פורום חשמל

מוצגות 13 תגובות – 1 עד 13 (מתוך 13 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #124979
    netanel20008
    משתתף

    ערב טוב ושלום לחברי הפורום

     

    רציתי לשאול מה ערך זרם הזליגה בפחת B בעמדת טעינה ביתית.

    בדיונים קודמים בפורום הוזכר שפחת B עם זרם זליגה 0.03A פועל בזרם DC מסוכן של יותר מ 0.06A.

    מכאן נשאלת השאלה אם הזרם הזה מסוכן צריך לשים פחת B בעל רגישות נמוכה יותר מזרם זליגה 0.03A?

    או שזרם 0.03A מספיק?

     

    תודה רבה

    #124980
    MalkaEli
    משתתף

    30mA כאשר הזרם זליגה הוא AC

    6mA כאשר הזרם זליגה הוא DC

     

    #124983
    Erez klein
    משתתף

    שלום.

    60mA זליגה DC למפסק פחת Type B 

    6mA במפסק פחת Type B מדגם EV

    #124986
    netanel20008
    משתתף

    תודה רבה על המענה

    אבל לא מצאתי שום מידע בפחת שזרם הזליגה הוא 6mA אלה רק על פחת עם זליגה של זרם ישר 60mA

    בלבד. אני מבולבל ואם יש כזה פחת אז תנו לי בבקשה קישור לנתוני יצרן.

     

    #124987
    Erez klein
    משתתף
    #124995
    Erez klein
    משתתף
    #124996
    MalkaEli
    משתתף

    היי

    מה שאתה אומר שיש הבדל בין ממסר פחת TYPE B לבין TYPE B EV,

    מבחינת זרם הזליגה?

    לא מצאתי בתקנות התייחסות ל 6mA אלא רק לזיהוי זרם זליגה בזרם ישר.

    הסתכלתי במפרט של ממסר TYPE B שמותקן אצלי,

    על פי מה שאני מבין הממסר לא מוגדר כ EV אלא כ TYPE B בלבד ועומד בתקן IEC 62423 כפי שנדרש בתקנות,

    בטבלה יש התייחסות לזרם זליגה של 6mA ו 10mA שמשולב עם חצי גל, במקרה כזה הזרם שינתק את המפסק הוא עד פי 1.4 מהזרם הנקוב, או בין 0.5 עד פי 2 מהזרם הנקוב כאשר הזרם הוא רק ישר.

     

     

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #124998
    MalkaEli
    משתתף

    מפרט מצ”ב

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #125000
    Erez klein
    משתתף

    אלי שלום

    מפסק פחת Type B מנתק ב 30mA  זליגת AC

    ו 60mA זליגת DC שהם הטווחים המסוכנים לאדם.

    מפסק Type A+EV מנתק ב 30mA זליגת AC ו 6mA זליגת DC (ערך שאינו מסכן חיי אדם אולם ,החל מ ערך זה קיים סיכון לעוור מפסקי פחת Type A המחוברים בטור למעגל הזולג ולשבש תפקודם התקין.)

    קיימים דיונים בפורום זה עם תשובות מפורטות של אריאל,ממליץ לך לבדוק.

    בנוסף,ישנם ימי עיון בנושא עמדות טעינה ובדיקתן עם אריאל (בשבוע שעבר התקיים באצטדיון סמי עופר בחיפה) והיה מאוד מעניין ומלמד וגם כן מומלץ בחום.

    בהצלחה.

    #125001
    MalkaEli
    משתתף

    בוקר טוב,

    הניתוק יהיה בפחת שהבאתי בין 15 עד 60 מיליאמפר ב DC. כמו בפחת AC שהניתוק עד 30 מילי אבל מעל 15.

    לא ראיתי התייחסות בחוק לזרם הזליגה,  רק לסוג המפסק, אז לכאורה הוא עומד בתקנות.

    ליום עיון הבא אגיע ב”ה.

     

    #125044
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אכן מפסק פחת מסוג B אינו אמור להגיב לזליגת זרם ישר של 15mA וחייב להפסיק זרם זליגת DC שעוצמתו 60mA. 

    התחשמלות בזרם ישר של 60mA אינה מסוכנת ולכן נקבע סף זה כערך פעולת מפסק הפחת להגנה על מתקנים בהם קיים יישור.

    חשוב להבין את ההבדלים שבהתקנת מטען לרכב חשמלי מסוג 3 הכולל מכשיר לזיהוי זליגת זרם ישיר (RDC-DD)  התואם לתקן IEC 62955 לבין הגנה באמצעות מפסק פחת מסוג B.

    RDC-DD  יפסיק את הטעינה  כאשר חורג ממגבלת הדליפה של 6mA DC. מכיוון שרוב האנשים מטעינים את רכביהם החשמליים למשך הלילה, אין זה סביר שהם יהיו מודעים למעידה של המכשיר עד שיתעוררו בבוקר ויגלו שרכבם אינו טעון, ככל הנראה יגרום לטרחה רבה ואי נוחות.

    באותן נסיבות מפסק פחת מסוג B  יפסיק את ההזנה רק אם זרם הדלף לאדמה יהיה מסוכן. לדוגמה, בנוכחות זרם דלף של 10mA DC מפסק פחת מסוג B לא יפסק מכיוון שזרם DC  זה אינו מסוכן והמכונית תמשיך להטען ללא הפרעה בניגוד למטען המוגן על ידי RDC-DD ​​ בשילוב עם RCD  מסוג A.

    #125049
    MalkaEli
    משתתף

    שלום

    אז בסיכומו של דבר האם פחת מסוג B מתאים כהגנה למטען שאין לו הגנה נוספת, או צריך הגנה שתנתק ב 6mA ?

     

    #125053
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מפסק פחת מסוג B מאפשר שימוש בעמדת טעינה ללא הגנות זליגת זרם ישר וללא פחת מסוג A.

מוצגות 13 תגובות – 1 עד 13 (מתוך 13 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.