פורום חשמל

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #122916
    Yossnir
    משתתף

    יש בשוק אמצעי שליטה על מהירות מנועי AC כמו מאווררי תקרה ואחרים.

    אמצעים אלו המבוססים על טריאקים מאפשרים שינוי מתח החילופין ע”י קטיעת חלקי גל הסינוס וכך חלה ירידת מתח.

    שאלתי:

    האם הכוונה למנועים השראתיים?

    למיטב הבנתי כדי לשנות מהירות מנוע AC יש לשנות את ליפופי הסטטור או לחבר למשנה תדר.

     

    איך אותם משני המתח משפיעים על מהירות המנוע?

     

    אולי החלקה?

     

    אשמח להבהרה.

    תודה רבה.

     

     

    #122919
    IsraelC
    משתתף

    שלום

    במנועים סינכרוניים המנוע מסתובב באותה המהירות של השדה המגנטי שיוצר הסטטור, לכן כדי לשנות מהירות יש לשנות את מהירות השדה המגנטי על ידי שינוי התדר או הליפופים.

    במנועים אסינכרוניים (מנועי השראה) הרוטור “רודף” אחרי השדה ולא מסתובב באותה המהירות היחס בין הפרש המהירויות לבין המהירות של השדה מוגדר כחליקה .

    S=(Ns-N)/Ns

    שינוי המתח גורם להקטנת עוצמת השדה ובכך לחליקה יותר גדולה.

     

    #122921
    Yossnir
    משתתף

    האם עקב הקטנת המתח ובעקבותיו השדה המגנטי משתנה גם תפוקת עוצמת המנוע, המומנט?

    #122922
    IsraelC
    משתתף
    #122960
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מומנט המנוע תלוי במתח בריבוע.

    ירידה במתח ההזנה ב-10% מפחיתה את המומנט ל 81%. 

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.