פורום חשמל

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #116678
    edene60
    משתתף

    שלום,

    עוד מעט אסיים את לימודיי כמהנדס חשמל בהתמחות “זרם חזק” ורציתי לשאול מספר דברים.

    התכנון שלי בגדול הוא לעבוד אצל מתכנן, לבצע מספר קורסים שיגרמו לי לקבל “נישות” בתחום, כמו תכנון של מערכוצ פוטו וולטאיות, בודק סוג 3, בדיקות בטיחות (תווי תקן כאלה ואחרים), תוכנות מסויימות כמו אוטוקאד / רוויט (ולאחר שנתיים גם יהיה את הרישיון של המהנדס), ואני עדיין מחפש וחושב איך אראה את עצמי בעוד מספר שנים בתחום, ולכן מעוניין לקחת המון קורסים כדי לקבל את הרקע לכל נישה כך שאדע למה אני הכי מתחבר.

     

    מה שרציתי לשאול זה האם בעידן הנוכחי, ישנו דיבור על איזשהו אפיק חדש לתחום? משהו שאולי קשור לתשתיות חדישות / כניסה יותר חזקה של תחום האנרגיה הירוקה / תאים סולריים, יותר מבעבר? משהו שיגרום לתחום לקבל נישות נוספות, ולא להישען על מה שקיים כבר עשרות שנים?

     

    כי למשל, אני יודע שבתחום התקשורת RF, לאט לאט העולם נוהר לשם, כלומר שלאט לאט השאיפה היא שכל דבר יעבוד עם WIFI ופחות עם כבלי ענק / כבלי תקשורת כאלה ואחרים. אז רציתי לדעת האם תחום הזרם החזק גם מתחיל לקבל את הנישה החדשה הזו, וגם מתחיל לעבור מעין מהפך. כמובן שאני מדבר על 10 שנים הלאה בערך, ולא על השנה או השנתיים הקרובות, אלא באופן כללי כיצד התחום הזה מתנהג כרגע, ולאיפה הוא חותר (לדעת אם הבחירה שעשיתי טובה).

     

    בסופו של דבר, המטרה שלי בתחום היא להיות עצמאי, ורציתי לדעת, האם בתור מהנדס יש סיכוי להצליח בתור עצמאי, למשל מתכנן.

    כמובן שאני יודע שזה כרוך בהמון כאב ראש, המון הוצאות, והמון דברים לא חביבים שיש לעצמאי כשלעצמו, אך האם בסופו של דבר *בעידן הנוכחי* יש למהנדס חשמל בהתמחות זרם חזק, אחרי שעבר 5-8 שנות ניסיון בתחום, סיכוי להצליח בתחום הזה בתור עצמאי? אפשר לצבור מספיק קשרים בתור מהנדס בעל 5-8 שנות ניסיון בתחום? ואם כן, מה המסלול הכדאי בדרך לשם? לעבוד אצל מעסיק כלשהו שמתעסק בנישה שבה אני מתעניין ולהתמקצע אצלו ככל הניתן? או דווקא לנסות את “כלל הנישות” ורק אז להחליט? כי אני יודע שאחרת, השכר שאראה בתחום הזה מאוד נמוך בתור שכיר (אשמח שתתקנו אותי אם אני טועה), ובעצמאי רציתי לדעת האם הבעייתיות הזו יכולה להשתפר.

     

    תודה רבה.

    #116683
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    לפי שאלותיך ניכר שלא הבהירו לך בשלב כלשהו מהו המסלול שאתה צפוי לעבור.

    אני ממליץ לך להכיר בראש וראשונה את הבסיס שאותו תוכל לרכוש בקורסים כמו תכנון ובדיקת מתקני חשמל במתח נמוך ותכנון מתקנים במתח גבוה.

    הידע שתרכוש בקורסים אלה יאפשר לך לבנות על בסיס איתן את ההתמחות הספציפית שבה תבחר.

    בעקרון ענף החשמל כמו כל יתר הענפים במשק צועד לקראת מהפכות ענק של מערכות אוטומטיות, מכוניות חשמליות ואוטונומיות, אנרגיות מתחדשות על כל סוגיהן, אגירת אנרגיה, רשת חשמל חכמה ועוד….

     

    #116687
    edene60
    משתתף

    תודה על המענה המהיר.

     

    ראשית, אני לומד באפקה, ואני כמעט בטוח שאלה קורסים שאני אמור לעבור (מתקני חשמל מתח גבוה / נמוך), אם לא, וזה הכרחי אז כמובן שאעשה אותם בנפרד.

     

    מה שאתה אומר בעצם ש2 קורסים אלה הם הבסיס של הבסיס לבניית הקריירה וההתעסקות שבה אבחר בסופו של דבר? כלומר על הקורסים האלה מתבסס רוב העיסוק שיהיה לי בהמשך?

     

    בנוסף, רק כדי לוודא. האם מהנדס של זרם חזק, באמת ייגע בדברים כמו מערכות אוטומוטיות, מכוניות חשמליות ואוטונומיות, רשת חשמל חכמה (IoT) וכדומה, או שאלה דברים שלרוב אנשי תוכנה/ אלקטרוניקה מתעסקים? ואם התשובה היא כן, אז איך זה בא לידי ביטוי בתור מהנדס של זרם חזק? זה הדבר היחידי שלא ממש ברור לי, וזה מה שאני מנסה לברר, האם מהנדס של זרם חזק יכול בעתיד הקרוב להתעסק בדברים האלו שציינת, ולאו דווקא להישאר בתחום הזה של תכנון חשמל לבניינים/ערים/בתי ספר/אצטדיונים, אלא יוכל להיות בעל נישות נוספות כמו אלו שציינת.

     

    תודה רבה שוב.

    #116688
    edene60
    משתתף

    והאם אתה חושב שבתור אדם עם  5-8 שנים ניסיון לערך, שהלך “במסלול הנכון” ולמד + התמקצע במה שצריך כדי לקבל את הבסיס המוצלח ביותר, יש לו סיכוי טוב בתור עצמאי בתחום הזה?

    או שמא התחום הזה לא הכי ידידותי לעצמאיים, פשוט לשם אני חותר בסופו של דבר.

     

    #116689
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    הלימודים באפקה מאפשרים רק טעימה מכלל החומר בנושא זה ונדרשת הרחבה משמעותית שתבין אותה רק לאחר שתסיים את לימודיך.

    כל הנושאים שציינתי מחייבים תשתית חשמל חכמה ורחבה מאוד שדורשת הבנה רב תחומית ונסיון רב שאותו תוכל לרכוש רק לאחר שנים במקצוע. 

    #116690
    edene60
    משתתף

    אוקי מובן לחלוטין, אני מאמין שלאחר סיום התואר אבין מה בדיוק אצטרך להשלים, ואעשה את זה.

    לגבי השאלות האחרות, התשובה היא כן? כלומר, לאחר ההליכה ב”מסלול הנכון” כן תינתן האופציה להשתלב בנישות החדשניות הללו, ולאו דווקא במה שיש עד כה? ובתור עצמאי?

    ותודה רבה על המענה הענייני והזריז.

    #116699
    arielsegal
    מנהל בפורום

    אני משוכנע שעם רצון ומוטיבציה תצליח להשתלב בתחומים אתגריים כדוגמת אלה שציינתי ובתחומים נוספים שיפתחו בתקופה הקרובה.

    #116706
    edene60
    משתתף

    אריאל,

    תודה רבה על המענה הענייני, מאוד מעריך את הנכונות לעזור לכל אחד ואחד כאן בפורום.

     

    תודה.

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.