פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #99282
    Omritzalaf0
    משתתף

    שלום לכולם .

    בראש ובראשונה אני רוצה להודות לאריאל סגל ולכל משתתפי הפורום  על הידע הרחב שניתן לרכוש בפורום זה,לדעתי זה לא מובן מאליו שיש פורום כל כך פעיל ומקצועי.

    שמי עומרי צאלף נגשתי לוועדה חשמלאי מהנדס בתאריך ה31.7.17 וקיבלתי תשובה חיובית לקבלת הרישיון.

    ברצוני קודם כל להגיד שאווירת הבחינה הייתה טובה ולא לחוצה השאלות אומנם לפעמים לא נשאלות באופן ברור אבל לא צריך להתבייש ולשאול את הכוונה המדויקת על מנת לענות תשובות מדוייקות.

    הגעתי לבחינה 3 שעות קודם והספקתי לשמוע כמה נבחנים לפני והשאלות לא היו פשוטות היה נראה שכאשר אתה מראה ידע וביטחון למרות שקצת קשה להראות ביטחון בסיטואציה כזו J הם לא חופרים בשאלות יותר מדי.

    להלן השאלות שנשאלו:

    1)הוצג סכמה של מתח גבוה להסביר את כל הנתונים: שנאי זרם, שנאי מתח, נתונים של שנאי, נתונים של מפסק, satec , להסביר את גרעיני המשני של השנאי כגון מדידה ומשולש פתוח.

    בחלק מהסכמה היו 3 ריבועים 2 מהם היו ריקים מכיתוב כך שהייתי צריך להבין מה הם:

    ריבוע אחד(ממסר הגנה)-קיבל יציאה של משולש פתוח ויציאה של משני זרם (פה נשאלה מה תפקיד הממסר הסברתי שזהו ממסר שמקבל מתח וזרם ובודק זווית בניהם ושתחום הפעולה הוא 86 מעלות פלוס מינוס)

    ריבוע שני: יציאה של 3 פאזות לsatec עניתי שזה לצורך מדידת מתח וזווית תדר ומקדם הספק וכדומה

    ריבוע שלישי: קיבל הזנה של 3 פאזות לא היה לא מושג מה זה אז עניתי שאני לא יודע אבל כמו שמסורטט ממסר זה מקבל 3 פאזות.

    2)הוצג בניין מגורים רב קומות ושנאי בתוך מבנה איך מבצעים את החיבור (איפוס TNS וחיבור מוליך ארקה נוסף במקביל)

    באותו ההקשר נשאלה השאלה איזה שטח חתך יהיה מוליך הארקה-עניתי שתלוי בנתוני השנאי ובמרחק השנאי .

    בשאלה זו אני רוצה להעיר הערה לגבי שיטת החיבור בtns:

    ישנו סרטוט כאשר מנקודת האפס של השנאי יוצאים 2 מוליכים אחד לפס ההשוואה ואחד לפס האפסים(מאותה נקודת כוכב של השנאי!). נאמר לי שזהו חיבור לא מציאותי, פה נפל לי האסימון שבוועדת הפירושים לפני כמה שנים התירו לחבר את נקודת הכוכב ישירות לפס אפסים ואז מפס האפסים לפס ההשוואה אז הצגתי את זה לפניהם ואז נשאלה השאלה האם אני יודע למה התירו חיבור כזה אז אמרתי מהסיבה שבבניין מגורים לצורך העניין ישנם מספרמוליכי אפס שלא ניתן לחבר את כולם לנקודת האפס של השנאי.

    3)הוצג תוכנית מובנת של מתקן חקלאי המוזן בפחת כהגנה בלעדית ונשאלה השאלה מה הוא ערך התנגדות האלקטרודה(הכוונה הייתה מה הוא ערך ההתנגדות מהאלקטרודה למסת הכללית של האדמה) התשובה היא שאחת מהדרישות של פחת כהגנה בלעדית היא התנגדות האלקטרודה למסה הכללית של האדמה לא תעלה על 24/id במתקן חקלאי.

    4)הסבר הגנות מתח גבוה-התחלתי להסביר על הגנת יתרת זרם והגנת זרם פחת-עניתי בממסר יתרת זרם ישנם משנה זרם לכל פאזה וזה נועד לזהות קצרים חד פאזים או דו פאזיים ושלכל ממסר יש יחידה מושהית אופיין זמן הפוך בדר”כ מסוג normal invers ויחידה מידית לאחר מכן הסברתי על ממסר זרם פחת שזוהי הגנה עיקרית בפני קצרים לאדמה מתי שנקודת השנאי היא דרך נגד או ישירה ושנקודת השנאי מחוברת בסליל פטרסון מוציאים הגנה זו מניצול כמו כן גם להגנה זו יש 2 יחידות מושהית ומיידי,ההגנה המושהית יותר מהירה מאשר יתרת זרם מאחר והיא בדר”כ מסוג very invers פה עצרו אותי והמשיכו לשאלה הבאה.

    5)למה יש השוואת פוטנציאלים במתקן מאופס.

     

    בהצלחה לכולם ונתבשר תמיד בבשורות טובות בע”ה.

     

    #99286
    arielsegal
    מנהל בפורום

    עומרי היקר.

    תודה על שיתוף המידע.

    ברכותי הלבביות לקבלת הרישיון.

    אין לי ספק שאתה אכן ראוי לו וכי ההדרכות והפורום מסייעים רבות להשגת הידע הנדרש.

    יגעת והשגת!!! כל הכבוד.

    #99291
    yossi69
    משתתף

    יפהה, בהצלחה בהמשך הדרך

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.