פורום חשמל

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #106045
    AdiK
    משתתף

    אריאל היי,   <br /><br />רציתי לשאול האם אני יכולה לטעון כי:<br />1.מתח יתר בעוצמה המאפשרת את יינון האוויר/תווך אוויר <br />2.ו-קורונה, המוגדרת כהתפרקות חשמלית חלקית המתרחשת כאשר E_conductor>=Ecr<br /><br />עלולים לגרום לקשת חשמלית?   <br />הרבה תודה וסופ”ש נעים,

    #106046
    AdiK
    משתתף

    אריאל היי,  רציתי לשאול האם אני יכולה לטעון כי: 1.מתח יתר בעוצמה המאפשרת את יינון האוויר/תווך אוויר 2.ו-קורונה, המוגדרת כהתפרקות חשמלית חלקית המתרחשת כאשר E_conductor>=Ecr  עלולים לגרום לקשת חשמלית? הרבה תודה וסופ”ש נעים,

    #106049
    Ehud_Ficus
    משתתף

    מצטרף לשאלה של עדי

    #106052
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    בכל מעגל חשמלי יש ערך מסויים של השראות L וקיבול C. רכיבים אלה מוכרים כאוגרי אנרגיה.

    האנרגיה במעגל חשמלי, אינה יכולה להשתנות בפתאומיות, לפיכך תלויה כל פעולת מיתוג, בערכים של L ו-C (בסליל חייבת להשמר רציפות הזרם, ובקבל רציפות המתח).

    הפסקת מעגל חשמלי מלווה תמיד בניצוץ, או קשת חשמלית. קשת חשמלית מתפתחת בכל מקרה של זרם הגדול מ-0.5A ובמתח גדול מ-15V (עבור מגעים מנחושת ותווך אויר).

    תכונות הקשת:
    צפיפות זרם גבוהה מאוד (עד אלפי אמפר לממ”ר מרובע של הקשת).
    מפל מתח נמוך יחסית (מספר עשרות וולט).
    טמפרטורה גבוהה מאוד: 5,000 – 10,0000C

    בכל חצי מחזור חוצה הזרם את האפס. ברגע זה אפשרי כיבוי הקשת. אם טמפרטורת קנה הקשת אינה יורדת משמעותית, עם ירידת הזרם, נשארת מוליכות מסויימת בין מגעי המפסק. בשלב זה מתחילה “תחרות” מסויימת בין 2 תהליכים:
    א. עליית החוזק הדיאלקטרי של התווך בין המגעים תוך עלית המתח בין המגעים. במידה והחוזק הדיאלקטרי עולה מהר יותר מעליית המתח, כבה הקשת סופית.
    ב. פריצה חוזרת של המרווח. הקשת במקרה זה תמשך חצי מחזור נוסף אחד לפחות. מאחר ובינתיים מוסיפים המגעים להתרחק זה מזה, יש סיכוי שבסוף חצי מחזור זה הקשת תכבה. בכל כיבוי נוסף נוצרת “תחרות” מחודשת בין החוזק הדיאלקטרי והמתח.

    #106066
    AdiK
    משתתף

    אריאל המון תודה! החכמתי!

    *האם אני יכולה לטעון מדברייך כי אותה ההתפרקות החשמלית החלקית הקרוייה קורונה היא בפרט (בין היתר) סוג של קשת חשמלית ולא גורם לקשת חשמלית (אלא רק מקרה פרטי של התופעה)?

    *בנוסף, האם אני יכולה לטעון ששילוב של טמפרטורת קנה קשת שאינה יורדת משמעותית עם ירידת הזרם (מה שבפרט מותיר מוליכות מסויימת בין מגעי המפסק) ומתח בין מגעים שהולך ועולה מהר יותר מעליית החוזק הדיאלקטרי הם משוב חיובי לפריצה חוזרת של הקשת החשמלי?

    #106073
    arielsegal
    מנהל בפורום

    קורונה היא התפרקות חשמלית לאויר ולא בין מגעים.

    קורונה תלויה במתח המתקן ובקוטר המוליכים ואין לה שום קשר עם פתיחת מגעים.

    אכן האוויר החם והמיונן מאפשר המשך נוכחות הקשת.

    #106080
    AdiK
    משתתף

    תודה רבה! שבוע נהדר

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.