פורום חשמל

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #129270
    Yossitay
    משתתף

    היי אריאל, 

    יש לי לקוח שמעוניין להתקין עמדת רכב חשמלי בבית פרטי, אין שום תוואי שיוצא החוצה ישירות מהלוח על מנת להשחיל כבל. הלקוח מעוניין להתשמש בנקודה של כיריים אינדוקציה שלא בשימוש. הנקודה נמצאת בקיר שנמצא ליד החניה.

    השאלה היא האם מותר לצאת דרך הקופסה של הנקודה ישירות החוצה ולהאריך את הגידים כמובן עם כבל ירוק עד לעמדה ושם לשים פאקט ואת העמדה? בתקנה 4 סעיף ב’ במסמך הנחיות להתקנת מערכת טעינה לרכב חשמלי כתוב ” מעגל סופי לטעינה יהיה עשוי מכבל בלבד” השאלה אם הכבל לא רציף ועובר הארכה בדרך אבל מוזן ישירות מהלוח ללא חיבורים לעומסים נוספים עונה על הסעיף או שחייב כבל  רצוף לאורך כל הדרך מהלוח ועד לפאקט איפה שהעמדה צריכה להיות?

    תודה רבה על תשובתך 

    יוסי

    #129271
    Erez klein
    משתתף

    יוסי שלום.

    יש להחליף את הגידים מהלוח בכבל n2xy רצוי 5x4mm^2 ללא כל הארכה/נק חיבור.

    במידה ולא מתאפשר להעביר את הכבל אפשר לשקול (תלוי במרחק/אורך הכבל והעומס הצפוי ) כבל 5×2.5mm^2 .

    לפי דעתי,כל הארכה /הוספת מקטע כבל כפי שתארת לא תענה על דרישות מינהל החשמל.

    בהצלחה!

    #129275
    difrentional
    משתתף

    שלום,

    אמנם התקנה מחייבת מעגל סופי באמצעות כבל בלבד.  אך לא תמיד פשוט להשחיל כבל דרך צנרת בקיר ולעיתים עד בלתי אפשרי. לעניות דעתי במידה ומתבצעת התקנה בקופסה באמצעות מופות ושרוולים מתכווצים כך שהחיבורים אינם פריקים ויוצאים עם כבל תוך שמירה  בלוח המזין באמצעות מבטח המגן על המוליכים (70 מעלות) לא אמורה להיות בעיה בנושא. אם לא תקין אשמח להבין מדוע.

    #129276
    Yossitay
    משתתף

    מצטרף לשאלה, בנוסף אם אני שם פאקט על הקופסא השקועה בקיר כשימוש להארכה ומשם להמשיך עד לפאקט ליד העמדה, האם זה יכול לשמש כפתרון? 

    #129283
    Erez klein
    משתתף

    Yossitay שלום

    לפי הבנתי,אם קיימת הזנה מלוח הביתי (אחרי הראשי ולפני הפחת וקיים ראשי טעינה ופחת טעינה באופן שנדרש עבור הזנת  עמדת טעינה )וקיים בין הלוח לנקודה כבל n2xy (ולא גידים) ותתקין על הנקודה פאקט 4 קטבים אשר יוזן מהכבל ואת העמדה תזין מהפאקט (גם אם נדרש כבל ארוך ממנו אל העמדה **מבלי להתקין פאקט נוסף וכל עוד יש קשר עין בין העמדה לפרקט אזי אתה תעמוד בדרישות .

    לפי דעתי המנע מהתקנת פאקט נוסף מאחר וזה לא תואם את הנחיות מנהל החשמל .

