פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #112946
    David1818
    משתתף

    שלום לחברי הפורום,

    אני מעוניין למצוא ספר או סרטונים שממחישים בצורה ברורה כיצד צריכה להתנהל עבודת חשמלאי בשטח לפי חוקי החשמל. חוקי חשמל ותקנותיהם נותן את המידע בצורה נורא יבשה (גם “מדריך לחשמלאי” של דונייבסקי). לדוגמה, כיצד להתקין קופסת חיבורים בתנאי חוץ (דרישה שכבלים יכנסו מלמטה כדי שגשם לא יחדור, האם לסתום את איזור כניסת החיבורים מבפנים או מבחוץ ? עם סיליקון, מסטיק או חומר אחר ?).

    דוגמה נוספת, כשאתה עובד על קו חשמל במבנה, אתה מוריד את המאמ”ת המתאים, אך יש כאלה ששמים איזולירבנד על המאמ”ת, יש ששמים מנעול מיוחד, ויש כאלו שמוסיפים למנעול המיוחד את שמם ומספר טלפון. השאלה הנשאלת מי צודק ומהו המינימום ההכרחי.

    מה שקורה בשטח הוא שהיות ואין לך ניסיון כמתחיל, אתה נאלץ ללמוד ממנוסים ממך, אך בעקבות כך אתה גם מאמץ טעויות שהם אימצו שעברו מדור מקצועי לדור מקצועי ובעתיד תעביר אותו לאחרים עם הטעויות, בלי שאתה מודע להם. 

    המטרה שלי לעשות נכון במקום לאמץ טעויות. כמו כן, ספר/סרטונים מאפשר למי שאין לו ניסיון בשטח, ללמוד את הדברים כך שכשיגיע אליהם, יוכל לדעת מה הדרך הנכונה לעשותם. 

    האם יש ספר כזה עדכני או סרטונים מקיפים בנושא ?

    #112947
    shlomoli
    משתתף

    שלום דוד

    אם תכתוב ספר בנושא עם תמונות או  תסריט סרט  זה יהיה דבר הכי מבוקש בין חשמלאיים ב50 שנה האחרונים

    בהצלחה

    #112949
    difrentional
    משתתף

    בנוסף יש עניין של גישה. הגישה שאתה אמור ליישם היא: בטיחות!! למשל, עבודה כשכיר בארגון מסודר ובעל שם תקנה לך כלים (ושטיפות מוח בקטע חיובי) איך לעבוד בטיחותי ונכון. אחת הסיבות לכך מאחר וארגונים אלו לא סלחניים בנושא בטיחות ומשקיעים המון כסף בהכשרה נכונה לעובדים וציוד מתאים. לעומתו עבודה במקום אחר אצל קבלן חשמל (בלי לזלזל חלילה באף אחד) שמתעסק בדירות בעיקר נושא הבטיחות פחות מעניינו לעומת קבלן שעובד אצל מפעלים בעלי שם וכפוף לחוקי המקום. אז האפוציות פתוחות לעבוד במפעלים מהסוג הנ”ל ועם הזמן הניסיון והגישה נרכשים.

    #112960
    arielsegal
    מנהל בפורום

    גישה בטיחותית, הקפדה על עבודה איכותית ועם הגדלת ראש והתאמת הציוד החשמלי לסביבת התקנתו הם הבסיס לתקנות החשמל ולנהלי עבודה.

    עליך לפעול לפי כללים אלה ובכך תשמור על חייך ועל חיי לקוחותיך.

    מנסיוני ככל שתקפיד יותר יהיו לך בסופו של דבר יותר לקוחות וכן יותר אפשרויות עבודה.

    #112963
    David1818
    משתתף

    תודה

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.