פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #124554
    elimalka
    משתתף

    היי,

    כיום חלק מהרכבים חשמליים מאפשרים

    התחברות עם תקע ייעודי לשקע הטעינה

    וקבלת מתח זינה של 230 וולט, 16 אמפר

    להפעלה של צרכנים.

    מה שיטת ההגנה פה? האם הפרד מגן

    או זינה צפה (משגוח פנימי ברכב?).

    לא ראיתי התייחסות בחוק לנושא הזה,

    והמשתמשים לא מודעים לסיכונים.

     

    #124564
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    מתח המצברים של הרכב אמור להיות צף.

    השמוש ברכב כמקור זינה יכול לאפשר הזנת צרכן יחיד ואז שיטת ההגנה היא הפרד מגן.

    במידה ומפעילים יותר מצרכן יחיד שיטת ההגנה אמורה להיות זינה צפה ובמקרה זה יש להתקין משגוח בידוד. איני מכיר מקרה שאכן נוהגים כך ולצערי המשתמשים אינם מודעים לסיכון שהם חשופים אליו.

    בנתיים איני מכיר יצרני רכב רבים שמאפשרים שימוש במצברי הרכב להזנת צרכנים.

    #124584
    elimalka
    משתתף

    שבוע טוב,

    יונדאי יוניק 5 מאפשר.

    Byd atto 3 מאפשר.

    NEW MG רכב שצריך להגיע בקרוב מאפשר.

    SKYWELL עם שקע 230 ברכב.

     

    #124590
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. ידוע לי שישנם מספר מועט של יצרנים שמאפשרים שימוש באנרגיה האגורה במצברים לשימוש ברכב כמקור זינה.
    2. נמכרות בארץ גם מכוניות לא חשמליות בעלות שקע במתח של 23V. המכוניות החשמליות אינן יחודיות בכך.
    3. בכל מקרה יש לנקוט באמצעי בטיחות כפי שפירטתי למעלה.
מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.