פורום חשמל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #127536
    vitalyl
    משתתף

    שלום,

    יש לי מתקן נייד שמוזן מזינה צפה דרך שנאי מבדל.  שנאי מבדל בנוי בתוך מבנה מתכתי, אשר מותקן על גבי מתקן נייד (שהוא גם קונסטרוקציה מתכתית). שנאי מבדל מוזן דרך מתח רשת רגיל, דרך ארונית הזנה עם מפסק ראשי (במבואי השנאי). ארונית הזנה מורכבת גם על מתקן הנייד.

    שאלה שלי האם יש כאן בעיה בטיחותית בגלל ערבוב שיטות הארקה ? הרי מבואי השנאי בשיטת איפוס מותקן על מתקן מתכמתי שמוזן בזינה צפה 

    תודה

     

     

    #127542
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. מן הסתם גוף המתקן מוארק, כך ששיטת ההגנה בפני חשמול היא הארקת הגנה ותלויה במבנה ממנו המתקן מוזן.

    2. השנאי המבדל במבוא מותקן כנראה מסיבות פונקציונליות למטרת התאמת מתחים, הפרדה מהרשת בשל הרמוניות, או מניעת רעשים. נדרש שצידו המשני גם הוא יוארק לאדמה. במקרה זה כל המתקן מוארק ואיני רואה בעיה בהגנה בפני חשמול.

    אם צידו המשני של השנאי אינו מוארק וקיים רצף מתכתי בין כל הגופים המתכתיים במתקן הנזונים משנאי זה, ניתן לראותם כמוגנים בהפרד מגן, אבל כאן יש אכן סטיה מהתקנות כי הגוף מוארק בניגוד לדרישה בתקנות. 

    #127738
    elad
    משתתף

    שלום רב,

    1. אם המתקן מוזן דרך שנאי מבדל בזינה צפה, מדוע להעביר לשם מוליך הארקה?

    2. החשש היחידי שאני רואה, הינו קצר פאזה לגוף המתכתי לפני השנאי מבדל, אני הייתי מתקין את הכבל בכניסה לשנאי מבדל עם מוביל מבודד, כך שלא יתכן קצר לגוף.

    בהצלחה

    #127748
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    אתה אכן צודק בגישתך אבל אפשרי גם קצר בין סלילי הצד הראשוני וגוף השנאי ולקצר זה אין פתרון אחר מלבד חיבור של מוליך הארקה לגוף השנאי או לבודד את ליבת השנאי מהרכב (כפי שמתבצע באתרים מסוג 2) ולהתקין שילוט ברור על קופסת השנאי שיש לנתק את מקור הזינה לפני הסרת המכסה.

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.