פורום חשמל

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #122928
    Irina
    משתתף

    אריאל שלום,

    ראשית ברצוני להודות לך על קורסים המדהימים והמקצועיים ביותר באתר Studies, נהנתי מאוד בזמן צפייה, קיבלתי ניסיון חיובי במיוחד, הרבה מידע חדש שקודם לא הצלחתי לקבל תשובות מאף אחד.

    השאלה שלי קשורה לבחירת ויישום שיטת הארקה בחניון אוטובוסים חשמליים.

    מתוכנן חניון אוטובוסים חשמליים עם עמדות טעינה לכ- 230 אוטובוסים. חח”י מספקת חיבור חשמל

    במ”ג, בשטח החניון מתוכננים 4 תחנות שנאים הספק כל אחד 2500 KVA.

    בכל תחנת שנאים מתוכננים: חדר מ”ג עם יחידות SF6, חדר שנאי וחדר מתח נמוך.

    כל תחנה נותנת הזנה לכמה עשרות עמדות טעינה. עיקרון הפעולה של עמדת טעינה הוא לממר 

    AC לDC, הספק 120 KW ו180 KW (תלוי בסוג האוטובוס)

    כל עמדת טעינה עומדת על בסיס בטון, לפי הנחיות היצרן יש להוציא פלח הארקה מהיסוד,

    והתנגדות הארקה חייבת להיות פחות מ-4Ω. 

    המרחק בין העמדות הוא כ-3 מ’, יש עמדות צמודות אחת לשניה (מרווח 10 ס”מ ביניהם).

    יש עמדות אשר מוזנות משנאים שונים במרחק הנ”ל.

     

    מה הי שיטת הארקה של כל עמדת הטעינה? היו לי כמה מחשבות:

    1. הרי השנאים הם שנאים פרטיים ונמצאים בשטח החניון, ניתן לבצע שיטת TNS עם השוואת 

    פוטנציאלים סביב כל עמדה, ואז להביא כבל 5 גידים לכל עמדה (בדומה להשוואת פוטנציאלים של עמודי תאורה).

    אבל מבחינתי עמדות די קרובות אחד לשניה והאלקטרודות יהיו מושפעות אחת משנייה (מרחק בין עמדות פחות מ-5 מי). הגיון אומר לי

    שבמקרה כזה יש לחבר כל אלקטרודות. אבל מה קורה ברגע שיש לי שתי עמדות קרובות מוזנות משנאים אחרים?

    2. אם לבצע שיטת TT, אני אביא כבל 4 גידים לכל עמדה, ובעצם אין לי בעית השפעת אלקטרודות, כי מוליך 

    האפס לא מחובר לפס הארקה , ולא יהיה חישמול במקרה ויש קצר בעמדה אחת ובן אדם

    עומד ליד עמדה שנמצאת במרחק 3 מ’ ונוגע בגוף מתכתי של העמדה. וכתנאי שימוש בשיטת TT התנגדות  כלפי מסה הכללית של האדמה לא תעלה על 5 אום (במקרה ויש הנחית יצרן לא תעלה על 4 אום).

    אשמח לקבל חוות דעתך.

     

    #122931
    IsraelC
    משתתף

    שלום

    אשמח להבין את השאלה 

    מה הבעיה בפתרון 1 שהצעת?

    מה הכוונה שהאלקטרודות מושפעות אחת מהשניה? בכל מקרה הם מחוברות לטבעת הגישור של הבנין ולכל השנאים. 

    פתרון שני שהצעת הוא לבצע TT.

    אשמח להבין למה לא יתבצע חישמול של הגופים הסמוכים במקרה זה? 

    #122933
    Irina
    משתתף

    שלום ישראל, 

    טעות שלי – לא חידדתי שחניון הוא חניון פתוח לשמים. 

    #122964
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    שמח מאוד למשוב החיובי לקורס שבאתר Studies. הושקעה שם עבודה רבה של צוות והתוצאה אכן מוכיחה זאת.

    אכן שיטת TT היא עדיפה למקרה שפירטת. ניתן לחבר אלקטרודה מסוג מוט לכל עמדה ולחבר בין האלקטרודות באמצעות מוליך בשטח חתך 35 ממ”ר לפחות בין מוטות ההארקה. המוליך המחבר יהיה מופרד כמובן מהארקת השנאי.

    #122971
    Barak Braunstein
    משתתף

    דעתי בלבד

    שיטת ההגנה הכי נכונה להטענת אוטובוס היא TT. 

    במידה ושיטת ההגנה היא TNS עמדת הטעינה תטעין אוטובוס שאורכו עולה על 15 מטר, במקרה של ניתוק הPEN ותקלת חישמול הארקה, קצה האוטובוס ורובו ימצאו מחוץ לתחום ההשפעה של הפוטנציאל סביב עמדות הטעינה, אלא אם ביצעתם גם השוואת פוטנציאל  סביב החניות של האוטובוסים וכמובן עלות הפרוייקט תגדל משמעותית.

     

     

     

     

     

    #122997
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    שיטות מאופסות דורשות השוואת פוטנציאלים גם באזור העמדה וגם בשטח חנית כלי הרכב, לכן הן מומלצות רק במתחמי חניה בנויים על משטח בטון או כחלק ממבנה.

    #124596
    Irina
    משתתף

    ברק שלום,

    כמו שידוע לי מטען לא ימשיך לעבוד אם מוליך PE יתנתק?

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.