פורום חשמל

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #79675
    michaelepstain
    משתתף

    מה ההבדל ואך פועל שנאי זרם אחד האחד הוא למדידה והאחר הוא להגנה, אני יודע שאחד מהם נכנס לרוויה מהר יותר מהשני?
    ואך הכניסה לרוויה משפיעה על היעוד שלהם ומבדילה אותם מהגנה וממדידה ?

    #79681
    zeev
    משתתף

    היי מיכאל!
    השוני בין משני הזרם הוא כמובן במבנה. כניסה של משנה זרם לרוייה מביאה לכך שהזרם בצד המישני לא גדל מעבר לערך מסוים שנקבע בתכנון שלו. ז”א אם יש לך משנה זרם עם יחס 500/5 למשל, אזי הוא נבנה כל שהזרם בצד המישני שלו לא יעלה “הרבה” מעל 5 אמפר. המטרה לשמור על מכשירי המדידה בזמן זרימת זרמי קצר גבוהים, משנה הזרם בזמן קצר יכנס לרוויה והזרם לא יגדל לערכים שיפגעו במכשירי המדידה. בד”כ משני זרם למדידה בעלי דיוק גדול יותר ממשני הזרם המיועדים להגנה אשר נכנסים לרוויה בזרם גדול מאוד והם נותנים מענה גם לזרמי קצר ע”מ לזהות את גודל ה”קצר” ,נכון הדיוק לא משהו אך נותן מענה טוב לזרמי תקלות.
    זאב

    #85557
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מיכאל שלום

    השוני בין שני סוגי שנאי הזרם היא נקודת הכניסה לרוויה.

    בשנאי זרם למדידות הכניסה לרוויה מתרחשת מעט מעל לזרם המדידה הנקוב של שנאי הזרם כדי למנוע פגיעה במכשור המחובר לשנאי הזרם בעת קצר במעגל הנמדד. שנאי זה הוא בעל דיוק טוב יותר ואינו מאפשר על פי רוב זרימת זרם העולה על פי 5 מזרם הצד השניוני במכשור המדידה. לדוגמה עבור שנאי שנתוניו : class 0.5%, FS<5 שגיאת המדידה אינה עולה על 0.5% בזרם מדידה של עד הנקוב. בזרם גדול מהנקוב יהיה עוות של המדידה כך שבזרמי קצר גבוהים לא יעלה הזרם בצד המשני על 25 אמפר.

    בשנאי זרם להגנות נקודת הרוויה מתרחשת בזרם הגדול משמעותית מזרם המדידה הנקוב של השנאי כדי לאפשר מדידת זרם בעת קצר. שנאי זה מאפשר על פי רוב זרימת זרם העולה על פי 10 עד 20 מהזרם הנקוב של הצד השניוני לדוגמה: class5%, ALF=20. בדוגמה זו שגיאה המדידה של השנאי אינה עולה על 5% בזרם מדידה של עד פי 20 מהנקוב.

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.