    #129284
    difrentional
    משתתף

    אם אני לא טועה גידים מתייחס לכבל. מדובר על מוליכים מבודדים. ברור שכאשר יש כבל ומבצעים כך הנושא יותר נצמד לתקנה של המחוקק שלדעתי לא ממש נתנו את הדעת בנושא. התייחסו לנושא בהתקנה חיצונית שתבוצע על ידי כבילה ולא מוליכים מבודדים בלי להתייחס לקיים בשטח שישנם בתים רבים שקיימות נקודות מעגל סופי באמצעות מוליכים מבודדים וניתן להמשיך עם כבילה. במצבים שלא ניתן לבצע החלפה לכבל עקב כיפופים של צנרת ונדרשת חציבה עד הלוח  כולל החלפת צנרת מייקר את הנושא משמעותית. 

    #129285
    Yossitay
    משתתף

    כפי שהסברתי, אני רוצה להשתמש במעגל סופי של כיריים אינדוקציה, מן הסתם יש להם ראשי משלהם רק צריך להוסיף פחת בלוח. אבל עד לשקע האינדוקציה קיימים גידים בתוך צנרת הבית ולא כבל ירוק, אין לי דרך מהלוח לחבר כבל ישיר וגם לא להחליף את הגידים האלו בלי לעדות עבודה שמצריכה חציבה של חצי בית. עדיין לא הבנתי מדוע אני לא יכול לבצע הארכה, אם למישהו נפגע כבל הוא מחליף אותו? הוא לא מתקן על ידי מופה ושרינק מבודד או על ידי חיבור עם קופסת חיבורים? אני באמת לא מצליח להבין למה התכוונו בסעיף 4 ב… גידים זה לא כבל? הרי זה עובר בצנרת ביתית סמויה 

    #129286
    difrentional
    משתתף

    גידים שייכים לכבל. כבל ירוק מעבר לכך שגידי הכבל בעלי בידוד 90 מעלות צלזיוס, הכבל נחשב בידוד כפול בזכות המעטה החיצוני ועמיד יותר  לפגיעות מכניות ומשיכה לעומת מוליכים מבודדים בעלי בידוד 70 מעלות שיתרונם יכולת כיפוף גדולה יותר. לפי דבריך מהלוח חשמל ועד לנקודה קיימים מוליכים מבודדים. ומסכים עמך שהעבודה שתיארת  שזה מעין גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. גם אשמח אם אריאל או משתתף אחר יוכל להצביע על סכנות בהתקנה שכזאת.

    #129287
    Yossitay
    משתתף

    אני מסכים איתך שכבל ירוק הרבה יותר עמיד, אבל אין לו באמת חשיבות כשהגידים מושחלים בתוך צנרת ברצפת הבית, כשיוצאים החוצה ומעבירים אותו בתוך תעלה/מריחף וכו ברור לי שהוא צריך להיות ירוק ומוגן יותר מאשר גידים. הרי מה זה משנה אם זה לטובת טעינת רכב או למשל חימום רצפתי חשמלי בעלי הספק של 10kw, הרי להם לא מעבירים כבל ירוק, אני חושב שהתקנה מתכוונת לכבל ירוק בשל העובדה שהוא מובל מחוץ לבית בתעלות ותוואים שונים ולכן נדרשת הרובוסטיות, אבל אם עוברים בבית בגידים ומהבית יוצאים בכבל ירוק, אי אפשר להבין אם זה תקני או לא, הגיוני שיהיה ככה כן, אבל האם זה עונה על התקנה לא יודע…

    יוסי

    #129309
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    בתקנות נדרש מעגל סופי לטעינה שכולל גם מפסק פחת.

    יתרה מזו נדרש שהמעגל יהיה שלם לכל אורכו ועשוי מכבל.

    יש להשתדל ולעשות כל מאמץ לעמוד בדרישה זו כי במקרה של אירוע שריפה לא יהיה מי שיכסה את החשמלאי שביצע את העבודה והאחריות המקצועית והפרת התקנות תחול עליו.

    ואנא השתמשו במושגים כפי שמוגדרים בתקנות החשמל:

    גיד = מוליך מבודד מתוך כבל.

    בצינורות שבקירות מתקינים מוליכים מבודדים ולא גידים.

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.