פורום חשמל

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #120743
    Magnus
    משתתף

    שלום לכולם!<br />
    <br />
    בשנה הקרובה אני אמור לקבל דירת קבלן במחיר למשתכן עם חשמל 3X25 (כלומר שינויים אוכל לבצע רק אחרי קבלת המפתח). יש פקט הכנה למזגן ולכיריים (שניהם תלת פאזי). יש לי שאלות לגבי פקקים וגידים.

    1. מעבר למוצרי החשמל הרגילים יהיו כאמור כיריים אינדוקציה תלת פאזיות, מדחס VRF של 8-10 כ”ס (שעשויה לדרוש זרם מקסימלי של 25 או 32 אמפר), מזגן נפרד לממ”ד וכן או משאבת חום לחימום מי צריכה (ובעתיד חימום תת רצפתי) או דוד שעליו מולבשת משאבת חום קטנה יותר. בכל מקרה החשש שלי ש-25 אמפר רחוקים מלהספיק ואינני בטוח שגם 40 יספיקו. איך לעשות את החשבון? כי בהחלט יכול להיות שיפעלו במקביל מזגן בקיץ יחד עם כיריים (שקראתי כאן באתר תשובה מבלבלת על איך למדוד אמפראז’ – אם על שתי פאזות או על שלוש …), מייבש כביסה, וכו’. להבנתי ההפרש להגדלה ל-63 אמפר הוא לא משמעותי (באתר חח”י ראיתי שזה כ-3,000 ש”ח ל-40 אמפר תלת פאזי ו-63 אמפר סביבות 6,000 ש”ח וגם ברמת התכנון יכול מי שיש לו רישיון עד 3X80 אמפר לתכנן את שניהם). מה שלא ברור לי הוא כמה זמן יקח לקבל אישור מחח”י להגדלה, כמה זמן לבצע את העבודה ולהזמין בדיקה לאישור ההגדלה. גם העלות של החשמלאי להגדלה לא ברורה לי כלל (אפילו לא בהערכה גסה). האם יכולה להיות סיבה שחח”י לא יאשרו לי 63 ודווקא כן 40? זה יותר קשה או מסובך? אני מעדיף שהעבודה תיעשה פעם אחת ותשאיר לי גבולות חופש רחבים יותר כי הצריכה החשמלית רק עולה ועולה.
    2. להבנתי הדירה תגיע עם גידי 2.5 מ”מ שלא יספיקו למערכת המיזוג המתוכננת כך שיצטרכו להעביר גידי נחושת עבים יותר ולחברם ללוח החשמל. מה שלא ברור לי הוא איזה שטח חתך דרוש וכן רצוי לכבל החדש. אני יודע שקיימות טבלאות של 70 ו-90 מעלות (ומבין שבבית צריך להשתמש בטבלאות של 70 מעלות) כך שלכאורה כבל נחושת 5 חוטים עם חתך של 4 או 6 מ”מ יספיק. בהנחה שיהיו חייבים לחצוב תעלה לכבל הזה וזהו כבל שלא יזוז יותר לעולם מהו הכבל הכי טוב שאפשר לשים? האם כבל מסוג XLPE או שמא יש משהו עדיף? בנוסף, אם כבר חצבו תעלה האם לא כדאי מראש לשים כבל עם חתך גדול יותר (אני מודע לכך שהעלות עולה) כי אז הסיכוי לשחיקת הציפוי המגן יורדת משמעותית לאורך זמן? האם גם שימוש בגיד/כבל עבה מהנדרש למעשה לא אומר שצריכת החשמל תרד כי הנחושת תתחמם פחות וההתנגדות החשמלית בה תרד? אודה מאוד להסבר!
    3. כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לי לשים לב אליו או לדרוש כי ממילא אביא חשמלאי שגם יוסיף נק’ חשמל וכו’.

