי תקינות ההארקה בין הלוח המזין ובין העמדה.

    עמדות אלה מכילות במקרה הטוב, זיהוי רציפות ההארקה בין עמדת הטעינה לבין גוף הרכב. רק במקרה של נתק בהארקה במקטע זה נפסקת טעינת הרכב.

    #130566
    dvir123
    משתתף

    תודה רבה!

     

    #130567
    dvir123
    משתתף

    אשמח אם זה לא מוגזם לשאול עוד שאלה בנושא של עמדות טעינה.

    כאשר המתקן מאופס והחניה נמצאת במרחק הגדול מ5 מטרים מיסודות הבניין (מעבר לתחום ההשפעה) אנו נדרשים לבצע ארקה מקומית.

    כאשר אני מכניס אלקטרודה אחת כ3 מטר לאדמה ומבצע בדיקת לולאת תקלה ומקבל תוצאה של קרוב ל200 אום, האם במקרה זה חייב לדעתך לבצע משולש אלקטרודות עם גיד 35 חשוף וכו’ כדי לנסות להגיע לערך תקין או שניתן כבר עכשיו לומר בוודאות שלא נגיע לערך לולאת תקלה תקין ויהיה ניתן לאשר פחת כהגנה בלעדית?

    #130575
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    מחישובים ומנסיוני אני משוכנע שמאלקטרודות מסוג מוט (גם אם מדובר על מערך של 3 אלקטרודות) לא ניתו להגיע לערך עכבת לולאת תקלה תקינה לעמדת טעינה לרכב חשמלי.

    מאידך אם הוחלט ששיטת ההגנה בפני חשמול היא מפסק פחת כהגנה בלעדית, יש להשתדל ולעשות מאמצים להגיע לערך הארקה תקין ורק לאחר מכן להחליט על שימוש בשיטה זו.

    במקרה זה יהיה צורך להתקין 2 מפסקי פחת כשאחד תפקידו להגן בפני חשמול ושני להגן בפני חשמול והתחשמלות.

    ניתן גם להתקין 2 מפסקי פחת של 30 מילי אמפר במקרה זה.

     

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.