שלום,
אכן מפסק פחת מסוג B אינו אמור להגיב לזליגת זרם ישר של 15mA וחייב להפסיק זרם זליגת DC שעוצמתו 60mA.
התחשמלות בזרם ישר של 60mA אינה מסוכנת ולכן נקבע סף זה כערך פעולת מפסק הפחת להגנה על מתקנים בהם קיים יישור.
חשוב להבין את ההבדלים שבהתקנת מטען לרכב חשמלי מסוג 3 הכולל מכשיר לזיהוי זליגת זרם ישיר (RDC-DD) התואם לתקן IEC 62955 לבין הגנה באמצעות מפסק פחת מסוג B.
RDC-DD יפסיק את הטעינה כאשר חורג ממגבלת הדליפה של 6mA DC. מכיוון שרוב האנשים מטעינים את רכביהם החשמליים למשך הלילה, אין זה סביר שהם יהיו מודעים למעידה של המכשיר עד שיתעוררו בבוקר ויגלו שרכבם אינו טעון, ככל הנראה יגרום לטרחה רבה ואי נוחות.
באותן נסיבות מפסק פחת מסוג B יפסיק את ההזנה רק אם זרם הדלף לאדמה יהיה מסוכן. לדוגמה, בנוכחות זרם דלף של 10mA DC מפסק פחת מסוג B לא יפסק מכיוון שזרם DC זה אינו מסוכן והמכונית תמשיך להטען ללא הפרעה בניגוד למטען המוגן על ידי RDC-DD בשילוב עם RCD מסוג A.