    מאגנוס

    #120764
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    ממליץ על חיבור של 63A תלת פאזי במיוחד לאור העובדה שתזדקק בתוך זמן קצר לבצע חיבור לטעינה של רכב חשמלי (אחד או שנים).

    לגבי שטח חתך המוליכים בתוך הצינורות בבית הם נגזרת של הזרם הנקוב של המבטחים (המא”זים) שמגנים על המעגלים.

    10A – 1.5mm^2

    16A- 2.5 mm^2

    20A, 25A – 4mm^2

    #120769
    Magnus
    משתתף

    תודה רבה אריאל!

     

    אכן הבנתי מקריאה בפורום שרכב חשמלי לחלוטין (לא היברידי) דורש בעצמו חשמל תלת פאזי כך שאולי אפילו 63 אמפר יהיה גבולי. מה שלא ברור לי הוא איך ימשכו חשמל מהלוח שלי כ- 15 קומות למטה לחניון והאם למעשה הועד לא יבקש מחח”י שתגדיל את החשמל המשותף בבנין ושממנו נמשוך חשמל לרכבים בחניון.

    בכל מקרה מכיוון שיש אצלי כבר חשמל תלת פאזי והדירה תהיה חדשה ואחרי ביקורת חח”י לטופס 4 אני משער שרק עבור ההגדלה עצמה ידרש רק להעביר גידים עבים יותר למערכות הייעודיות וחיבורם ללוח החשמל (בהנחה שיהיה בו מספיק מקום ולא תידרש החלפת הלוח) והחלפת הפקקים בלוח ל-63 אמפר. על זה אני מניח שאוסיף עוד שקעים אבל האם אני מבין נכון שבמצב הזה עבודת ההגדלה עצמה איננה מסובכת מאוד שכן הדירה כבר “תקנית”?

    לבסוף, הבנתי גם שמחלקת חל”ב של חח”י יכולה לדרוש ממני (באמצעות החשמלאי) לבצע עבודות שונות כהכנה להגעתם להגדלת התשתית. האם סביר להניח שבבנין חדש ידרשו ממני עבודות הכנה רבות?

     

    חן חן!

     

     

    #120775
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. מפתיע אותי שבבנין חדש לא הכנו תשתיות לטעינת רכב חשמלי.
    2. יתכן ובוצע חיבור לרכב החשמלי מהמונה של הדירה שנמצא בריכוז מונים.
    3. אם אכן תחליט להגדיל את גודל החיבור יחייב הדבר הגדלת שטח חתך מוליכי ההזנה ואז העלות בגין הקו המשודרג בין המונה לבין דירתך תהיה עליך.
    4. עבודת ההגדלה דורשת רק הגדלת שטח חתך המוליכים והגדלת המבטח הראשי. המחיר לא אמור להיות משמעותי.
    #120800
    Magnus
    משתתף
    1. זאת דירת מחיר למשתכן שקיבלה היתר בניה לפני 3.5 שנים. מה שלא בתקן לא קיים, בטח תשתיות לרכב חשמלי.
    2. יתכן ואבדוק אך אינני אופטימי.
    3. הבנתי. האם מדובר בעבודה שאם היו עושים אותה לעוד אנשים בבנין ו/או בקומה זה היה מוזיל עלויות?
    4. הבנתי תודה!
    #120803
    aron david
    משתתף

    למאגנוס

    מניסיוני הדבר הטוב ביותר הוא ליצור קשר עם החשמלאי המבצע של העבודה כעת וסכם איתו שכבר כעת יבצע את ההכנות הנדרשות שאתה מעוניין ולשלם לו ישיר על כך. כל שינוי אחר כך יעלה לך הרבה יותר.

    הכנות מומלצות לדוגמא:

    כבל 16 ממ לחיבור 63

    או 25 לחיבור 80

    צינור קוטר 32 למשאבת חום וכבל 6

    כנל למדחס מזגן

    ועוד

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.