פורום חשמל

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #128202
    bens
    משתתף

    היי, 

    לאחר זמן רב שהשקעתי לצורך הבנה של השוואת הפוטנציאל, עדיין יש לי כמה שאלות לא ברורות בנושא. 

    1. תחום השפעת הפוטנציאל של אלקטרודה היא העומק שלה, כלומר ניתן לצאת מנק הנחה כי תחום זה בעל אותו הפוטנציאל, מה תחום השפעת הפוטנציאל של מבנה עם יסודות באדמה? קראתי כי אלכסון המבנה אך הדבר יכול להגיע לממדים מאוד מאוד גדולים ואפילו לחרוג ו”להכנס” לתחומי השפעות של מבנים אחרים, האם הדבר נכון? 
    2. עבור תאורות רחוב, מאריקים את הגוף המתכתי ומשווים את הפוטנציאל לפוטנציאל האדמה של מקור המתח שלעיתים רחוק מאוד מהתאורה, כלומר ישנם הפרשי פוטנציאל בין הגוף המתכתי לאדמה שמסביב לגוף המתכתי, דרך להתמודד עם זה הינה ליצור סוג של לולאת הארקה מסביב לכל תאורה ובכך לגרום לאדמה בקרבת המנורה להיות באותו פוטנציאל, מה אמור להיות שטח השוואת הפוטנציאל סביב לכל מנורה לצורך מניעה ממתח צעד גבוהה? (אני מדמיין את האדמה הקרובה לגוף המתכתי בפוטנציאל מסויים שהולך ומשתווה בצורה רציפה לפוטנציאל המקורי של האדמה, אם השינוי מהיר מידי בצעד אחד ניתן גם להתחשמל). 
    3. שאלת בונוס עבור תאורות רחוב – האם יש דרישה לשים מא”ז או מפסק כל שהוא בסמוך לכל מנורת רחוב? יצא לי לראות כאלו שעם מא”ז וכאלו שללא. האם זה לצורך נוחות בלבד או שאכן יש דרישה כזו? 

    אני יודע שהשאלות הללו מאות תאורתיות וקשות להסבר ולכן אודה לך מאוד אם בכל זאת תוכל להסביר לי אותן. 

    המון תודה ושבוע שקט 

    #128210
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. אני מניח שאתה שואל על תחום ההשפעה של אלקטרודת הארקה. אלקטרודת הארקה אכן משפיעה למרחק ניכר ונקודת האין סוף אכן מוגדר כחמש פעמים הממד הגדול ביותר של אלקטרודת ההארקה. מאידך ההשפעה המשמעותית מסתיימת אחרי מטרים ספורים ולכן נוהגים להשתמש במספר 5 מטרים.
    2. אתה חייב לקרא היטב את התשובות הרבות בפורום זה שמתייחסות למערכת ההארקה, מוליכי ההארקה ומוליכי חיבור להשוואת פוטנציאלים. אני מעולם לא ראיתי עמוד תאורה שמשהו ביצע לולאה סביבו! לעמודי תאורה שמחוברים למרכזיה באמצעות כבל שמכיל מוליך הארקה והלוח מאופס מתקינים בדרך כלל הארקת יסוד. על פי רוב אין סיבה לבצע איפוס במרכזיה. שימוש במוליכי הארקה אופקיים בחפירה מפיק מנסיוני הארקה מצויינת.
    3. יש להתקין מא”ז דו קטבי בכל עמוד תאורה.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.